B.F.G. píše:Je pravdou, že kontrolka vůbec nesvítila ani nesvítí. Auto jsem odvezl zpět prodejci, ten slíbil, že všechny závady prověří, tvářil se sám překvapeně. Tak uvidíme. Zatím mám náhradní auto a slib, že pokud se zjistí, že mi nevědomky lhal o perfektnosti auta, tak mi vrátí peníze a zkusíme něco jiného...
Ked si mu vracal auto aj si ho nabral, zacuval a k tomu sa na nom otocil s rucnou ? Nic ineho si ten zmrd nezasluzi !
Neverim ze nesije budu. Posklada z vrakaca do chodiveho stavu, aby bol zakaznik spokojny. Aj moj znamy bazarnik (takmer sused !!!) hral prekvapeneho, ked som mu dokazal, ze mi chcel predat stocene Mondeo. Never nikomu a nicomu, hlavne si ku kupe auta neber nic, co nosi suknu.
Inak uplny zaciatok kontroly kupovaneho auta je :
1. povolit rucnu brzdu, zapnut klucik a sledovat, ci sa rozsvietia
vsetky kontrolky
2. pozorovat zhasinanie kontroliek, specialne bacha na ABG a ABS/ESP, na 99% autach nezhasinaju spolu. Ak zhasnu spolu, treba najst ine zhodne vozy a pozorovat tam, je dost mozne, ze auto je po vaznej buracke a bez ABG, ich kontrolka je napojena na ABS/ESP
3. ako posledna by mala zhasnut kontrolka motora (nepocitam dobijanie a mazanie - tie zhasinaju az po natoceni motora)
Ak sa nerozsvietia vsetky kontrolky, je niekde chyba (napr. vobec sa nerozsvieti ABG - je jasne, ze je odpojena bazarosom ucnom. Pokrocily ju napoji napr. na ABS, profik cez casove rele, takze bude zhasinat nezavisle, takze podraz na ABG je bez diagnostiky nezistitelny). Nerozsvietena kontrolka motora znamena, ze niekto chce maskovat mozny problem s motorom - napriklad DPF. Atd.
O bode 2 treba skusit zohnat info na internetovych forach, v akom poradi by mali zhasnut, alebo zistit na novom aute v salone. Ani toto ale nemusi byt na 100%, v pripade pochybnosti je najistejsie ist na znackovu diagnostiku (nie univerzalnu, ta nemusi zistit vsetko), v pripade Forda na IDS do Ford servisu.
Svietila ti po zapnuti klucika ta kontrolka motora ?