Stránka 1 z 3
Zlomeny vackovy hriadel na 4 casti
Napsal: 02.02.2012 21:40
od Radomir
Ahojte,
mam FOFO 1,8 TDCi, 85 kw, 2007, najazdene 100 000 km.
Pocas jazdy z nicoho nic zacal vychadzat z vyfuku husty biely dym, nasledne motor sam od seba bez pridania plynu vysiel do max. otacok a hned na to zhasol. Nastartovat sa uz nedal. Vsetok olej vystrelilo von, bol rozliaty na kryte aj na kapote.
Po rozobrati motora sa zistilo, ze vackova hriadel je zlomena na 4 casti, nefunkcne su piesty, ventily. Neviem zatial ako je na tom ojnica. Zahada je, ze rozvodove remene su absolutne neporusene, su v uplnom poriadku, ako nove.
Vie niekto urcit co mohlo byt pricinou? Da sa to niekde reklamovat? Nemohla to byt jednoducho chyba vyrobcu, tzv. "vadny vyrobok"?
Auto som mal v autorizovanom servise, tam mi potvrdili, ze tato zavada urcite nemohla vzniknut beznym pouzivanim a opotrebenim motora. Auto som kupil pred polrokom, vtedy malo najazdene 94000. Podla vzhladu motora po rozobrati mi viacero ludi potvrdilo, ze jeho opotrebenie je primerane tym 100 000 najazdenym kilometrom.
Re: Zlomeny vackovy hriadel na 4 casti
Napsal: 02.02.2012 21:42
od tomason
To vypadá že to nasálo olej a přetočil se motor

žralo to olej?
Re: Zlomeny vackovy hriadel na 4 casti
Napsal: 02.02.2012 22:34
od Radomir
Nie, olej to nezralo. Dovtedy auto klapalo ako hodinky, nebol s nicim absolutne ziadny problem. O auto bolo navyse vyborne starane. Z nicoho nic, bez ziadneho upozornenia - stalo sa co sa stalo a cely motor je rozbity...
Re: Zlomeny vackovy hriadel na 4 casti
Napsal: 02.02.2012 22:44
od foki
stalo se mi neco podobneho ale moji blbosti protoze jsem predtim dolil olej ale bylo ho cca 1cm nad max . v zatacce vyletl olej nad pist a čapnul nastesti se mi to podarilo pres brzdu udrzet v rozumných otackach a pak pres kvalt dobrzdit a udusit .
toto se ale nestane samosebou , to vypada ze tam bylo hodne oleje a ten chytil ve spalovacim prostoru a pokud chytne olej tak to toci klidne 10000ot a pak to motor roztrhne .
nedelal ti nekdo predtím neco s olejem ?
Re: Zlomeny vackovy hriadel na 4 casti
Napsal: 03.02.2012 07:28
od Radomir
Nie, s olejom sa urcite nic nerobilo. Par dni pred tou udalostou bolo kontrolovane mnozstvo oleja v motore, vsetko bolo v poriadku.
Po rozobrati motora sa na to pozerali dva nezavisle timy mechanikov z autorizovanych servisov - nikto si to nevie vysvetlit. Kazdopadne - motor je uplne rozbity a ja neviem co mam robit... Ci sa mozem vobec na niekoho obratit s nejakou reklamaciou alebo nie...

Re: Zlomeny vackovy hriadel na 4 casti
Napsal: 03.02.2012 11:15
od foki
Radomir píše: Ci sa mozem vobec na niekoho obratit s nejakou reklamaciou alebo nie...

odpovedi te nepotesim
jak jsem psal cuclo si to olej a to se nestane jen tak , pokud by jsi to chtel uplatnovat na zaruku tak by jsi musel dokazat ze ta chyba byla uz v dobe prodeje ale to neklapne protoze tohle shodi kazdej pravnik na spatne uzivani .
asi se budes muset poohlednout po jinem motoru .
Re: Zlomeny vackovy hriadel na 4 casti
Napsal: 03.02.2012 14:00
od Jardak
A co turbo,taky ho kontrolovali?Tohle zní jako klasickej případ nasátí oleje kterej se nahromadil v intercoleru,z důvodu,že turbo pouští olej do sání,případně je chyba v odvětrání motoru.
Re: Zlomeny vackovy hriadel na 4 casti
Napsal: 03.02.2012 14:19
od Radomir
Turbo je vraj uplne v poriadku, cize nasatie oleja nemohol byt dovod.
Re: Zlomeny vackovy hriadel na 4 casti
Napsal: 03.02.2012 21:06
od Jardak
Tak jestli je turbo v pořádku,(mimochodem jak na to přišli jenom pohledem,nebo ho měli na stolici?),tak pokud motor není zapečenej,tak chyba musí být v odvětrání motoru,nevidím jinou možnost jak by se olej mohl nad písty dostat.Kolik zůstalo oleje v motoru oleje po incidentu? Jak moc je motor rozebranej,máte vytažený i písty? V jakým jsou stavu (kromě oklepání od ventilů)? Co předcházelo incidentu,nevytočil jsi motor do nezvykle vysokých otáček po delší době ježdění tzv. na spotřebu?
Re: Zlomeny vackovy hriadel na 4 casti
Napsal: 03.02.2012 21:18
od foki
Jardak píše:chyba musí být v odvětrání motoru,nevidím jinou možnost jak by se olej mohl nad písty dostat.
nevim jak u novejsiho ale u stareho bylo odvetrani resene pres odlucovac zboku pokud se nepletu , a tam vedou hadice do hlavy a do bloku , ale zadna do sani nebo podobne . myslis jako pokud by nebylo odvetrani tak by tam vznikl tlak ktery by vyhodil olej nahoru ? me to slo pres krouzky ale v zatacce ( najezd z hlavni na privadec dalnice ) pod plynem a jak se auto naklonilo tak si to cuclo.
a vidim jako by to bylo vcera , ty kotouce musely svitit kdyz to furt melo snahu letet a ja brzdil o 106 , vypnutej klicek a kdyz jsem konecne zastavily , tak najednou zniceho nic to zacalo pokuckavat , rozbehlo se to znovu , ja za dve a zase na brzde tak dlouho dokud to ani neškytlo .
Re: Zlomeny vackovy hriadel na 4 casti
Napsal: 03.02.2012 21:32
od Jardak
No z odlučovače to jde do sání před turbo,ne?Jinak aby si to cuclo olej přes kroužky si nějak nedovedu představit,pokud je motor OK(i když to nevylučuju),když vidím ty zapečený motory co v práci děláme.Kolikrát jsou kruhy úplně zabetonovaný třeba na dvou pístech a motor ještě přijede vlastní silou akorát jede na dva a masivně funí z karteru,ale olej se v masivním množství nad píst nedostane.
Re: Zlomeny vackovy hriadel na 4 casti
Napsal: 03.02.2012 21:46
od Radomir
Turbo rozobrate nemali, ja neviem na 100% potvrdit, ci je v poriadku. Som laik, nevyznam sa do motorov, avsak predbezne usudzovali takto:
1. Ak by bolo poskodene turbo, stalo by sa ... (nepamatam si ako to presne vraveli, ozaj sa do tych veci nevyznam)
2. to, co by sa malo teoreticky stat (co si nepamatam), sa vsak nestalo - a z toho usudili, ze turbo je v poriadku. Ale ako vravim, rozobrate to zatial nebolo, takze 100%-na istota nie je.
Zaujimave je, ze rozvodovy remen bol absolutne neposkodeny.
Vsetok olej pri tej udalosti vytlacilo von cez otvor, do ktoreho sa olej vlieva. V motore neostalo takmer nic. Piesty vytiahnute zatial nie su, su ale poskodene od narazu - ako sa stretli s ventilmi. Mam aj foto, ak mi das mailovu adresu, rad Ti ich poslem. Incidentu nepredchadzala ziadna nezvycajna udalost - siel som tak, ako stale jazdievam. Motor som nevytacal, jazdim primerane. Nikdy som motor velmi nedusil, ani som ho nevytacal do velmi vysokych otacok.
Re: Zlomeny vackovy hriadel na 4 casti
Napsal: 03.02.2012 21:54
od foki
Jardak píše:No z odlučovače to jde do sání před turbo,ne?Jinak aby si to cuclo olej přes kroužky si nějak nedovedu představit,pokud je motor OK(i když to nevylučuju),když vidím ty zapečený motory co v práci děláme.Kolikrát jsou kruhy úplně zabetonovaný třeba na dvou pístech a motor ještě přijede vlastní silou akorát jede na dva a masivně funí z karteru,ale olej se v masivním množství nad píst nedostane.
jedina hadice do sani vede z vika ventilu to by muselo jit tudy jinak z odlucovace vedou dve hadice do vika a jedna do bloku .
jak jsem ale pal me to cuclo pres krouzky ale to ho tam bylo hodne a v naklonu
Re: Zlomeny vackovy hriadel na 4 casti
Napsal: 03.02.2012 21:55
od foki
fotky muzes hodit i sem .
Re: Zlomeny vackovy hriadel na 4 casti
Napsal: 03.02.2012 22:06
od Radomir
Ked sa rozobral motor, nebolo vidno, ze by pri piestoch bolo vela oleja - vsetko bolo normalne premazane.
Od mechanikov padol nazor (domnienka), ze praskol vackovy hriadel, posunulo sa casovanie, a tymto sa stretli piesty s ventilmi. O oleji nebola u mechanikov ziadna zmienka - nikto nevravel ani slovo o tom, ze nespravne nasatie oleja by mohlo byt pricinou. Ja tu mam teraz ale nejasnosti:
1. Ak NAJPRV praskol vackovy hriadel, mohol prasknut hned na 4 miestach? Alebo sa stalo to, ze praskol v jednom mieste, nasledne sa stretli piesty s ventilmi a potom praskli ostatne casti vacky?
2. Ak aj praskol najprv hriadel a to vyvolalo cely nasledny sled udalosti - PRECO praskol?