Stránka 1 z 5
provozní teplota motoru
Napsal: 09.02.2011 20:59
od bullit
FOkusáci pomoc, koupil jsem právě 1,8 TDCi 2007 kombi, všechno skoro super, ale je mi v něm (ale to bez prdele) prostě zima. Felda, která mi umřela, topila po 3 km jak o život. Všichni mi tvrdí, že prostě diesely se zahřívají hoooodně pomalu, ok, ale já dosáhnu provozní teploty (cca 90°C) po 20km, nad 60°C to leze po 15km. Při venkovní teplotě okolo 0°C. Termostat jsem nechal vyměnit s rozvodama. Je to dovoz ze španělska, je možný, aby tam pro tuto lokalitu udělal Ford nějakou "vychytávku" (třeba bez topení:-)? Můžete mi někdo sdělit po kolika km by to mělo už topit, resp. za kdy, nebo za kolik km dosáhnete provozní teploty motoru? Na volnoběh před barákem se nechytám ani za 20 minut ? Poraďte kam mrknout při zahřívání motoru, na co sáhnout a zjistit kde je chyba. Doufám jen, že tohle není normální a je to auto i na hory

dík za radu
Re: provozní teplota motoru
Napsal: 10.02.2011 00:23
od hihi
Je to (při pohodovém stylu jízdy) normální...
Re: provozní teplota motoru
Napsal: 10.02.2011 08:40
od Robert
20 km je na zahřátí moc. U mě je na provozní teplotě tak po 5 až 8 km, záleží na venkovní teplotě. Ale ve městě to při popojíždění trvá o trochu dýl. Já bych to tipnul na termostat, záleží jestli ti ho opravdu vyměnili. Jinak mě nic nenapadá.
Re: provozní teplota motoru
Napsal: 10.02.2011 09:09
od solfan
na volnobeh by som to ani 20 minut studene nenechaval...pozor na mazanie, olej je tuhy a najlepsie je ho zahriat jazdou a nie volnobehom...
mne zacne auto fukat teplo uz po chvilke, aj ked je motor este studeny aj bez zapnutej klimy (to ma privadza na myslienku, ci moje auto nema nejake pridavne kurenie

)
za klko km sa dostane na prevadzkovu teplotu teraz neodhadnem, ale hodne zalezi na style jazdy, pokial ide clovek kludne a rovnomerne, tak to trva dlhsie ako ked musi ten motor viac zatazovat...samozrejme pomoze vypnut kurenie aspon na chvilku...
Re: provozní teplota motoru
Napsal: 10.02.2011 09:42
od C-Maxis
Tady jsou 2 ruzne veci: teply vzduch z topeni (tak po 2 km) a "normalni" provozni teplota motoru. Ta muze nabehnout klidne az po 15 km. Teply vzduch ovsem neznamena horky, to trva dele.
Re: provozní teplota motoru
Napsal: 10.02.2011 10:14
od Radekjo
Topení je v malém okruhu a s tím termostat nemá nic společného.
Re: provozní teplota motoru
Napsal: 10.02.2011 15:15
od hihi
Ale má - když je stále otevřený, tak je topení studené poměrně dlouho. Zásadně se to projevuje tím, že teplota motoru (chladící kapaliny) při veeeelmi pohodové jízdě "pozkopečka" klesá, byť byla před tím OK. Já mám teď termostat rozhodně KO a "umím" jet vzdálenost 100km tak, že motor se neohřeje na provozní teplotu vůbec. Když byl OK, tak ca 8 km do zahřátí normálním stylem jízdy. Ostře po ca 5km. Líně (hodně líně) do 20km.
Re: provozní teplota motoru
Napsal: 10.02.2011 17:39
od bullit
Ok, jsou to dve rozdilny veci, beru. S tím co pisete to asi koresponduje, prvních 7 km jedu vesnicema opravdu v klidu, takze se to fakt neohreje, diesel asi nema proc. Ale pak to smazim 160km/h (jenom abych to teda zahral

po dalnici cca 15km a u Prahy je tam provozni teplota. A hlavne, kdyz potom zase uberu, nebo brzdim motorem, okamzite to leze dolu cca na 70°. Termostat novej je, byl jsem u toho.
Topeni je ale tedy opravdu zoufaly, vlaznej vzduch z toho leze teprve po 5km a tak po deseti to stoji za rec a "lehce" se ohreju. No auto na jizdu je to dobry, ale tohle je teda pruser, zrejme to je proste "minus" dieselu.
Re: provozní teplota motoru
Napsal: 10.02.2011 17:45
od Radekjo
hihi píše:Ale má - když je stále otevřený, tak je topení studené poměrně dlouho. Zásadně se to projevuje tím, že teplota motoru (chladící kapaliny) při veeeelmi pohodové jízdě "pozkopečka" klesá, byť byla před tím OK. Já mám teď termostat rozhodně KO a "umím" jet vzdálenost 100km tak, že motor se neohřeje na provozní teplotu vůbec. Když byl OK, tak ca 8 km do zahřátí normálním stylem jízdy. Ostře po ca 5km. Líně (hodně líně) do 20km.
jj máš pravdu. Netrklo mě že může být otevřený

Re: provozní teplota motoru
Napsal: 10.02.2011 20:57
od Mudr.Hematolog
Bullit
pak to smazim 160km/h (jenom abych to teda zahral

po dalnici cca 15km

.....myslim, ze tomu motoru davas pekne za uši

Re: provozní teplota motoru
Napsal: 10.02.2011 21:09
od bullit
Jako ze jedu autem 160 ?, myslel jsem si, ze kdyz to slo s Feldou z roku 1995, tak by to mohlo jit i s autem z roku 2007, kde je problem ? Jestli v teplote motoru, tak fajn, ale "normalnimu" autu prece musi 7 km na zahrati stacit, ne ? Vedet, ze to bude takovahle bida, sel bych do neceho jinyho, pokud je to normalni stav, tak tedy velke zklamani s TDCi znacky Ford. I ta hrozna Astra s prisernym chrochtakem byla v zime vlidnejsi.
Re: provozní teplota motoru
Napsal: 10.02.2011 21:47
od Robert
Já třeba zapínám ventilátor až když je motor zahřátý. Když pustim ventilátor už při studeným motoru tak jeho zahřívání trvá pak o něco dýl.
Ale pravdou je, že takhle to jde jen když se ti nezamlží okna.

Re: provozní teplota motoru
Napsal: 10.02.2011 23:06
od bullit
Robert píše:Já třeba zapínám ventilátor až když je motor zahřátý. Když pustim ventilátor už při studeným motoru tak jeho zahřívání trvá pak o něco dýl.
Ale pravdou je, že takhle to jde jen když se ti nezamlží okna.

Jo, to mozna topeni pomuze, ale ten problem znel tak, ze ten motor se zahrat tak nejak nechce a zapinat si topeni po mych 22km uz nema cenu, prijizdim akorat do prace

Re: provozní teplota motoru
Napsal: 11.02.2011 10:22
od C-Maxis
Pokud jde jen o zamlzena okna a nejde teply vzduch, tak staci i studeny z venku. Ochlazovat motor to nebude a odmlzovat celkem jo.
Ale takove auto bych mel do 3 dni v servise. Mit sotva vlazny vzduch a jeste to ani nemoci pouzit, abych neochladil motor ...
A je to jasny duvod reklamace. Nepredpokladam, ze ve smlouve bylo, ze to netopi.
Re: provozní teplota motoru
Napsal: 11.02.2011 11:38
od FUGAS
Hele, a nemůže být ten termostat (byť nový) prostě vadný už z výroby? Jinak jet v zimě po 7km 160km/h asi není to nejlepší co tomu motoru můžeš udělat. Sám mám benzín, kde teploměr ukazuje při mínusových teplotách 90°C asi po 2km, ale i tak, než to osolím, čekám třeba i 20km jízdy, než se to všechno prohřeje (teď v zimě, v létě tak 10km). On totiž ten teploměr ukazuje teplotu vody, zatím co olej se prohřívá mnohem pomaleji....