Stránka 1 z 2
motory
Napsal: 23.03.2010 19:37
od roman78
Dobrý den fordáci, chtěl bych se zeptat , který motor z fordů co nabízejí je nejlepší.Nevím jak jsou stavěny naftové motory ff-druhá řada.A který z nich je nejlepší.Dneska jsem slyšel, že dnešním naftovým motorům nevadí krátké přejezdy.Myslím tím například i dvo kilometrové, kdy si zajedu třeba jen nakoupit.
Děkuji vám za vaše odpovědi.
Roman.
Re: motory
Napsal: 23.03.2010 19:53
od Radekjo
No nevím jestli jim to nevadí ale mě vadí že mám při takovém popojíždění dvojnásobnou spotřebu. Na zimu a krátké tratě zlatý benzin.
Re: motory
Napsal: 23.03.2010 20:09
od mickielli15
na to je vždycky lepší benzín. Já to řeším tak, že se vždycky ještě někam projedu, i když jedu blízko

, aby se motor prohřál. Takže vypínám opravdu studený motor minimálně. Ale je pravda, že moderní diesely jsou háklivější na krátké jízdy, obzvláště když to má filtr pevných částic - DPF.
Jaký je nejlepší diesel do Fofo - Ti každý řekne, že ten jeho

. Já Ti to řeknu taky, protože jsem si ho pořídil právě proto, že jsem si myslel, že je z nabídky nejlepší.
Pokud ale víš, jaké má motor slabiny a počítáš s nimi. V mém případě
DPF, dvouhmotový setrvačník, péče o turbo. Vstřiky jsou údajně v tomto motoru spolehlivější než v Mondeu 96kw, ale všechny jsou háklivé na kvalitu nafty. Proto beru pouze Vervu

. Tak vybírej, informací je tu o jednotlivých motorech spousta, já nelitoval, ten motor miluju, můžu jet pod 6l/100km, a nebo prohánět docela silná auta na dálnici (vše má své meze samozřejmě). Hlavní ale je, že nebudu překvapenej, když se pos.re něco, co je u tohoto motoru známé (viz výše).
Re: motory
Napsal: 23.03.2010 21:14
od tomason
Vy mě fakt zabijete 2km pro rohlíky,výte že nafťák startuje jinak než benzín

asi opravdu si kup raději babetu nebo koloběžku promiň,ale musel sem ze stejných důvodů jezdím po městě Favoritem.
Re: motory
Napsal: 24.03.2010 01:25
od mickielli15
Jojo, do města byla vynikající moje Fiesta 1.25i. Škrtla, jela, zastavila, škrtla, jela, zastavila, no problemo. Vzpomínám na ní.
Jinak záleží na tom, jestli budeš jezdit jenom ve městě, na to bych si diesela fakt nekupoval. Fofo má povedenou 1.6.ku benzín, tu bych Ti do města doporučil nejvíc. 1.8i je taky dobrej motor. Já kupoval 2.0 TDCi s tím, že město nebude většina provozu. A o tom, že by moderní diesely nebyly háklivé na krátké jízdy, jsem slyšel všude jen a jen opačné názory. Takže si diesela nekupuj, pokud budeš převážně ve městě a ke všemu ultrakrátké trasy...
Re: motory
Napsal: 24.03.2010 07:04
od Eidž
roman78 píše:Dobrý den fordáci, chtěl bych se zeptat , který motor z fordů co nabízejí je nejlepší.Nevím jak jsou stavěny naftové motory ff-druhá řada.A který z nich je nejlepší.Dneska jsem slyšel, že dnešním naftovým motorům nevadí krátké přejezdy.Myslím tím například i dvo kilometrové, kdy si zajedu třeba jen nakoupit.
Děkuji vám za vaše odpovědi.
Roman.
Dle mého názoru se míchá snaha o hledání dokonalého výrobku versus k čemu chci "dokonalý" výrobek používat.
Pokud chci jezdit do 2 km po městě, tak si spíš pohledám auto na LPG, s klasickým podtlakem (karburátor), tj. startuješ do -5C na LPG (pokud to máš dobře seřízené).
A taky co chci v autě vozit. Kočárek nebo batoh do práce?
Re: motory
Napsal: 21.04.2010 14:04
od V12
Ja hlasujem za benzinak 1.8i 92kW - poctivy Duratec, rozvod retazou, ziadne kurvitko v podobe zloziteho TiVCT, turba, dvojhmotoveho zotrvacniku, rozumna spotreba...
Re: motory
Napsal: 21.04.2010 14:23
od Anndy
Ford momentalne nema ziadny motor, bohvieako dobry. ale to je asi jasne kazdemu.
1,8 je lepsi voci 1,6 tivct v tom, ze ma viac Nm a lepsi priebeh Mk aj vykonu. V praxi sa to prejavuje tym, ze uz od 1750 ot. je pouzitelny a to az do 6 tis. v podstate dobre taza a navyse oziva pri 4 tis. az do konca. Tiez mam pocit, ze je tichsi, najma v okoli do 3tis. otacok. Bezne po meste je vyuzitelne pasmo 1750-2000 teda pre ustalenu jazdu.
V podstate zasadnou a jedinou nevyhodou voci 1,6 tivct je spotreba - najma v meste sa moc pod 8,5 l neda ist (aj to treba chciet), pri beznom snazeni osciluje medzi 9 a 9,5.
A vykonovo v praxi nie je dynamika auta o moc lepsia ako s 1,6 tivct. ked sme s chalanmi robili porovnavanie zrychlenia a podobne veci, tak nic, zasadny rozdiel nebol. 1,8 bola vzdy o chlp lepsia, ale len o chlp.
Pocitovo sa ale s nou jazdi prijemnejsie ako s 1,6.
Re: motory
Napsal: 21.04.2010 17:31
od V12
Plne suhlasim, ze 1.6 TiVCT ma nizsiu spotrebu, no desi ma zlozitost mechanizmu zmeny casovania ventilov. To aby sa clovek po 100 tisic bal, kde sa to vysype. 1.8 dosahuje o chlp lepsich vysledkov overenou technikou bez takejto casovanej bomby. Nevyhoda vyssej spotreby moze byt lahko zmazana vymenou TiVCT mechaniky ako naschval tesne po skonceni zaruky. Zlozitejsie veci mavaju viac problemov, ako jednoduche...
Re: motory
Napsal: 21.04.2010 18:09
od jill
Anndy píše:Ford momentalne nema ziadny motor, bohvieako dobry. ale to je asi jasne kazdemu.
V podstate zasadnou a jedinou nevyhodou voci 1,6 tivct je spotreba - najma v meste sa moc pod 8,5 l neda ist (aj to treba chciet), pri beznom snazeni osciluje medzi 9 a 9,5.
Tak nevim - jezdim po meste za 8,5-9 pri beznem snazeni. Zeby ta 1,8 si vzala stejne jak 2,0? Mozna jiny styl jizdy. Jinak az na kratsi petku (absenci sestky) nemam svemu 2,0 co vytknout

Re: motory
Napsal: 21.04.2010 18:21
od maxo111
Zalezi na trase a meste v ktorom jazdis. 10 semaforov pocas 6km cesty do prace a s 1.6 sa pod 10l/100km dostanes len tazko

Re: motory
Napsal: 21.04.2010 18:37
od bertikcertik
K příspěvku Anndyho není skutečně co dodat. Naprosto stejný závěr jsem měl, když jsem si motorizaci vybíral sám a měl jsem možnost si je všechny taky projet, což se vždy nepodaří.
Za ten pomyslný chloupeček dynamiky ve prospěch 1.8 se mi nechtělo připlácet. Diesel s ohledem na náš projezd kolem 15 000 km ročně jsem vyloučil na začátku. I když technologie jdou velmi rychle kupředu, na krátký trasy budeš diesel prostě vždycky týrat.
Pro ty "rohlíky" (rodinný nákup) do 3 km samozřejmě taky občas musím jezdit. Auto jsem si kupoval, aby sloužilo mě, ne já jemu. Kvůli tomu přeci nebudu provozovat další vozítko alias kostitřas (bez urážky).
A k tomu Ti-VCT? Souhlasím, že čím víc fíčurin a složitostí, tím pravděpodobnější, že se někde něco po.ere a bude to taky něco stát. Ovšem, kdybych s takovou životní filozofií měl procházet životem, do dneška se koukám na elektronkovou televizi a o HD kvalitě si můžu nechat tak jenom zdát, ale s hřejícím pocitem, že oprava TV mě bude stát jenom 100 Kč.
Je to zkrátka všechno o přístupu, prioritách, přáních a nejvíc o možnostech. Ale jestli jsem záměry z toho mála, co Roman78 napsal, správně pochopil, šel bych určitě do benzínu a dle finančních možností bych volil výkon.
Re: motory
Napsal: 21.04.2010 19:26
od V12
bertikcertik :
Ak mozem mat motor bez kurvitka a chlp vacsim vykonom ako motor s kurvitkom no spotrebou lepsou iba o cosi, nevaham - vykonu nie je nikdy dost. Ked som kupoval auto, narazil som prave na 2.0 TDCi. Ak by vedla toho dizla bol benzinak 1.8i TREND, volil by som ten aj za cenu neporovnatelnej spotreby. Keby tam ale bol TiVCT, neviem, neviem, aka by bola moja volba. Vedla ale bol 1.8TDCi 85kW v slabsej vybave, no lacnejsi o tisicku. Vybral som dvojliter, za tych 1k EUR som dostal tempomat, automaticku dvojzonovu klimu, dazdovy senzor a ESP. A ako zvlastny bonus vymenu turba po cca 600 km

Nastastie 450 babiek zatiahol autobazar. Bez reci, reptania a vzpierania sa. Vsetka cest. Po tejto skusenosti som ale mudrejsi, dalsi voz o minimalne 5 rokov bude na 100% opat Focus, no benzin a bez turba, ak sa take este vobec budu robit. Dnesny trend downsizingu sice vydupe z 1.2l 100 az 110 koni, no kupit to ako jazdenku bude snad vacsie riziko, ako poctive TDCi... Vsetko je to otazka kalkulovaneho rizika. Na "povinne ponakupne" vymeny som mal prachy, takisto som aj kalkuloval s tisickou na skryte zavady. Takze to nebolo az take zle - za dokopy 9000 EUR mam 3 rocne auto s cca 150 tisic km (tacho 80 tisic

), ktore nove stalo 23 tisic...
Re: motory
Napsal: 21.04.2010 20:50
od bertikcertik
V podstatě s Tebou souhlasím. Původně za naši ani ne 1/2 roku starou a ukradenou, i s Constructem, Octavii II 1.4 TSI (Forďáci prominou

) jsem hledal výkonově podobnou variantu. Původně jsem byl taky rozhodnutý pro 1.8, ale ten motor mě upřímně zklamal, a to nemluvím o dynamice vůči 1.4 TSI. Ale to porovnáváme historicky a konstrukčně nesrovnatelné. Je to můj subjektivní pocit, ale ten rozdíl oproti 1.6 Ti-VCT byl skutečně nepatrný a nezlobte se na mě, ale dnes 1.8 v benzínu patří k tomu horšímu, co lze koupit. Ne že by ostatní motory od Fordu byly něco extra lepšího, ale to už bych opakoval Anndyho. Ford má pro mě zase jiné přednosti, proto jsem ho nakonec zvolil. Zkrátka se nebojím jít do složitějšího mechanismu, protože vím, že až ten motor bude mít kolem 90 000 km, já už nebudu jeho majitelem a zároveň jsem tak nějak srozuměn s tím, že za "pokrok" se občas musí zaplatit. Ale znovu opakuji, vše odvíjím k počtu km, které my ročně najezdíme a zde výkon motoru není na příčce number one.
Re: motory
Napsal: 22.04.2010 08:02
od V12
Vdaka za komentare, skusim teda kolegu presvedcit na TiVCT, resp. klasiku 74 kW.
Mam ale jednu podstatnu otazku k TiVCT :
Ford tvrdi, ze prestavovanie casovania je kontinualne. No krivka krutiaceho momentu v oblasti od 2400 do 2800 otacok ukazuje vyrazny pokles, nasledne od 2900 do 4000 opat konstantny narast. Presne takuto istu charakteristiku ma aj motor Suzuki 1.3 VVT - tiez ma variabilne casovanie sacich ventilov, no iba 2 - polohove. Takze v pripade Fordu nie je kontinualne casovanie iba PR zvast

Graf hovori, ze ano. Ak by ta zmena casovania bola naozaj kontinualna, krivka by podla mna mala stale rast az do maxima kdesi v 4000 RPM...