Stránka 1 z 2

Olejovy filter

Napsal: 27.02.2010 15:06
od rudom
Caute,

viete mi prosim niekto pozriet ci mozem pouzivat olejovy filter Mecafilter (Lautrette) s oznacenim ELH 4088.

Kupoval som olej Formula F a toto mi k tomu dali, ze to sedi podla katalogu, original nemali. Ten filter je vsak mensi asi o cca 2 cm ako povodny EFL 600. To som sa dozvedel, az ked som to mal vymenene, inak by som obetoval radsej dalsie peniaze za EFL 600. Takto treba zase vypustat olej, ak chcem vymenit.

Inak rozmer zavitu a tesnenie sedelo, aj na krabicke je napisane okrem ineho Ford, ale nic specifickejsie.
Moze to nejak poskodit motor alebo nieco podobne ak je filter mensi?

vdaka

Re: Olejovy filter

Napsal: 27.02.2010 19:34
od papouch22
jelikoz mas naklapeni vacek tak bych tam dal jedine origo. byl sem svedkem pripadu ze neorigo filtr olejovy rozhodil to naklapeni a pak furt svitila kontrolka. nez se na to prislo tak se menilo cidlo a cely kolo s naklapenim atd :D takze do 1.6 s naklapenim vacek jedine origo. to at radsi prejedes o 5 tisic olej nez abych tam dal co tam nepatri

Re: Olejovy filter

Napsal: 28.02.2010 11:45
od rudom
dik za postreh,

trochu som hladal na nete, ten filter, ktory mi tam dali, ma pre ford napisane aj cislo 96MM-6714-B1A

novy filter pre FF2 ma oznacenie 7S7G-6714-AA, ale pise sa ze je to nahrada za
Motorcraft EFL10, index: 1070521 (96MM-6714-B1A), ktorý sa už nevyrába


viem niekto poradit ci ho mozem teda nechat? resp. ci cislo 96MM-6714-B1A je norma pre FF2

inak to co som tam mal doteraz z original ford servisu (EFL 600) je podla toho co som nasiel pre FF1 nie 2

dik

Re: Olejovy filter

Napsal: 28.02.2010 14:25
od kaminek
Rudom,já bych v té velikosti filtru až takový problém neviděl ,já u druhého auta měním filtr v průměru každé 3 až 4 měsíce a když ho kupuju ,tak není taky vždy stejný na velikost ,zaleží zřejmě na výrobci,ale ta filtrovatelnost by měla být zaručena ,takže podle mně obavy mít nemusíš.

Re: Olejovy filter

Napsal: 28.02.2010 14:40
od foki
kaminek píše:Rudom,já bych v té velikosti filtru až takový problém neviděl
ja jo , protoze muze se stat ze nebudou dostatecne tlakovane nataceni vackových kol a muze se stat ze ti to vyhodi chybu , nevim jestli pak staci vymenit filtr nebo jestli se musi menit i vackove kolo .

jinak ten co tam mas je pro 1,6 100PS

Re: Olejovy filter

Napsal: 01.03.2010 19:56
od papouch22
foki píše:
kaminek píše:Rudom,já bych v té velikosti filtru až takový problém neviděl
ja jo , protoze muze se stat ze nebudou dostatecne tlakovane nataceni vackových kol a muze se stat ze ti to vyhodi chybu , nevim jestli pak staci vymenit filtr nebo jestli se musi menit i vackove kolo .

jinak ten co tam mas je pro 1,6 100PS
ma pravdu predsedo! to co sem psal hore sem zazil na vlastni oci. nejaky smoula tam dal co tam nepatrilo a pak byly takovy problemi. na 1.6 115PS filtr na olej origo a podle win ty 200 kila jednou za rok budes muset obetovat :D

Re: Olejovy filter

Napsal: 01.03.2010 19:58
od tomason
Jako celá dvě :roll:

Re: Olejovy filter

Napsal: 01.03.2010 20:10
od papouch22
tomason píše:Jako celá dvě :roll:
:?: ja nevim kolik presne stoji ale urcite do 200,-

Re: Olejovy filter

Napsal: 01.03.2010 20:12
od tomason
:mrgreen: :lol: to byl JOKE

Re: Olejovy filter

Napsal: 02.03.2010 14:47
od postak
Nevím jak Foki a další odborníci, jedná se o jiný motor než mám já, ale já když měnil olej na podzim 2009, tak jsem se taky leknul že mám ten filtr jiný, ale ten co jsem tam měl předtím, tak už se nevyrábí a je za něj náhrada. Prostě je menší zhruba o ty 2 cm. Asi tolik. :| Filtrovatelnost je ale stejná. Znova opakuju, že mám jiný motor. Ty máš zřejmě s proměnným časovýním ventilu podle kW v podpisu :!:

Re: Olejovy filter

Napsal: 08.06.2012 11:08
od jarod72pm
Mno než jsem to koupil měnili olej i filtr a dali tam Mann W7008 (cena asi kolem stovky)
a kupodivu to nedělá problémy a šlape normálně :wink:

Re: Olejovy filter

Napsal: 10.06.2012 08:22
od foki
jarod72pm píše:Mno než jsem to koupil měnili olej i filtr a dali tam Mann W7008 (cena asi kolem stovky)
a kupodivu to nedělá problémy a šlape normálně :wink:

problemy se neprojevi hned , dej variablu cas , on se ozve .

Re: Olejovy filter

Napsal: 10.06.2012 19:42
od mates444
foki píše: ja jo , protoze muze se stat ze nebudou dostatecne tlakovane nataceni vackových kol a muze se stat ze ti to vyhodi chybu
A co má společného olejový filtr s tlakem oleje?
Ptám se proto, že mi ve fordu dali letos taky nějaký menší filtr, než je EFL 600, ktereý mi dali vloni. Vím prd, ale myslím si, že kromě rozdílu v množství filtrační hmoty tam není rozdíl. Nebo má EFL600 něco navíc?

Re: Olejovy filter

Napsal: 11.06.2012 11:35
od jarod72pm
foki píše:
jarod72pm píše:Mno než jsem to koupil měnili olej i filtr a dali tam Mann W7008 (cena asi kolem stovky)
a kupodivu to nedělá problémy a šlape normálně :wink:

problemy se neprojevi hned , dej variablu cas , on se ozve .
možná ano možná ne ,on je psaný pro tento typ motoru jako doporučený v náhradě a má taky zpětný ventil tedy umí udržet tlak.
Ale pokud není teda vhodný rád bych potom věděl který filtr je přímo vhodný na ten VCT ?
(samože krom origoše)

Re: Olejovy filter

Napsal: 12.06.2012 14:01
od V12
mates444 píše: A co má společného olejový filtr s tlakem oleje?
Origo filter pre TiVCT by mal mat nejaky jazyk, ktory zabrani steceniu oleja z mechaniky variabilu do vane. Ked to stecie, cca 2 - 3 sekundy vo variabile nie je olej a vsetky sily prenasa uzamykaci kolik, ktory sa otlaca. Vysledkom je fakt, ze po 100 - 120 tisic musis menit komplet rozvod, pretoze variabil je rozslahany a pri starte rachoce, co este nie je chyba. Chyba je ale to, ked to uz ramusi privelmi a nie je schopne sa to stabilizovat do cca 2 sekund, potom RJ motora vyhlasi chybu, nastartujes az na druhykrat.