Stránka 1 z 1
Do žhavících svíček nejde proud
Napsal: 10.11.2006 08:43
od Metla
Dobrý den. Jsem tu nový, prosím o radu. Do žhavících svíček mi nejde proud, zjištěno zkoušečkou (zapojeno na přívodní kabel ke žhavičům a současně ukostřeno) při zapnutí klíčku kontrolka žhavení svítí, ale proud na žhaviče nejde. Pojistka žhavení je OK, proud do ní jde. Délka žhavení dle kontrolky se s nižší teplotou také prodlužuje, takže čidlo asi také OK. Nevíte někdo v čem může být problém. Jedná se o FOCUS 1,8TDDI 8/2000.
Napsal: 10.11.2006 14:59
od Ahmed
Tak si vypni klicek, a zmer si drat od pojistky ke zhavici svicce, jestli neni preruseny a pojistku pro jistotu taky.
Napsal: 10.11.2006 15:45
od Metla
Pojistka žhavení je pod stálým proudem i při vypnutém klíčku, takže kabel není průchozí. Bude asi rozpojený v relé (to by mohl být možná můj problém), ale nevím kde se žhavící relé nachází.
Relé žhavení
Napsal: 10.11.2006 16:35
od EL
Metla píše:Pojistka žhavení je pod stálým proudem i při vypnutém klíčku, takže kabel není průchozí. Bude asi rozpojený v relé (to by mohl být možná můj problém), ale nevím kde se žhavící relé nachází.
R2....R4___R_____R10........R16
R1....R3___R_____R9..........R15
P1..P5..P9______P10.........P19
P20.........P29
Toto je pohled na přídavnou pojistkovou skříňku. Relé žhavení je R9, pojistka
žhavení je č.5 /60A/
Napsal: 10.11.2006 19:18
od pelen
relé žhavení
Napsal: 11.11.2006 10:21
od Metla
Tak problém byl vyřešen. Nakonec to bylo opravdu relé žhavení. Po jeho výměně se už proud sepne a jde do žhavičů. Trochu byl problém s proměřením, protože když byl motor teplý, tak i za 2 hodiny na přístrojové desce kontrolka žhavení problikla, ale nové relé neseplo. Spínací proud pro relé asi ovlivňuje čidlo teploty. Nechal jsem auto přes noc venku a dnes ráno na studeném motoru při teplotě 5°C už relé spíná. Po zhasnutí kontrolky žhavení žhavící svíčky ješte cca 5s dožhavují. Takže si myslím, že pokud jsou teploty pod nulou, je asi dobré se startováním po zhasnutí kontrolky žhavení těch cca 5s počkat. Děkuji Ahmedovi, Elovi a Pelenovi za pomocné rady.
Re: Do žhavících svíček nejde proud
Napsal: 03.11.2016 10:37
od kristiaan
Ahoj, prosím o radu. Minulou zimu jsem měl při teplotách pod 0 st. problém se startováním,jednou jsem skoro neodjel. Vyměnil jsem tedy tento týden žhavící svíčky,dal jsem BERU 993. Dnes jsem nechal auto přes noc venku, ráno byl 1 st. Nažhavil jsem, nastartoval, motor chytl, ale pocitově to nebylo uplně ono - hrubý chod a i nepatrně delší start než jsem byl zvyklý dříve v nízkých teplotách. Tak mám podezření jestli jde do svíček proud, ale nevím jak to poznat. Nemám žádný měřák ani se nevyznám v elektrice. Může mi někdo po lopatě vysvětlit kde a co změřit a jaký si na půjčit/sehnat měřák? Nebo nějaký test jak poznat, že do svíček jde/nejde proud? Kontrolka žhavení se chová normálně jak má, t.j. svítí různě dlouho podle teploty motoru a okolí. Díky P.S. 1.8 TDCI 85kw
Re: Do žhavících svíček nejde proud
Napsal: 03.11.2016 13:42
od Andymaniac
Když otevřeš kapotu, sundáš ten plastovej kryt tak po pravé straně (z tvého pohledu) je úchytka matkou pod kterou je chycenej TLUSTEJ ČERVENEJ drát, kterej vede ke žhavičům. Koukni na stav toho šroubu, bývá tam přechoďák, kdy se ten plast doslova rozteče. Můžeš tam VOLTMETREM změřit napětí (vůči kostře) a pak ho změřit na žhaviči. Neměly by být moc rozdílené. Měří se hned po otočení klíčkem.
Re: Do žhavících svíček nejde proud
Napsal: 03.11.2016 14:05
od kristiaan
Ok, zkusím. Kabel vim kterej to je, musel jsem s nim operovat při výměně svíček

Všim jsem si, že u toho spoje o kterém píšeš, je trochu oholenej, je tam prasklá ta červená izolace. Ale ten spoj jsem nekontroloval. Tak díky za info
