Stránka 1 z 2

Styl řazení

Napsal: 07.07.2012 14:53
od lukash
Ahoj,
víc než rok jezdím focusem, najel jsem s ním cca 30 tisíc (celkově má najeto 110 tisíc, prvních 80 jenom po Praze), ale i po takové době mi přijde, že jsem se nesžil se spojkou a převodovkou. Mohli byste mi poradit, jak jezdit / jak jezdíte při těchto příležitostech:
- rozjezd se studeným motorem - na 1 točím max na 2000-2100, pak dvojka, ale kvůli krátké jedničce otáčky padnou někam k 1100 - co na to říká setrvačník?
- zrychlení z nízké rychlosti - jedu téměř krokem na neutrál a co zařadit? Jedničku tam cpát moc nechci (a když jsem to zkoušel, tak tam ani moc nejde), tak dávám dvojku, ale musím při pouštění spojky držet otáčky aspoň na 1500, aby nepadly opět k 1000.
- když tam tu dvojku dám a pouštím spojku, vypadá to, že otáčky by padly i pod volnoběh (nezkoušel jsem), ale na jedničku si motor sám přidá. Občas jezdívám s MB-C 220CDi a ten se na dvojku v pohodě i rozjede (snad 40 koní není zas takový rozdíl).

V tomto týdnu půjde auto do servisu na výměnu spojky/dvouhmoty (od koupi po nastartovaní klepe, dostal jsem na ni slevu :) ), je možný, že se to pak zlepší? Chtěl bych si auto ještě tak 2-3 roky nechat, což je dalších 100 tisíc a nechtěl bych to měnit znova.
Je možnost, že se to zlepší po aktualizaci sw řídicí jednotky?

díky za rady

Re: Styl řazení

Napsal: 07.07.2012 15:59
od 7a53366
Můj názor je, že 40 koní je sakra rozdíl. :nixw: Až ti budou dělat tu spojku, ať ti do převodovky nalejou správnej olej. Možná budeš překvapenej, co všechno a kdy tam zařadíš. :totlsmile:

Re: Styl řazení

Napsal: 07.07.2012 17:02
od vitacz
Jedničku tam dáš naprosto v pohodě s meziplynem. Já jezdim také po praze. Pokud je rovina tak řadim cca 1950-2000 ot. Po silnici nejezdim nikdy 50 ale 60 tudíž je tam 5ka v cca 1000 ot. Což vůbec nevadí pokud nezrychluješ, ale udržuješ konstatní rychlost na rovině. pokud je kopec přeřazuji. Opět záleží jakej to kopec je a jak rychle jedu. Pokud chci dodžet tu 60ku tak klidně řadim na trojku. Jinak když je motor studenej tak 2500 ot je úplně ok.

Re: Styl řazení

Napsal: 07.07.2012 19:09
od lukash
Díky za tipy, o tom olejji v převodovce mu řeknu (má to servisní knížku a je to z čech, ale stejně nevím, co tam kdo nalil), ta jednička tam jde, ale ne tak tak lehce, jako když auto stojí (stejně se choval i jeden Daewoo/Chevrolet, co byl skoro novej, dokud nezastavil, tak tam jednička nešla).

Doteď jsem po městě jezdil kolem 50ti, vždycky na trojku (cca 2000 ot).

Re: Styl řazení

Napsal: 08.07.2012 19:52
od phofy
tu jedničku tam dáš s meziplynem, já jezdím cca 1800 rpm

Re: Styl řazení

Napsal: 08.07.2012 20:17
od tomason
Na jakou naftu jezdíž?

Re: Styl řazení

Napsal: 09.07.2012 10:14
od Sagic
Za kolik si dvouhmotu nechas vymenit? Ja jsem nasel na moje auto toto: http://www.autotwin.cz/zbozi/121334/SPO ... TDCi--1560
nemate nekdo zkusenost? Preci jen ta cena je super oproti tomu jak se tu pise ze je to 30 tis, ale sem laik a netusim jestli k tomu jeste neni neco potreba.

Re: Styl řazení

Napsal: 09.07.2012 11:30
od V12
To mas len spojku. Pridaj dvojhmotovy zotrvacnik a cena je niekde inde :evil: A hlavne nech to nie je z PL. To sa potom moze stat, ze po 30k km repete.

Re: Styl řazení

Napsal: 09.07.2012 14:51
od lukash
Od koupi tankuju vervu když to jde, odhadem tak v 95% případů (na fotce to zrovna stojí u OMV :), ale i tam beru tu dražší naftu ).

Kolik mě bude stát výměna zatím nevím, dneska/zítra to vezu do servisu, pak napíšu.

Re: Styl řazení

Napsal: 10.07.2012 10:12
od Sagic
Ok, to jsem zvedavy, jak psal V12 tak jsem patral a dvouhmotovy setrvacnik se da sehnat i pod 10 tis ale jaka je to kvalita to nevim (ikdyz tusim).

Re: Styl řazení

Napsal: 10.07.2012 11:11
od vitacz
30 tis za dvouhmotu!? Nesmysl. Počítejte kolem 10 tis když si to nebude dělat sami tak počítejte 4 za práci. Je to totož celkem voser.
Já mám dvouhmotu LUK http://www.elit.cz/cz/sortiment-a-sluzb ... cniky.aspx
Najeto nevim cca 30tis? ale mám to dva roky a žádnej problém. (zatim ťuk, ťuk, musim zaklepat :-) 8)

Re: Styl řazení

Napsal: 10.07.2012 12:17
od spanel
Asi došlo k nedorozumění - těch 30 tisíc psal V12 jako kilometrů! čili, pokud koupí polskou levnou kvalitu, pak po 30 000 km bude zralá na výměnu zase.

Re: Styl řazení

Napsal: 10.07.2012 15:25
od vitacz
jo aha :-)

Re: Styl řazení

Napsal: 10.07.2012 17:27
od lukash
Tak cena výměny spojka+setrvák+ložisko bude kolem 20 tisíc včetně práce. Díly budou originální.

Re: Styl řazení

Napsal: 10.07.2012 17:28
od phofy
Tak to je dobrá cena na to, že to bude origo :palec_nahoru: