Baterie / autobaterie / nabijecka

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
nnixonn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: 20.02.2023 18:31
Bydliště: Vysočina

Re: Baterie / autobaterie / nabijecka

Příspěvek od nnixonn » 05.04.2023 18:41

Přidám svou zkušenost při výměně baterky na Focusu mk4. V servisu sem je přesvěčoval, že se musí baterka vyměnit přes záložní zdroj, nebo už neodjedu :D píchli mi na záložní baterku auto přes zapalovač a klíček jsem dal do polohy před startováním. Na baterii se musel rozpojit + kontakt (jinak baterie ven prostě nejde, fotka v příloze). Auto zhaslo, tak jsem úplně trnul, že bude problém... Dokonce se jim povedlo spojit + kontakt odpojený baterie s kostrou (blejsklo to, protože bylo auto na záložním zdroji přes ten zapalovač)... Stará baterie šla hůř ven, nová hůř nazpátek, ale povedlo se. Žádné rozhašené stahování okýnek nebo cokoliv jinýho... Akorát registrace nový baterie nevim nevim. V tý krabičce do diagnostiky měli jenom Focus 2018, ale asi se povedlo... Pro jistotu ještě dobíjím doma baterii přes nabíječku a resetnu BdyCM přes Forscan.

Mám EXIDE START-STOP EFB 70Ah. Do AGM se mi moc nechtělo, po tom, co jsem četl zkušenosti s výměnou na Forscan foru...
Toť moje zkušenost s výměnou baterie v NEautorizovaným servisu 8) Snad nová aspoň 4 roky vydrží, jako ta origo původní.
Přílohy
baterie-min.png
Ford Focus mk4 combi 2.0 TDCi, r.v.2019

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 788
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Baterie / autobaterie / nabijecka

Příspěvek od oscaar » 05.04.2023 22:11

Moc bych od toho nečekal, že ta EFB vydrží jako ta AGM 4 roky s aktivním BMS :nnou: . Lepší je BMS vypnout nadobro, potom už reset nemusíš dělat nikdy. A to externí napájení skrs dojezdy stahování oken ? Na mondeu mám dojezdy nastavené do minuty, nic složitýho.

Ta baterie co máš na fotce, je Ford (VARTA) EFB 70 Ah 700A
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

nnixonn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: 20.02.2023 18:31
Bydliště: Vysočina

Re: Baterie / autobaterie / nabijecka

Příspěvek od nnixonn » 06.04.2023 07:57

Šel jsem radši zase do EFB - na forscan foru jsou prej s nastavením BMS pro AGM jenom problémy (https://forscan.org/forum/viewtopic.php ... 4&start=10).
Ano, to co je na fotce, je původní baterka.
Ford Focus mk4 combi 2.0 TDCi, r.v.2019

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5087
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Baterie / autobaterie / nabijecka

Příspěvek od Anduril » 06.04.2023 08:00

Na ff4 se dojezdy nastavovat obvykle nemusí, nevyresetuji se po odpojení baterky. Vyresetuje se kalibrace uhlu natoceni volantu, takze pak nemusi fungovat rada dalsich systemu, ale to se opravi kratkou jizdou rovne.
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

hanes213
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 25.04.2023 07:59

Re: Baterie / autobaterie / nabijecka

Příspěvek od hanes213 » 07.10.2023 10:40

Čau mám dotaz mám v autě tuhle baterii https://www.battery.cz/autobaterie-bosc ... 80QAvD_BwE

a tuhle nabíječku s funkcí regenerace
https://www.dasun.cz/Automaticka-nabije ... -d2438.htm

Vybil jsem párkrát baterii stylem že stála třeba 1 den vybitá .
Má smysl jí nabít do plna a pak ji nechat přes noc na té regeneraci ? Četl jsem že ta regenerace trvá dost dlouho . Případně jak dlouho to trvá u autobaterie - všude psali o trakčních z VZV.

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23479
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Baterie / autobaterie / nabijecka

Příspěvek od ZaQik » 07.10.2023 10:42

regenerace max. 48 hodin - baterie musi byt odpojena od auta (staci odpojit +pol)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

hanes213
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 25.04.2023 07:59

Re: Baterie / autobaterie / nabijecka

Příspěvek od hanes213 » 07.10.2023 10:49

Já už jsem tu regeneraci párkrát dával na pár hodin i s připojenou baterií a nic se nestalo :oops:

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1815
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Baterie / autobaterie / nabijecka

Příspěvek od C-Maxis » 07.10.2023 14:12

Regenerace spočívá prakticky "jen" v použití určitého- nevelkého- proudu k nabíjení ( případně i vybíjení). Proto to tak dlouho trvá. Zlepší se tím nějaké "krystalové" hospodaření uvnitř.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12894
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie / autobaterie / nabijecka

Příspěvek od stano. » 07.10.2023 19:09

regeneracia prebieha pulzami. preto by nemalo byt nic ine pripojene. jednak mozu pulzy poskodit elektroniku, zaroven elektroinstalacia ma znacnu kapacitnu zlozku, takze vyhladzuje pulzy. a tiez pulzy maju relativne maly prud, z ktoreho cast sa spotrebuje v aute.

Uživatelský avatar
lewis
Junior
Junior
Příspěvky: 252
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie / autobaterie / nabijecka

Příspěvek od lewis » 07.10.2023 20:49

Regenerace (desulfatace, vyrovnávací nabíjení) u VZV se odvíjí od samotné kapacity trakční baterie a nastavení dle nabíječe daného typu. Jedná se o výpočet výsledného proudu např. 65Ah - 65/10/2 - cca 3A - nabíječ drží pevně tento proud bez ohledu na velikost napětí - z praxe cca 96h (4dny). Největší efekt to přináší u baterií max.do 3 let stáří. V tomto případě se jedná o nabíječe v rádu desítek tisíc. Neodolal jsem :D a vyzkoušel i na svém mazlíkovi s připojenou baterií. Jedná se o nabíječe se spínacím zdrojem, ale nezpozoroval jsem jakékoliv problémy (pulzy a pod.) :wink:
Ford Focus 1.0 ecoboost ActiveX, 114kW, kombi, 2023, červená Fantastic
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red

Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1815
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Baterie / autobaterie / nabijecka

Příspěvek od C-Maxis » 08.10.2023 11:53

Regenerace je taková alchymie. Dřív to bylo jinak. spíš trvalé menší proudy, ale teď se to opravdu řídí pulsně. Tím nemyslím zdroj toho stroje, ale výstup. A nabíjením 3A si (osobně) myslím, že to nebude to vono. Navíc by 3A netrvaly tak dlouho- řádově dny.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 788
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Baterie / autobaterie / nabijecka

Příspěvek od oscaar » 11.10.2023 18:38

hanes213 píše: 07.10.2023 10:49 Já už jsem tu regeneraci párkrát dával na pár hodin i s připojenou baterií a nic se nestalo :oops:
Mám podobnou čínskou nabíječku, je to starší model 6A ale tenkrát to číňan vyráběl pod značkou FOXSUR. Program "Repair" u té mojí trvá 16 hodin. A je to poznat, jak baterie ožije. Záleží v jakém je stavu a jak moc je za slulfovaná. Ale jak už psal ZaQik, pokud budeš desulfovat s baterií v autě. Tak určitě odpojit + od baterie.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3703
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

nabijecka

Příspěvek od Sentik » 06.11.2023 08:13

Objednám konečně nabíječku, přichází období, kdy už bude třeba - co jsem tak hledal, nechci nějakej šmejd, ale zas to nemusí bejt nabíječka za 8k, máte někdo zkušenosti s CTEKem např. MX10?
Podle parametrů a zkušeností vypadá slušně, tak abych vybral rozumně. Co od toho chci? Jednou za 3 neděle proste připojit auto na nabiječku, baterku dobít a víc neřešit :oops:

S tim, že mam kolem baraku cca 4-5 aut, různýho věku a stavu. Od leštěnek po Oktávkovský hnus, tak aby to zvládlo všechny :mrgreen:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12894
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Sentíkův FoFo ST 2.3EB + Puma ST Line X 1.0EB

Příspěvek od stano. » 06.11.2023 09:42

Na taketo dobijanie je uplne ok aj tato:
https://parkside.6f.sk/2017/09/25/nabij ... gd-3-8-a1/
mam v garazi napevno na stene a z casu na cas cvaknem na auto.
Meral som voltmetrom priebeh nabijania a nasledne udrzovanie. Vsetko ok.
Ma aj pulzne nabijanie na vybite baterie, ale pod cca 10V uz nedetekuje spravny typ baterie. Na druhej strane taku baterku by som uz aj tak nepouzival. Bud ma prerazeny jeden clanok - takze mrtva. Alebo je hlboko vybita, takze je v nej kopu sulfatu.

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9407
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Sentíkův FoFo ST 2.3EB + Puma ST Line X 1.0EB

Příspěvek od phofy » 06.11.2023 09:58

Mám ctek mxs 5.0 new, do ní bych šel znova, má teplotní kompenzaci a opravu si jí nemůžu vynachválit. Měl jsem před tím 2 nabíječky z lídlu a s Ctekem se to nedá srovnávat, baterii to nabije do plna, což o té z lídlu se říct nedá.

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 hostů