Máš určitě na mysli termostat, ale aby ti auto začalo vůbec topit ,musí se ti motor zahřát.V zimě to prostě trvá o něco déle ať chceš,nebo ne .Zkus si jako já dnes, když jsme měli ráno -10 vlézt do auta bez topení a jet ,dá se to v pohodě vydržet ,ale vystrč hlavu z okýnka a nech jí tak 1 km v rychlosti 40-50 km za hodinu ,jako že jedeš městem a zamrzne ti úsměv ve tváři .To je podobné i u motoru ,když ti ho nápor větru ochlazuje přes mřížku a tedy i přes chladič,trvá to tedy i autu déle .Clona není všemocná to je jasný ,ale trochu pomůže .Za ér Š 120 se dávaly běžně ,protože špatně topily a každý °C navíc byl dobrýHmerX píše:Ale třeba Kóťa se ptal na popojíždění po městě ... proto jsem reagoval, že v tom případě to podle mě nemá moc cenu, jinak třeba ano ... A moje Mondeo topí brzo a dobře i bez krytu chladiče i v mrazech, tak jestli nemáte kluci problém někde jinde, když to řešíte krytem
Zimní clony chladiče
- kaminek
- Pokročilý
- Příspěvky: 530
- Registrován: 07.03.2009 15:30
Re: Zimní clony chladiče
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
- pj$lf
- Junior
- Příspěvky: 351
- Registrován: 25.08.2010 12:20
- Bydliště: Praha
Re: Zimní clony chladiče
Do MK4 po FL zacali davat elektricky regulovanou clonu chladice, takze i v dnesni dobe to smysl ma. Dneska se to akorat resi vic sofistikovane nez v dobach papundeklu a skodovek. Ja bych treba na svym ropaku takovouhle vecicku v zime ocenil.
Ford Mondeo Combi 2.0TDCi 96kW Ghia 6/2005 -> galerie
-
- .
- Příspěvky: 8183
- Registrován: 26.01.2009 22:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní clony chladiče
...neřikej te mi, že pokud zakryju chladiš a pod. tak se mi auto neohřeje dřív?...
..logicky vzato, že pokud zamezím přívod studeného vzduchu do prostoru motoru, motor se mi nebude tak rychle ochlazovat od proudícího vzduchu tm pádem dosáhnu dříve hodnoty 90stupňu, a jem spokojen.
Já to budu také tak řešit, asi, najdu nějakou desku a 1/2 zakreju, a nepude tam ani tolik mrazu, pokud dám na přední okno plachtu, také mi nenamrzne........tak bych to viděl i s malinko lepšíma startama, kdo nemá garáž....
..logicky vzato, že pokud zamezím přívod studeného vzduchu do prostoru motoru, motor se mi nebude tak rychle ochlazovat od proudícího vzduchu tm pádem dosáhnu dříve hodnoty 90stupňu, a jem spokojen.
Já to budu také tak řešit, asi, najdu nějakou desku a 1/2 zakreju, a nepude tam ani tolik mrazu, pokud dám na přední okno plachtu, také mi nenamrzne........tak bych to viděl i s malinko lepšíma startama, kdo nemá garáž....
ST 340 by DreamScience ( 343PS 242kW 547Nm )
EX: Mondeo Mk4 Titanium S
EX: Mondeo Mk4 Titanium S
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9766
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní clony chladiče
A nechce te sem...například kaminek,hodit nějakou fotku jak jste provedli to zakrytí???
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: Zimní clony chladiče
Jó to už (tedy co já pamatuji ) měl Moskvič 408 začátkem 70. let před chladičem kovovou žaluzii, která byla přístupná po otevření víka motoru a pákou šlo regulovat přísum vzduchu k chladiči. Bylo to bytelné, ale jednoduché a funkční.
A Moskvič 412 měl snad dokonce táhlo pod volant, kterým to šlo ovládat přímo od řidiče.
A Moskvič 412 měl snad dokonce táhlo pod volant, kterým to šlo ovládat přímo od řidiče.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
- kaminek
- Pokročilý
- Příspěvky: 530
- Registrován: 07.03.2009 15:30
Re: Zimní clony chladiče
Tak jsem ještě stačil nafotit ty fotky než se setmělo.Vložení plastový desky u Fofo 1 před chladič je velice jednoduché.
Nejdříve vyšroubuji 2 x šroub na krytu intercoleru ,je to zároveň i přívod vzduchu pro něj a sejmu ho ,jde to velmi lehce: Je to ohebná plast.deska ,která se po ohnutí zase bez poškození srovná Já tam mám desky dvě tj. 2/3 chladiče mám zakryto .Ten prostor před chladičem má dno ,takže ty desky nemůžou propadnout a krásně tam stojí
Nejdříve vyšroubuji 2 x šroub na krytu intercoleru ,je to zároveň i přívod vzduchu pro něj a sejmu ho ,jde to velmi lehce: Je to ohebná plast.deska ,která se po ohnutí zase bez poškození srovná Já tam mám desky dvě tj. 2/3 chladiče mám zakryto .Ten prostor před chladičem má dno ,takže ty desky nemůžou propadnout a krásně tam stojí
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
-
- Junior
- Příspěvky: 228
- Registrován: 02.03.2009 21:29
- Bydliště: v horách na severu
Re: Zimní clony chladiče
...jo,dědova 408 to už uměla ovládat od řidičespanel píše:Jó to už (tedy co já pamatuji ) měl Moskvič 408 začátkem 70. let před chladičem kovovou žaluzii, která byla přístupná po otevření víka motoru a pákou šlo regulovat přísum vzduchu k chladiči. Bylo to bytelné, ale jednoduché a funkční.
A Moskvič 412 měl snad dokonce táhlo pod volant, kterým to šlo ovládat přímo od řidiče.
Samozřejmě to trošku pomůže ... do motor.prostoru proudí přeci jen trochu méně studeného vzduchu...
FM 01 kombi,107kW. ...à essence
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Zimní clony chladiče
Ke clonám bych řekl toto - žaluzie před chladičem, měli dřív snad všechny vozy, ovládalo se to páčkou z vozu.
Jestli se MKIV k tomu vrací, tak je to fajn. Ale závada na ovládání žaluzií může mít fatální důsledky, i když vše ostatní na motoru je OK...
Clony chladiče - u předchozího mého vozu jsem dával clonu (karton) až za chladič. Jednak proto, že jsem nechtěl testovat, co udělá teplotní změna s materiálem chladiče, nebot tam, kde vzduch proudí je hodně bodů mrazu a tam kde ne, tak může být přes 80C.
Ale chtěl jsem blok motoru chránit před studeným vzduchem. Pro můj jízdní profil - 15 km mimo město a 2 km po městě a večer obráceně, to nemělo vůbec žádný vliv. Pokud bylo -15C, tak se to ohřívalo o 3 km dýl než obvykle, at tam clona byla nebo ne.
Poznat to bylo, když jsem zaclonil chladič, tak pak teplota vylezla ne rychleji, ale výš při provozu, protože to nestíhalo chladit.
Výsledek byl, že poslední roky před prodejem jsem už karton nepoužil. Ale v garáži ještě někde je
U vozu, který měl žaluzie (Volha 21) jsme na zimu dávali zimní termostat a na léto letní Ne že by výrobce je takto rozližoval, ale měli jsme několik termostatů, hodili je do hrnce a zahřívali. A poznačili jsme, který otevřel nejdřív a který jako poslední .-)
Jestli se MKIV k tomu vrací, tak je to fajn. Ale závada na ovládání žaluzií může mít fatální důsledky, i když vše ostatní na motoru je OK...
Clony chladiče - u předchozího mého vozu jsem dával clonu (karton) až za chladič. Jednak proto, že jsem nechtěl testovat, co udělá teplotní změna s materiálem chladiče, nebot tam, kde vzduch proudí je hodně bodů mrazu a tam kde ne, tak může být přes 80C.
Ale chtěl jsem blok motoru chránit před studeným vzduchem. Pro můj jízdní profil - 15 km mimo město a 2 km po městě a večer obráceně, to nemělo vůbec žádný vliv. Pokud bylo -15C, tak se to ohřívalo o 3 km dýl než obvykle, at tam clona byla nebo ne.
Poznat to bylo, když jsem zaclonil chladič, tak pak teplota vylezla ne rychleji, ale výš při provozu, protože to nestíhalo chladit.
Výsledek byl, že poslední roky před prodejem jsem už karton nepoužil. Ale v garáži ještě někde je
U vozu, který měl žaluzie (Volha 21) jsme na zimu dávali zimní termostat a na léto letní Ne že by výrobce je takto rozližoval, ale měli jsme několik termostatů, hodili je do hrnce a zahřívali. A poznačili jsme, který otevřel nejdřív a který jako poslední .-)
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Vitalish
- Zkušený
- Příspěvky: 1132
- Registrován: 22.04.2010 21:53
- Bydliště: Pjaha
Re: Zimní clony chladiče
u mého motoru je před chladičem ještě chladič klimy (snad nepíšu kraviny), takže by teoreticky měl být krytý před přímým proudem studeného vzduchu... každopádně topit by to mohlo dřív. Ale když to srovnám s bývalou služební Hondou 1,7 CTDI, je to pohoda. Ta topila snad až po 20ti km
-
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 01.11.2009 21:40
- Bydliště: Znojmo
Re: Zimní clony chladiče
Co jsem o tom zatím četl, tak se ty žaluzie v maskách chladičů u některých nových vozů montují kvůli zlepšení aerodynamiky v některých jízdních režimech = snížení emisí boha dnešní doby jménem CO2.
Osobně si myslím, že vliv clony chladiče bude u moderních motorů minimální - přece jenom je dnes konstrukce aut někde jinde, než kdysi a primární okruh uvnitř motoru, by ta trocha studeného vzduchu pod haubnou navíc, nějak moc ovlivňovat neměla + proč bránit chladiči v jeho práci, když stejně začne fungovat až je to opravdu třeba.
Osobně si myslím, že vliv clony chladiče bude u moderních motorů minimální - přece jenom je dnes konstrukce aut někde jinde, než kdysi a primární okruh uvnitř motoru, by ta trocha studeného vzduchu pod haubnou navíc, nějak moc ovlivňovat neměla + proč bránit chladiči v jeho práci, když stejně začne fungovat až je to opravdu třeba.
Ford Mondeo Kombi 2.0 107kW Ghia 2001
- kaminek
- Pokročilý
- Příspěvky: 530
- Registrován: 07.03.2009 15:30
Re: Zimní clony chladiče
Eidž prosím tě, co jsi nechtěl testovat na svým autě? Ty máš nějaký extra chladič z jinýho materiálu než mi?To bys ses mohl taky zeptat co ti udělá přední sklo ,když pojedeš v -20 a v kabině budeš mít +20.Neudělá to s tvým chladičem nic. To se už testovalo (lépe řečeno zakrývalo)před 40 lety až do dneška ,tedy ti co o tom měli trochu páry. A že si dával karton až za chladič ,to jsem vážně ještě neslyšel a že jsem toho fakt slyšel hodně.To se pak nemůžeš divit ,že jsi nic nepoznal .Zakrývání chladiče má smysl a nejhorší je jezdit s podchlazeným autem ,to není jen o spotřebě ,která je automatický vyšší ,ale hlavně o opotřebení motoru .Eidž píše:Clony chladiče - u předchozího mého vozu jsem dával clonu (karton) až za chladič. Jednak proto, že jsem nechtěl testovat, co udělá teplotní změna s materiálem chladiče, nebot tam, kde vzduch proudí je hodně bodů mrazu a tam kde ne, tak může být přes 80C.
.-)
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
- kaminek
- Pokročilý
- Příspěvky: 530
- Registrován: 07.03.2009 15:30
Re: Zimní clony chladiče
A ještě pro nevěřící Tomáše ,kteří dokáží zviklat dobrou radu ,jenom proto ,že nedokáží dát správně clonu tam ,kde by měla být a pak sem píší ,jak ta clona je vlastně kravina. http://www.rozhlas.cz/motozurnal/radce/_zprava/690374
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Zimní clony chladiče
Když píšu:
A hlavně, předchozí vůz nebyl Ford. Sice první tři písmena jsou podobná, ale tím to tak končí
A když máš zkušenost s poruchou chladiče - "odpadla" mi tam přítoková příruba, chladič ok, ale ta příruba prostě odpadla. Důsledky tragické - okamžitá ztráta chladící kapaliny, odtah, výměna chladiče a těsnění pod hlavou, tak si v zimě budu ještě experimentovat s rozdílnou teplotou....
Proč rozdílná teplota? Protože když zacloníš část chladiče, tak v místě, kde clona není, máš -20C a zbytek chladiče má třeba 50C.
Forum je o výměně zkušeností. Máš s tím zkušenost, napsal jsi to, preferuješ to. Já napsal off topic, nebot ta zkušenost je z jiného vozu. A navíc negativní. Příště budu psát jen souhlasná vyjádření
Podle mě je důležité, pro jaké jízdy je auto využíváno. Pokud se trcám po městě, tak clona vzhledem k pidi rychlosti nemá význam. Pokud jezdím víc, tak clona mi pomůže prvních 10-30 km, že se to ohřeje rychleji. A potom co? Když jedu dál, tak s clonou nebo bez se to ohřeje a funguje. Navíc na jaře nemusím řešit stav, že už je jeden den jak na svinu plus 10 a pokud to mám fakt zacloněný, aby to fungovalo v zimě, tak to bude znamenat, že se to přehřeje. Pokud ne, tak jsem to neměl dostatečně na zimu zacloněný a měl jsem to zbytečně...
Bud na autě budou žaluzie nebo je to bastl, který je bud účinný a znamená to, že jej musím odstranit při změně teploty nebo je to bastl, který je tam pro můj pocit...
Divím se, že pan Stěrba nemluvil o dečkách na kapotu. Ty z hlediska regulace vzduchu - před jízdou otevřu/zavřu kapsu fungují, jako bastl, co má smysl. Jenže dnešní tvar vozů to moc neumožnuje....
O lepení chladiče izolepou jsem ještě neslyšel, takže díky za odkaz na článek, hned jsem chytřejší
tak jsem asi zkoušel clonit i před chladičem, ne?Poznat to bylo, když jsem zaclonil chladič, tak pak teplota vylezla ne rychleji, ale výš při provozu, protože to nestíhalo chladit.
Výsledek byl, že poslední roky před prodejem jsem už karton nepoužil.
A hlavně, předchozí vůz nebyl Ford. Sice první tři písmena jsou podobná, ale tím to tak končí
A když máš zkušenost s poruchou chladiče - "odpadla" mi tam přítoková příruba, chladič ok, ale ta příruba prostě odpadla. Důsledky tragické - okamžitá ztráta chladící kapaliny, odtah, výměna chladiče a těsnění pod hlavou, tak si v zimě budu ještě experimentovat s rozdílnou teplotou....
Proč rozdílná teplota? Protože když zacloníš část chladiče, tak v místě, kde clona není, máš -20C a zbytek chladiče má třeba 50C.
Forum je o výměně zkušeností. Máš s tím zkušenost, napsal jsi to, preferuješ to. Já napsal off topic, nebot ta zkušenost je z jiného vozu. A navíc negativní. Příště budu psát jen souhlasná vyjádření
Podle mě je důležité, pro jaké jízdy je auto využíváno. Pokud se trcám po městě, tak clona vzhledem k pidi rychlosti nemá význam. Pokud jezdím víc, tak clona mi pomůže prvních 10-30 km, že se to ohřeje rychleji. A potom co? Když jedu dál, tak s clonou nebo bez se to ohřeje a funguje. Navíc na jaře nemusím řešit stav, že už je jeden den jak na svinu plus 10 a pokud to mám fakt zacloněný, aby to fungovalo v zimě, tak to bude znamenat, že se to přehřeje. Pokud ne, tak jsem to neměl dostatečně na zimu zacloněný a měl jsem to zbytečně...
Bud na autě budou žaluzie nebo je to bastl, který je bud účinný a znamená to, že jej musím odstranit při změně teploty nebo je to bastl, který je tam pro můj pocit...
Divím se, že pan Stěrba nemluvil o dečkách na kapotu. Ty z hlediska regulace vzduchu - před jízdou otevřu/zavřu kapsu fungují, jako bastl, co má smysl. Jenže dnešní tvar vozů to moc neumožnuje....
O lepení chladiče izolepou jsem ještě neslyšel, takže díky za odkaz na článek, hned jsem chytřejší
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- jednaminus
- Nováček
- Příspěvky: 136
- Registrován: 21.04.2008 14:59
- Bydliště: Brno
Re: Zimní clony chladiče
Zatím jsem u všech svých aut clonu před chladič (lepenku,"montáž" 2min ) dával a mondeo není výjimkou. Jezdím každý den 15km po okreskách a 3km město. Je tam znatelné rychlejší ohřívání.Nikomu nic neradím, je to jen napsaná moje zkušenost.
nimbus silver mondeo combi 2.0 107kw 01 celoroční 8,6/100km
- kaminek
- Pokročilý
- Příspěvky: 530
- Registrován: 07.03.2009 15:30
Re: Zimní clony chladiče
Eidž,ty jseš prostě chytřejší než člověk ,kterého si pozvou do rádia ,oháníš se tady nějakou lepenkou ,kterou sem možná vložil novinář ,který ví o autech taky prd.Proč se tam ty clony asi dávají ,ty to nevíš ? Práve hlavně proto ,aby jsi ten motor zahřál co nejrychleji .A stěmi šmajlíky by ses mohl zmírnit,ja ti je taky nedávám ,že jseš praštěnej nebo na hlavu.Eidž píše:
A když máš zkušenost s poruchou chladiče - "odpadla" mi tam přítoková příruba, chladič ok, ale ta příruba prostě odpadla. Důsledky tragické - okamžitá ztráta chladící kapaliny, odtah, výměna chladiče a těsnění pod hlavou, tak si v zimě budu ještě experimentovat s rozdílnou teplotou....
vzhledem k pidi rychlosti nemá význam. Pokud jezdím víc, tak clona mi pomůže prvních 10-30 km, že se to ohřeje rychleji.
Divím se, že pan Stěrba nemluvil o dečkách na kapotu. Ty z hlediska regulace vzduchu - před jízdou otevřu/zavřu kapsu fungují, jako bastl, co má smysl. Jenže dnešní tvar vozů to moc neumožnuje....
O lepení chladiče izolepou jsem ještě neslyšel, takže díky za odkaz na článek, hned jsem chytřejší
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů