Stránka 1 z 1
Brzdový buben, soustružení
Napsal: 26.01.2011 20:35
od Ondřej
Koupil jsem si starší soustruh a aby byl trochu užitečný, tak jsem myslel, že bych srovnal bubny. Naštěstí neházeji, nejsou šišatý, ale taky nebrzději. Na technický jsem tak tak prošel, ručka mi brzdí, ale je to mizérie. Dal jsem nový pakny, ale vzhledem k tomu, že nový maji 2mm, tak žádnej vliv. Samoštěl funguje, vzduch taky není, brzdovka nová od léta, soustava propláchnutá. Bubny byly orezlý, to jsem opískoval a natřel. Může pár desetinek způsobit např. prasknutí bubnu apod. ? Neměřil jsem to, ale odhaduju podle límce na kraji tak 0,5-0,8mm opotřebení. Bubny bych koupil nový, ale děsim se sendavání toho kroužku ABS, s ložiskem si nějak poradím, ale taky mu to neprospěje to natahování, taky bych rád zasoustružil pro vlastní potěchu a praktickou věc:-))) Dělal to někdo, hledal jsem, ale nenašel jsem. Co to upnout za ten límec, jak se naklepává krytka matice. Jinak to asi nemá cenu, dělat ještě středící přípravek přes šrouby kola. Asi zbytečně vymejšlim, ale už jsem takovej kutil, no.
Re: Brzdový buben, soustružení
Napsal: 26.01.2011 23:46
od Twisster
Teraz neviem ci som ta spravne pochopil ale uz ti to slabo brzdi koli opotrebeniu bubnov a este s nich chces odsustruzit? Teda ak som ta zle pochopil tak ma oprav lebo nedava mi to zmysel takisto ako to ze sa bojis kruzku abs co je hracka staci len trocha opatrnosti a lozisko zvladnes... ?
Re: Brzdový buben, soustružení
Napsal: 27.01.2011 07:49
od Ondřej
Ano, špatně to brzdí, ovšem je to způsobený nestejnoměrným sjetím v ploše bubnu nikoli od průměru, ale od hrany, prostě to pruží a nebrzdí celou plochou pakny. Z toho, že mám na ruční brzdě poměrně hodně volného závitu a lana už jsou taky určitě vytahaný, si myslim, že tam je ještě prostor ty plochy srovnat, aby to nebylo všechno nadoraz. Pokud se mi to podaří upnout z čela od šroubů, tak to vnitřním nožem sjedu na rovinu. Jinak ložisko pro mě není problém, mám na to takovej malej lis s vratidlem, ale ten kroužek ABS je tam teda jen naraženej tim plechovým límečkem, kterej se opatrně sklepne?
Re: Brzdový buben, soustružení
Napsal: 27.01.2011 08:11
od Twisster
ano ten krúžok je tam len narazený len ho treba opatrne vyklepávať aby nepraskol ale ide to v pohode.
Re: Brzdový buben, soustružení
Napsal: 27.01.2011 15:26
od miki21
Re: Brzdový buben, soustružení
Napsal: 28.01.2011 19:36
od petulak
Ondřej? ty jsi soustružník, nebo s to chceš na tom soustruhu učit??? Ono totiž opravdovej soustr. se nás nebude asi ptát,jak a co vystředit.

Re: Brzdový buben, soustružení
Napsal: 28.01.2011 20:11
od Ondřej
Nejsem soustružník, jsem elektroinženýr:-) Spíš jsem blbě formuloval otázku. Spíš jsem se měl zeptat, zdali někdo již soustružil bubny, jestli to jde/nejde, zkušenosti, jak upnout, vystředit, kolik materiálu max ubrat, jakej to je materiál, jestli to vůbec jde, když je to vyhřátý od brždění, atd. Buben jsem upnutý již měl, ale soustružil jsem vnější povrch od rzi, což je trochu jinde s přesností provedení. Jinak na tvou otázku, kdo je nebo není v něčem dobrej? Můj otec dělá ve stojírenství 35 let, choději za nim lidi s možnejma i nemožnejma věcma na udělání a stejnak přijde občas s monoklem od zapomenutý kličky v univerzálce:-) Co bychom z toho života měli, kdybychom vozili auto jen do servisu a cálovali...
Re: Brzdový buben, soustružení
Napsal: 29.01.2011 14:06
od Jardak
Běžně se na soustruhu utáčí ten rantl,který vznikne opotřebením bubnu.Jestli chceš stáčet celou funkční plochu,musíš si zjistit jaký je max.povolený průměr bubnu.Pak snadno zjistíš,jestli máš prostor pro další zvětšení průměru.Perfektní vystředění na soustruhu je základ úspěchu.Jestli si dával nové pakny tak chvíli trvá než si sednou na buben,proto to zkraje brzdí míň.
Re: Brzdový buben, soustružení
Napsal: 29.01.2011 17:03
od Ondřej
Pakny maji od léta víc jak 10k km, ty už si asi víc nesednou. To auto sem koupil od děduli, kterýmu to odkoupila dcera z firmy. Jenže on za 2 roky najel 3k km a auto převážně stálo. To si myslim je jádro problému. Nehtem jsou po ploše bubnu znát vydřený rejhy, asi od rzi a kamínků. Uvidím, až to vymontuju, jak to půjde. Max. opotřebení je 1,4 mm na průměru, přes tu hranici nepůjdu.