Stránka 1 z 4
Jak zajet nový Duratec 1.6
Napsal: 06.05.2010 09:56
od Amarok
Zdravím,
píšu sem jen z důvodu, že mi návod a prodejce říkají něco jiného. Benzín 1.6 Duratec, mám teď najeto 1100 km, otáčky skoro pořád mezi 2000 a 3000. V návodu se píše, že se nemá prvních 1500 km motor přetěžovat vyššími otáčkami. Prodejce naopak tvrdil, že tyto nové motory musí poznat i vysoké otáčky a že to mám občas vytočit na dálnici na 4000-5000 otáček. Čemu teda věřit? Na 4000 to vytáčím zatím jen vyjímečně při najíždění na dálnici, ale to jen na pár sekund.
Díky předem za odpovědi.
Re: Jak zajet nový Duratec 1.6
Napsal: 06.05.2010 11:08
od el_Barto
kdybys hledal, tak to tu urcite najdes, jinak ve zkratce, u studeneho motoru nevytacej motor k omezovaci, dulezite je nepodtacet motor a zahrivani pred jizdou namiste taky pry neni idealni

Re: Jak zajet nový Duratec 1.6
Napsal: 06.05.2010 11:31
od Amarok
Ja jsem prave nejdriv hledal a nasel jsem stejnou otazku jen tykajici se dieselu. Takze to zatim vypada, ze to zajizdim spravne... Pri studenym motoru jasne nejdu ani na 3000, ale on se kupodivu zahreje uz behem 2 minut i za chladnejsiho pocasi, to od jinych aut, co jsem jezdil, neznam.
Re: Jak zajet nový Duratec 1.6
Napsal: 06.05.2010 11:48
od KASHA
Já bych řekl, že přesně jak radí el_Barto,
vlastně jako u každýho motoru,
studenej nepřetáčet, nechat ho volně zahřát (na místě se to neporučuje hl. v zimě skrz to, že se stáním neprohřeje olej v převodovce). A po plném zahřátí bych se mu nebál na dálníci trošku šlápnout na krk, aby se naučil jezdit i trochu svižněji

... no a takhle po celou životnost auta, nikomu ho nepučovat

, naučit si ho pěkně a jenom na sebe a bude se mu pěkně žít

Napsal: 06.05.2010 12:18
od madbugie
amarok - zvykaj si...
1,6ka sa ti v lete zahreje na 90°C chladiacu vodu cca po 300 - 500 metroch

a v zime do 2 km...
ale to neznamená že všetko ostatné je na "optimálnej" teplote...
cca 5 - 10 minut treba jazdiť normálne 2000 - 3000 a potom sa dá tomu šlapnuť na krk... ono taký dízel alebo ST či RS by si mal možno až po 30 km začať preháňať... ale málokto to vydrží
ono v zábehu to netreba hned vytáčať do 6500 ale kludne tých 4000 - 4500 môžeš a potom postupne trebars po každých 1000 km tomu 500 otáčok pridať... až do obmedzovača... to bude tak pri 5000 km
a potom netreba nechať elektroniku "zlenivieť" treba benzínom prehnať z času na čas šunky...

Re: Jak zajet nový Duratec 1.6
Napsal: 07.05.2010 07:59
od Amarok
Dik za nazory.

Re: Jak zajet nový Duratec 1.6
Napsal: 28.02.2011 14:37
od pcdibl
Tiez som cerstvy noveho vlasnik fofo a mam nabehanych cca 1000km, a v porovnani s fofo I sa mi zdaju otacky motora prilis vysoke napr. na starom mam pri 90tke na 5ke 2200 a na novom cca 2500
dik za info neviem ci je to normalne, mam ist reklamovat,alebo sa to po zabehu upravi
Re: Jak zajet nový Duratec 1.6
Napsal: 28.02.2011 14:57
od MiloshCZ
Otáčky vs. rychlost se ti opravdu samy od sebe nemůžou upravit. Je to dáno převodovkou. Já si musím zase zvyknout jezdit po městě na 3, abych se zbytečně nedostával pod 2000 otáček. Na spotřebu nemá skoro žádný vliv jestli jedu na 3 nebo 4 při 50. A chtít po motoru, který má maximální otáčky kolem 6500, aby něco dělal pod 2000 otáčkama, je docela ošklivé.
Re: Jak zajet nový Duratec 1.6
Napsal: 28.02.2011 23:22
od Mudr.Hematolog
Ja ho v zime necham bezat na volnobeh kludne aj 1-2 minuty...... ekologovia tlacia na to aby po nastartovani ste sa hned pohli......je to aj o spotrebe a celkove o marketingu.
Ked nechas auto chvilku bezat na volnobeh, tak tomu nemozes ublizit ba naopak. a preco?:
Rozpinanie kovov je viac umerne......
Po mojich skusenostiach sa auto aj rychlejsie nahreje na prevadzkovu teplotu.
Re: Jak zajet nový Duratec 1.6
Napsal: 01.03.2011 08:21
od pcdibl
ake mate otacky pri 90tke na 5ke
Re: Jak zajet nový Duratec 1.6
Napsal: 01.03.2011 09:11
od MiloshCZ
90ku nevím, ale při 40 je to na 3 cca 2000, 50 na 4 cca 2000, 130-140 na 5 cca 4000. Zbytek jsem nějak neřešil.
Re: Jak zajet nový Duratec 1.6
Napsal: 01.03.2011 12:22
od V12
pcdibl píše:ake mate otacky pri 90tke na 5ke
Z mojej skusenosti FFII 1.6i na 205/55 R16 ma pri 130 podla GPS (tacho cca 140) cca 3900 - 4000 rpm, cize docela dost na to, aby som s tym siel po dialnici z Bratislavy do Prahy

A v nizsich otackach by sa pravdepodobne uz v kopcoch neutiahol. V 90tke je to okolo 2700.
pcdibl píše:... a v porovnani s fofo I sa mi zdaju otacky motora prilis vysoke napr. na starom mam pri 90tke na 5ke 2200 a na novom cca 2500...
FFII ma oproti FFI inak poskladanu prevodovku - prevody su lahsie / kratsie, pretoze je o cosi tazsi. Bez zmeny vykonu motora by s povodnou prevodovkou stratil aj tu trochu dynamiky, ktoru ma teraz.
Re: Jak zajet nový Duratec 1.6
Napsal: 06.03.2011 13:33
od pcdibl
Dakujem za info
Re: Jak zajet nový Duratec 1.6
Napsal: 06.03.2011 14:47
od Quickie
uz som to tu daval, ale prsknem aj sem moje video
1,6i, 4.st automat [youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=h8r_XKk3yH8[/youtube]
Re: Jak zajet nový Duratec 1.6
Napsal: 06.03.2011 17:37
od BrAtKo
No pridam sa s mojou 1.4jou benzinom, na trojke rychlost 50km/h a otacky 2500.