Stránka 1 z 1

1.8TDCi hlučnost?

Napsal: 10.12.2011 20:08
od LH13
Ahoj, mám dotaz jsem čestvý majitel focusu hatch 2009 výroba s motorem 1.8TDCi. Co jsem scháněl info tak o naftových motorech jsem toho hodně načetl a o tomto motoru jsem slyšel a četl před koupí, že 1.8TDCi KENT je prý dobrý motor(držák), ale má uzké spektrum otáček a má takový hrubší chod(prostě chrochták) :D
A teď realita.
Je to opravdu normální u tohoto motoru a nebo si myslíte, že je u mého vozu něco špatně?
Mě v nízkých otáčkách pod 2000otáček motor opravdu chrochtá dost až je to nepříjemné, čím více se zvedají otáčky, tak nad 2000otáček tenhle nelichotivý zvuk zmizí a motor ztichne.
Jenže je to spřevodované tak, že 50 ve městě na čtyřku padáte pod tu hranici 2000 a auto nepříjemně zní opravdu mi to vadí do uší, tak poslední dobou se snažím dávat o rychlost níže, tak jezdím městskou padesátku na trojku, aby motor byl v rozmezí 2000 a 3000otáček, ale tak se asi s dieslem nejezdí, myslel jsem, že nafta by měla jít od spodu. Prostě, že nafťák nemůže mít problém šlapat v pohodě pod 2000tisícema otáček, nebo se mílím? Proto mi i palubák ukazuje průměrnou za poslední dobu spotřeba 7.8litru na sto. A to se mi také zdá dost. Když pojedu 80 a budu tam mít pětku, tak zase jako by ten motor nechtěl a proto lepší jde na čtyřku, ale osmdesát na čtyřku se mi zdá zase divné...je to normální, máte to s tímto motorem obdobné, nebo je to divné a měl bych navštívit servis. A nebo je to ta zmíněná nekultivovanost toho motoru a je to normální a zvyknu si na to :D Určitě je tu někdo kdo tu 1.8TDCI má v autě a podělí se se mnou o názor. Dík

Re: 1.8TDCi hlučnost?

Napsal: 10.12.2011 20:38
od spanel
50 v obci je nešťastná rychlost už od doby, kdy jsem jezdil starou Š125L - na 3 to řvalo, na 4 se občas ozvaly ventily. Kde nebyl problém, bylo u Vectry, bo tam byl automat. Naše 1.8 je pouze 8 ventil a je prostě v nižších otáčkách neklidnější a hlučnější, obzvlášť za studena, a také jsem labóroval, ale nakonec jsem zvolil menší zlo. Ta 4 na 50 se pohybuje jen kolem 1500-1750 otáček a to není dobré pro dvouhmoťák a ani pro motor, protože v těchto otáčkách je EGR otevřen a pouští sračky do sání, ta 3 to na 50 točí kolem 2000, sice je to hlučnější a je vyšší spotřeba, ale EGR už nepouští binec do sání.

Re: 1.8TDCi hlučnost?

Napsal: 10.12.2011 21:29
od tomason
Pořádnou naftu Vervu.

Re: 1.8TDCi hlučnost?

Napsal: 11.12.2011 00:53
od georgi
Zdar, mam 1.8tdci a neprijemne chrochtanie a vibracie su pod 1500 rpm. 50kmh na trojke toci 1800rpm, kde je relativne kultivovany. Na stvorke mam pri 1500rpm 60ku a je to len tak tak na hranici (radsej idem 65, aby to nerachtalo). Neukazuje Ti otackomer o 500 viac? ;).

Re: 1.8TDCi hlučnost?

Napsal: 11.12.2011 14:06
od LH13
Taky jsem nad tím přemýšlel. Kolik by měl ukazovat otáčkoměr po nastartování na volnoběh?
georgi píše:Zdar, mam 1.8tdci a neprijemne chrochtanie a vibracie su pod 1500 rpm. 50kmh na trojke toci 1800rpm, kde je relativne kultivovany. Na stvorke mam pri 1500rpm 60ku a je to len tak tak na hranici (radsej idem 65, aby to nerachtalo). Neukazuje Ti otackomer o 500 viac? ;).

Re: 1.8TDCi hlučnost?

Napsal: 11.12.2011 15:21
od georgi
mne ukazuje tesne pod 1000

Re: 1.8TDCi hlučnost?

Napsal: 11.12.2011 15:38
od tomason
Proč zas řešíte dávno vyřešené
http://ford-team-st.com/forum/viewtopic ... 7c36ff7628
další se dají najít....

Re: 1.8TDCi hlučnost?

Napsal: 17.12.2011 09:15
od jackdaws
mate ukazovatel okamzitej spotreby asi nie !
V meste pri 50 jednoznacne 3ka...
pri studenom motore treba otacky cca od 1800 po 2200 ideal.
Pri teplom jednoznacne otacky od 2000 po 2500 ideal

studeny motor cim vyssie otacky tym vyssia spotreba...
ale u zohriateho to NEPLATI !!!
napr pri 90kmh je daleko lepsia spotreba pri 4ke na cca 2500 ako na 5ke pri cca 1900>...

to je overene a odskusane a tajkisto ak z tejto rychlosti budes zrychlovat tak z 4ky pojdes max na cojaviem dajme tomu 12l ale pri zrychlovani z 5ky aj na 20 l/100kmh - okamzita spotreba...

otacky na volnobeh su myslim 850...

gumy aj letne aj zimne mam 205 55 r16
a spotrebu leto 5,5 a zima 6
leto dlhsie trasy 5 kratsie max 6,2 ...
zima kratke trasy mesto 6,5...
teraz momentalne 6,1

a chrochtak mi pride iba ked je studeny... inak ked idem z vyhrievanej garaze z nejakeho OC tak je urcite tichsi ako starsie auto benzinova 1,2 ...
velky rozdiel oproti 1,8tddi a tdci je prave v prevstrekoch vdaka comu ma motor o triedy lepsiu kultivovanost chodu hlavne ked je zahriaty...
ked je zahriaty jazdi od 2050 po 2500 a budes mat paradoxne lepsiu spotrebu ako na nizsich otackach ...
ASI SI MAL predtym HLADKY DIESEL ?!
tam to bolo jasne ze mensia spotreba pri 1500....
tu mas turbo priamy vstrek ... jednoducho ideal podmienky pre motor mas cca od 1900 po 2700 ... nie nadarmo sa hovori ze sa ma jazdit medzi otackami max krutiaku a max vykonu...

sam jazdim pri studenom zasada ze jemne zrychlovat moc nevytacat... ale aj tak musis od cca 1800 - 2200 a ked je teply mozes aj slapnut nakrk ...
cez leto Zilina SK - HR Gradac - kludna jazda s predomnou FOBIOU HTP za 4,8 ... napspat jazda s rozrezanym kolenom a bez fabie popnahlanie HR dialnica priemer mozno 165kmh... a spotreb a 5,5 ... najviac ti na spotrebe urobi dlzka trasy - teda jazda s teplym motorom a v druhom rade spravne radenie a minimalne bvrzdenie ...