problém tachometer

Odpovědět
Karel Sadílek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 186
Registrován: 04.04.2015 22:30

Re: problém tachometer

Příspěvek od Karel Sadílek » 11.07.2022 12:35

Screenshot_20220711-120550_Gallery.jpg
Screenshot_20220711-122536_Gallery.jpg
Nikdo nic?
Ještě jsem si všiml, že při vypnutém zapalování je ručička pokaždé v jiné poloze (nepatrně) je to vidět podle 0.
Viz fotky
Po zapnutí zapalování je správně na 0.
FoFo mk2 2005 stříbrný Hatchback
1,6 74 kW

Uživatelský avatar
ScorpionSX
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1741
Registrován: 29.01.2011 18:05
Bydliště: Trenčín, SR

Re: problém tachometer

Příspěvek od ScorpionSX » 11.07.2022 14:33

Možno by pomohlo keby si dal celú fotku a nie len screenshot ak chceš podla nej niečo identifikovať :wink: :mrgreen:

Ale pred-FL budíky pokial nemajú v poriadku konektor vzadu, tak si vedia žiť celkovo vlastným životom, takže by som možno začal práve tam :wink:
:arrow: Roman_Ko211
Ford Focus MK2 2005 1.8TDCi - GALLERY

Karel Sadílek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 186
Registrován: 04.04.2015 22:30

Re: problém tachometer

Příspěvek od Karel Sadílek » 11.07.2022 17:25

Díky, to znamená vyndat budíky a konektor prostříkat Kontaktolem?
Divný ale je, že ten rozdíl je při vypnutém zapalování.
Fotku jako takovou mi to nevezme kvůli velikosti.
FoFo mk2 2005 stříbrný Hatchback
1,6 74 kW

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2996
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: problém tachometer

Příspěvek od jenikHK » 11.07.2022 18:47

Budíky vyndat, rozebrat a konektor přeletovat
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Karel Sadílek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 186
Registrován: 04.04.2015 22:30

Re: problém tachometer

Příspěvek od Karel Sadílek » 11.07.2022 18:52

Tak do toho nejdu, to bych nedal.
FoFo mk2 2005 stříbrný Hatchback
1,6 74 kW

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13079
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: problém tachometer

Příspěvek od miki21 » 11.07.2022 18:56

Když jsem to dal i já podle návodů na you tube, tak to zvládne každý.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Karel Sadílek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 186
Registrován: 04.04.2015 22:30

Re: problém tachometer

Příspěvek od Karel Sadílek » 11.07.2022 19:30

No nevím, já před bytovkou určitě ne.
FoFo mk2 2005 stříbrný Hatchback
1,6 74 kW

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13079
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: problém tachometer

Příspěvek od miki21 » 12.07.2022 07:16

Budíky vymontuješ a uděláš to doma. Je to pár šroubků. Někde tady ten návod je.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

brentmo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 08.03.2016 10:07

Re: problém tachometer

Příspěvek od brentmo » 13.07.2022 19:31

pri vyp. motore a pri zap. klucika v prvej polohe su rucicky /rychlomer a otackomer/ pod nulou, pri zap. klucika do druhej polohy vystupia na nulu.Zatial by som do budikov nesiahal,posleduj to dlhsiu dobu mozno v chladnejsich dnoch ako pises mas problem,ale to moze byt tak ako ti napisali bateriou.

Karel Sadílek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 186
Registrován: 04.04.2015 22:30

Re: problém tachometer

Příspěvek od Karel Sadílek » 13.07.2022 20:13

O.K. díky brentmo, máš jasně pravdu. Ta první část mého dotazu byla slabá baterka. Ta druhá část o tom, že po vypnutí zapalování spadnou ručičky pod 0 je samozřejmě správně, mně šlo spíše o to proč ručička tachometru spadne nepatrně jednou tak a podruhé jinak (viz foto výše). Ale bude to tím, že ručka tachometru po vypnutí zapalování padá z 0, malinký kousíček, kdežto u otáčkoměru padá z větší výšky. Asi fyzika, teplota atd., ale určitě ne elektrika.
Souhlas?
Karel
FoFo mk2 2005 stříbrný Hatchback
1,6 74 kW

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23524
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: problém tachometer

Příspěvek od ZaQik » 13.07.2022 20:23

rucicka sama nikam nepada - ovlada ji krokovy motorek, ktery rucicku "zaparkuje" podle dostupneho zbytku napeti po vypnuti zapalovani
(teoreticky kdybys odpojil budiky od konektoru pri rychlosti 50km/h, tak Ti to bude porad ukazovat)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Karel Sadílek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 186
Registrován: 04.04.2015 22:30

Re: problém tachometer

Příspěvek od Karel Sadílek » 13.07.2022 21:22

Tomu moc nerozumím, jak to může teoreticky ukazovat po vytažení konektoru, když tam nebude napětí?
Stačí mi jednoduché vysvětlení, abych to pochopil i já.
Děkuji předem. Asi by mi stačilo "je to normální, neřeš to, vysvětlení je na tebe moc složité" :D
FoFo mk2 2005 stříbrný Hatchback
1,6 74 kW

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13079
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: problém tachometer

Příspěvek od miki21 » 14.07.2022 06:50

Myšleno to bylo asi tak, že ručičky zůstanou po odpojení tam, kde momentálně ukazují. Nepadnou na nulu.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23524
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: problém tachometer

Příspěvek od ZaQik » 14.07.2022 07:58

krokovy motorek = motorek, ktery se hybe jen kdyz ma napeti (neni tam zadna protipohybova pruzina a gravitacni sila pusobici na rucicku ho nepretlaci) ... neco jako hodiny doma na zdi pohanene baterkou (nebo kukacky) - taky se zastavi, kdyz je baterka vybita (nebo zavazi uplne dole)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Karel Sadílek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 186
Registrován: 04.04.2015 22:30

Re: problém tachometer

Příspěvek od Karel Sadílek » 14.07.2022 09:38

Mám v tom čím dál tím větší hokej. To znamená auto stojí, motor běží, napětí drží krokový motorek na 0. Vypínám zapalovaní a zbytkové napětí jak si trefně nazval zaparkuje krokový motorek potažmo ručičku do výchozí polohy pod 0. Ta výchozí poloha se může v řádech desetin mm lišit dle okolností.
Už jsem to trefil?
Díky.
FoFo mk2 2005 stříbrný Hatchback
1,6 74 kW

Odpovědět

Zpět na „Focus - budíky (palubní počítač, kontrolky)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host