Stránka 1 z 15

Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace

Napsal: 29.11.2011 19:29
od zofli
Zdravím a pokládám jednoduchý dotaz. Nejprve bych tedy rad objasnil situaci a omluvil se za podobné téma. Vím že je to tu řešeno mnohokrát, většinou u starších aut, ale přesto se dovolím zeptat...

Mám focuse 1.6 tdci 66kw z roku 2010, jak je vidět v podpise. Už dvakrát jsem reklamoval ohřívání motoru či jeho teplotu. A všichni, tedy servis i ústředí fordu, mi tvrdí že to je normální a cituji "vlastnost nové generace dieslových motoru".

Jde o to že pokud teplota okolního vzduchu je pod bodem mrazu, tak v podstatě nejsem schopen ohřát motor na normální provozní teplotu. Natož ji udržet. Příklad: Ujedu 100 až 200 km a ručička teploměru se zdá být na svém místě. Vjedu do města, zastavím na semaforu, či prostě zastavím a nechám auto na volnoběh a v podstatě okamžitě začne teplota motoru klesat. A ručička se začne vzdalovat od středu. A není to jen ledajaké mírné klesání. Klidně padne na dotaz, což je méně než 60°C Samozřejmě když je chladněji je to rychlejší než když je 0°C ale dokonce se to děje i když je nad nulou.

Jasně, vypadá to že termostat je v háji a je stále otevřený velký okruh. Jenže prý není. Servis ford tvrdí.

Mě se jen nezdá, že je to normální aby to takto kolísalo. Přece je pro motor důležitá stejná a správná pracovní teplota. A je to koncernový motor. Že by to dělaly všechna auta ford, citroen, peugeot s tímto motorem?

Takže otázka, pro ty co mají stejný motor co já, zní: JE TOTO KOLÍSÁNÍ NORMÁLNÍ, DĚJE SE VÁM TO STEJNĚ?

Stačí krátká jasna odpověd ANO/NE. Předem děkuji za postřehy a odpovědi.

Re: Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace

Napsal: 29.11.2011 23:42
od Hal9000
Zkus jestli po krátké jízdě(2km) máš teplou hadici vedoucí z domečku termostatu do chladiče.

Re: Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace

Napsal: 30.11.2011 06:41
od stand
A zkos jezdit bez zaplého topení, někdy bys nevěřil jak radiátor téopení diesla vychladí :nixw:
Popřípadě nainstaluj zakrytí chladiče, do motorového prostoru ti bude proudit méně studeného vzduchu.

Re: Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace

Napsal: 30.11.2011 08:36
od zofli
Hasiči jsme zkoušeli. Právě že bylo okolo nuly, auto blafalo na volnoběh a teplota padala a padala. Teoreticky se vše mělo odehrávat v malem okruhu ale voda šla i do velkého. Alespoň hadice byla tepla. Takže ve fordu reklamace termostatu. Dali proto nový a pořád údajně stejný. Já jsem ted v Anglii takže vím jen co mi řekli do telefonu. Takže závěr od nich je že je to asi normální.

Já nechci nic instalovat za chladič nebo před chladic. Toto se děje i na volonoběh, takže zádné proudění. Přeci to neni Škoda 120 abych měl dečku na chladiči. Je to nove auto.

Teoreticky přeci ten motor není už od výroby vymyšlený tak aby sám sebe "nčil" tím že neudrží provozní teplotu?

To je jak by to auto bylo do teplých krajin...:(

Však tam je cca 7.5l vody. Nevím kolik může být malý okruh, 3l cca? Tak přece ty čtyři valce který se otočí cca 800x/min vyprodukuji nejaké teplo. A topeni asi něco sežere, jenže to po několika hodinové jízdě je dávno interiér ohraty.

No proste mi to nejde na rozum? Proto se ptám zda to máte a tou teplotou podobne? Či drží auto ohřáté. Ještě bych to pochopil třeba při -20°C ale když je venku 0°C?

Re: Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace

Napsal: 30.11.2011 08:49
od stand
A jakej má vliv teplý interiér na vyměněné množství tepla?
Studený vzduch prochází skrze topení, kde se ohřívá přes radiátor a pak proudí do kabiny, tudíž můžeš mít vevnitř třeba saunu, ale pokud nemáš zaplý vnitřní okruh (což dlouhodobě nejde, protože se mlží okna), tak se ti stále ohřívá stejně studený venkovní vzduch. (je to vlastně chladič s nuceným oběhem vzduchu)
Máš novej termostat, takže odzkoušej to s vyplím(uplně vyplím) topením. a pak si dej karton před chladič :totlsmile: .
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &start=150

Re: Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace

Napsal: 30.11.2011 11:56
od zofli
No částečně máš recht, ale pokud mám v interiéru teplo, automat. klima nežene tolik vzduchu skrz to topení jako když potřebuje interier vytopit.

Ohledně kartonu. Co mi pomůže při stojícím autě? Ždné proudění tam není.

A hlavně bych byl rád kdyby někdo prostě napsal svoje poznatky a zkušenosti. Rady jsou sice príma, ale nebyly dotazovány....:)

Re: Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace

Napsal: 30.11.2011 13:37
od stand
Kartón ti pomůže pouze za jízdy z kopce, když stojíš pomůže ti asi jen vyplé topení :cooler:
Jo, a jsou to mé rady a zkušenosti :ble2:

Re: Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace

Napsal: 30.11.2011 14:10
od zofli
Chápu, jsou to tvojezkušenosti a rady. Tomu se vůbec nebráním a děkuji.

Mě jen prostě je divné že by to takto strašně kolísalo. A že mi ve fordu tvrdí že je to vlastnost.

Proto jsem založil toto vlákno, jako takový průzkum. Ty tedy máš jiný motor, ale dělá ti to to samé? Na volnoběh to schladne? Rozumím tomu dobře?

Musím se zastavit v citroenu zda jim to auta taky dělají...:(

Vím třeba že služební škodovky toto nedělaji.

Re: Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace

Napsal: 30.11.2011 14:29
od stand
No pokud budu mít zaplé topení když stojím, tak mi ručička teploměru klesá. Pokud bude velký mráz a nebude zadeklovanej chladič, tak při jízdě z kopce se zaplým topením, také klesá.
Tatéž zkušenost s Astra 1,7 DTi.

Re: Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace

Napsal: 30.11.2011 14:48
od lucky.jack
Nevím na kolik je to normální, ale normální je, že u dieselů tohle prostě motor v zimě dělá. Díky velké účinnosti a malým tepelným ztrátám se motor na volnoběh nedokáže sám ohřát a při zimě a zaplým topení začne teplota vody v chl. okruhu klesat. Kam až by měla nedokážu říci, ale při vypnutí topení se u mýho auta ručička zastaví v pádu a pomalu se dere zpět k 90°C(za předpokladu, že byl motor už ohřátej to jde samozřejmě mnohem rychleji). Ale jestli to padá až k 60°C mi přijde už dost markantní.

Ale na tvoji otázku je moje odpověď : ANO, teplota může kolísat.

EDIT: Jinak s "kobercem" před chladičem...jsem pro. Já má zakrytý tak 4/5 chladiče a jen kousek chladiče před větrákem mám volný pro průchod vzduchu.

Re: Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace

Napsal: 30.11.2011 16:48
od phofy
Mě to na 1.8 tdci taky dělá, taky mi to přišlo divný, ale asi je to tak :D

Re: Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace

Napsal: 30.11.2011 18:10
od zofli
No já toto právé vůbec neznám. Takže mě to zaráží. Při té jízdě ještě jakš-takš bych nebyl proti. Nebo při větším mrazu, ale když toto dělá i když je +5°C ...?

Zase je pravda že jsem jel v Mercedesu a tam ručička teploměru vůbec nebyla... Asi aby to řidiče neznervózňovalo...:)

Re: Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace

Napsal: 30.11.2011 19:16
od phofy
To už není ani ve škodovkách, jenom modrej ukazatel, že je voda studená a že se to nemá hnát :D a nebo pak je červenej ukazatel vody a to už všichni víme co to znamená :D

Re: Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace

Napsal: 30.11.2011 22:26
od MedWed
ANO, dela mi to taky, i kdyz ne tak markantne.
Ted, po uprave (DPFoff a chip) to dela mene.
Kazdopadne na zimu chladic zakreju :)

Re: Focus 1.6 tdci - termostat, teplota motoru, reklamace

Napsal: 04.12.2011 11:51
od zofli
Koukám moc reakcí na toto téma není a všichni si myslíte že je to normální.... Já tedy moc ne, alespoň ne když je venku +5°C. Dokážu připustit nějaké kolísání v rámci cca +-10°C ale pří nízkých venkovních teplotách třeba když je venku -10 čí méně.

Tak změním dotaz. Jaká je správná pracovní teplota motoru, dieselového motoru? (80°,85°,90°,95°)???
Či případně pokud budete mít příležitost a přes diagnostický mód palubní desky se mi podíváte kolik máte teplotu motoru během jízdy a auto už je ohřáté?

Předem děkuji za odpovědi...:)