Stránka 1 z 6

Zaškubání motoru

Napsal: 27.01.2010 12:15
od neyocz
Zdravím, buď neumím hledat a nebo tady můj problém není.

Mám FoFo 1.8 TDCi rv 2009, 23000 km.
Poslední asi 2 měsíce se stává, že při 3. rychlostním stupni v otáčkách cca 1700 - 2000 a při konstantním držení plynu při stoupání se motor rozcuká. Dělá to prostě jenom při zátěži a jen v těchto situacích. Jakmile trošičku přidám tak to zmizí.
Na jinou rychlost to nic nedělá a při vyšších nebo nižších otáčkách taky ne. I ta 3ka je v jiných otáčkách v pohodě. Prostě všechno funguje skvěle až na tuhle situaci.

Měli byste prosím nějaký nápad co by to mohlo být?

Děkuji
Neyo

Re: Zaškubání motoru

Napsal: 27.01.2010 12:53
od tomason
Ve Fordu si se ptal?

Re: Zaškubání motoru

Napsal: 27.01.2010 13:32
od neyocz
tomason:

Ještě ne, zatím zjišťuju okolo.
Auto je v zaruce tak by snad neměl být problém.
Pokud cíleně tu situaci nevyvolám tak je vše ok.

Re: Zaškubání motoru

Napsal: 27.01.2010 15:08
od Meda
Když je v záruce tak to řeš v origo servisu :)

Re: Zaškubání motoru

Napsal: 27.01.2010 15:11
od zirafak
Inak...co prispevok,to problem s dizlakmi :cry: a zvlast v tomto pocasi :cry:

Re: Zaškubání motoru

Napsal: 27.01.2010 15:12
od killerhammer
aspon raz za rok si mozeme, my benzinaci, povedat, ze sme kupili s rozumom :mrgreen:

Re: Zaškubání motoru

Napsal: 27.01.2010 15:19
od zirafak
Svedska benzinova T5-ka startuje v tychto mrazoch tusim este lepsie :mrgreen:

Re: Zaškubání motoru

Napsal: 27.01.2010 15:27
od Peter5
Skusal si natankovat ine palivo? len tak pre istotu.

Re: Zaškubání motoru

Napsal: 27.01.2010 15:44
od neyocz
Peter5:

Jen co dojedu nádrž tak tam naleju Vervu od Benziny. Mam s ní dobré zkušenosti. No a uvidim.
Myslel jsem si, že to je mrazem, ale občas to udělalo i při teplotě kolem 10 stp.

Re: Zaškubání motoru

Napsal: 27.01.2010 16:06
od BobTDCi
POdľa mňa je to o vstrekoch - ťažko sa to vysvetľuje, ale za určitých podmienok môže dôjsť k istej "nestabilite" chodu - keď to nahlásiš v servise, mali by napichnúť IDS diagnostiku do auta a ísť to s ňou urobiť zasa - tam je možné nájsť podrobné podmienky v tom čase - a potom ti nanovo "nakalibrujú" vstrekovač(-e) - aby RJV(riadiaca jednotka vstrekovania) mala možnosť využívať korekčné rozhranie vstrekovanej dávky, ktorého objem korešponduje s potrebami RJV - teraz sa to dostalo pri niektorom vstrekovači už za rozsah tolerančného poľa pre korekciu vstrekovanej dávky. Je to ale do istej doby iba kozmetický problém.
Ak by to bolo auto s vyšším počtom km, tak by daný vstrekovač vymenili na iný valec - aby zistili, či to nie je problém kompresie motora - to ale býva tak pri "medveďoch"(mercedesoch) s 200-400tkm. Tuším býva problém druhý valec - prečo neviem. Ak sa nerovnomernosť prenesia na iný valec spolu so vstrekovačom, tak je problém vo vstrekovači, ak ostane je v háji kompresia - ale to je už o inom.
Toľko môj názor...subjektívny. :roll: :mrgreen: :wink: 8)

Re: Zaškubání motoru

Napsal: 27.01.2010 22:48
od tomason
Nech si přehrát ŘJ od výroby to může mít přísný režim na vstřik paliva ,aby to plnilo normy.Není to žádná tajnost,že si lidi stěžují na cukání a podobné nešvary,servis pak nahraje přijatelný soft. možná to bude i tento případ.Pokud to neni v naftě teda.

Re: Zaškubání motoru

Napsal: 08.02.2010 21:44
od chillik
Aj ja chcem necukavy soft:)

Re: Zaškubání motoru

Napsal: 13.04.2010 09:58
od RobinC-max
Zdravím kolego,
Vypozoroval jsem přesně ten samý problém.Mám 1.6 TDCI najeto už 190t a pozoruji to cca 40tis km taky a zatím to nekleklo.Dočetl jsem se,že se zřejmě jedná
o regulaci egr ventilu v těchto kritických otáčkách , u mě to je 1950-2000.Zkouším také vervu,Vif a jiné serepetičky ale asi jsou ty vstřikovače zanešené stejně.
Chystám se v blízké době na rozvody a filtry a jsem zvědavý jestli bude nějaká změna. Psal jsem Fokimu jestli by se mi na to nemrkl,ale zatím neodepsal.
Doufám ,že se problém nezhorší a nebudu muset někde nechávat repasovat ,kalibrovat vstřikovače nebo turbo atd . Napiš jestli jsi něco zjistil ty .
Dík Robin

Re: Zaškubání motoru

Napsal: 13.04.2010 11:47
od Milinko
mě se něco podobného stávalo také. Při jízdě na 5.rs jsem občas cítil škubání motoru, takže jsem musel podřadit na 4.rs a potom znova na 5 a už klid. Nedlouho na to mě kolem těsnění vstřiku začaly unikat splodiny, nechal jsem tedy vyměnit těsnění,udělal rozvody a cukání je fuč.
Myslím, že to bude těma vstřikama :idea:
Stejně budu muset nechat ty vstřiky prohlédnout, protože ten jeden kolem kterého to fičelo je asi špatný - projevuje se to nekultivovanosti motoru, často,dle počasí, se dost třepe,vibruje.

Re: Zaškubání motoru

Napsal: 17.04.2010 13:44
od cyberax
Mam ten isty problem. Motor 1.8TDCi 85kW 13000 km. Tankujem iba Shell, takze kvalita nafty by mala byt aka-taka. Tak som bol vo Forde nahrali novy soft, auto islo lepsie, ale stale to trhalo. Tak som isiel minuli tyzden znova do Fodru, auto bude mat 1 rok tak nech spravia servisnu prehliadku + nech sa pozru na to trhanie. Vysledok: auto zatial 4 dni v servise, opravene ma byt na buduci tyzden, ze cakaju na nahradne dieli. Predbezna cena opravy je 1800,- EUR, nastastie uznali zaruku, takze to zaplatia oni. Ukazovali mi zoznam veci co sa meni, vsetko si nepametam, ale hlavny problem bude vadna vstrekovacia triska. Dalsia vec - zisteny unik oleja, nutna vymena tesneni + tecie to do rozvodov, takze + kompletna vymena rozvodov. A zaujimavost v palivovom filtri sa nasli volake kovove piliny, cize + novy pal. filter.