Stránka 1 z 2
motor ford focus c-max 1.6TDCI 88kw
Napsal: 27.05.2012 21:29
od karlos66
Dobrý den
Mám problém s motorem.Po nastartování vše v pohodě.Asi po 10-20km motor ztratí výkon.Zrychlení je pomalé.Po rovině se dá rozjet.ale ze delší čas.Do kopce ztrácí rychlost.Když zastavím ,vypnu motor a hed ho nastartuji,tak je to pořád stejné.musím stát delší dobu aby byl motor zase svižný,ale po 10-20km to je zase stejné.Vyměnil jsem vzduchový filtr a vyčistil klapku směšovače(byla silně zakarbonovaná),ale nepomohlo to.Mám podezření na ERG ventil,ale nejsem si jistý.
Prosím poraďte jestli můžete,dík karlos
Re: motor ford focus c-max 1.6TDCI 88kw
Napsal: 27.05.2012 21:50
od V12
Diagnostika. dataloger a zozbierat plniaci tlak, tlak paliva v raile, % otvorenia EGR. Ten kto tomu rozumie da odpoved, co tomu je. Ak ale budu vsetky hodnoty v norme, je asi problem s mazanim. Neprehrieva sa Ti to ?
Re: motor ford focus c-max 1.6TDCI 88kw
Napsal: 28.05.2012 18:07
od karlos66
diagnostika dávala erg ventil nebo směšovač
Re: motor ford focus c-max 1.6TDCI 88kw
Napsal: 28.05.2012 18:08
od karlos66
a motor se nepřehřívá
Re: motor ford focus c-max 1.6TDCI 88kw
Napsal: 28.05.2012 18:57
od paranmax
Když zastavís a vypneš motor, jak dlouho ho musíš nechat vypnutý aby to zase chvilku jelo? Já jsem měl podobný problém byla to vada v naklápění lopatek v turbu. Kontrolka chyby motoru se me nikdy nerosvítila,ve fordu na nic nedošli. Jednou jsem se nasral a ten mechanizmus u turba co nakláni ty topatky jsem dukladne promazal WD a nekolikrát pohýbal. Závada se mě za 6000km už neprojevila.
Re: motor ford focus c-max 1.6TDCI 88kw
Napsal: 28.05.2012 19:15
od LosBanditos
Kde je prosím tě ten mechanismus na turbu? Taky bych ho chtěl promazat a rozhýbat. Máš foto? Díky
Re: motor ford focus c-max 1.6TDCI 88kw
Napsal: 28.05.2012 19:31
od miki21
Re: motor ford focus c-max 1.6TDCI 88kw
Napsal: 28.05.2012 19:36
od paranmax
Je to mezi "pulkama" turba. mezi sací a výfukovou částí. Ta páčka je na výfukové straně. Táhlo od ní vede dole pod turbo do takové podtlakové baňky co to ovládá. Pořádně to promazej bývá to zarezlé. A jednou až 2x týdně když jedu z kopce a mám dobře zahřátý motor tak vyřadím na neutrál a 2x vytočím motor až do červeného. To by mělo zaručit, že se klapky v turbu nastaví do obou krajních poloh a nezatuhnou. Další možnost je nejezdit na spotřebu.
Re: motor ford focus c-max 1.6TDCI 88kw
Napsal: 28.05.2012 19:37
od paranmax
Jo je na ty fotky už jsem dávno zapoměl.
Re: motor ford focus c-max 1.6TDCI 88kw
Napsal: 28.05.2012 20:10
od V12
Diesel ma beztak nizku spotrebu, jej dalsie tlacenie dolu je na skodu veci.
Re: motor ford focus c-max 1.6TDCI 88kw
Napsal: 28.05.2012 20:40
od karlos66
Většinou jsem musel čekat asi5-10min.ale dneska jsem jen vypnul a hned nastartoval a motor šel bez problémů asi 10km,pak jsem udělal to samý a motor šel v pohodě až do konce(asi30min).zítra jedu delší trasu,tak uvidím
Re: motor ford focus c-max 1.6TDCI 88kw
Napsal: 28.05.2012 20:42
od karlos66
ještě jsem zapoměl,někdy se mi rozsvítí diagnostika,ale asi po pěti startech zhasne
Re: motor ford focus c-max 1.6TDCI 88kw
Napsal: 28.05.2012 21:04
od V12
Chybove kody by sa nenasli ? Takto je to vsetko varenie z vody.
Re: motor ford focus c-max 1.6TDCI 88kw
Napsal: 30.05.2012 10:11
od vita_k
paranmax píše:Je to mezi "pulkama" turba. mezi sací a výfukovou částí. Ta páčka je na výfukové straně. Táhlo od ní vede dole pod turbo do takové podtlakové baňky co to ovládá. Pořádně to promazej bývá to zarezlé. A jednou až 2x týdně když jedu z kopce a mám dobře zahřátý motor tak vyřadím na neutrál a 2x vytočím motor až do červeného. To by mělo zaručit, že se klapky v turbu nastaví do obou krajních poloh a nezatuhnou. Další možnost je nejezdit na spotřebu.
pri vypnutem motoru je tycka actuatoru pruzinou vysunuta na max a po nastartovani se cela na max zasune. Takze to co delas je fakt k nicemu.
To V12: Jedna veta popisujici problem opravdu ani na radu nestaci. Mas pravdu-vareni z vody.
Re: motor ford focus c-max 1.6TDCI 88kw
Napsal: 30.05.2012 16:40
od paranmax
vita_k píše:paranmax píše:Je to mezi "pulkama" turba. mezi sací a výfukovou částí. Ta páčka je na výfukové straně. Táhlo od ní vede dole pod turbo do takové podtlakové baňky co to ovládá. Pořádně to promazej bývá to zarezlé. A jednou až 2x týdně když jedu z kopce a mám dobře zahřátý motor tak vyřadím na neutrál a 2x vytočím motor až do červeného. To by mělo zaručit, že se klapky v turbu nastaví do obou krajních poloh a nezatuhnou. Další možnost je nejezdit na spotřebu.
pri vypnutem motoru je tycka actuatoru pruzinou vysunuta na max a po nastartovani se cela na max zasune. Takze to co delas je fakt k nicemu.
To V12: Jedna veta popisujici problem opravdu ani na radu nestaci. Mas pravdu-vareni z vody.
Mozná je to k ničemu no hlavně že to pomáhá.