Problémy: začal bych korozí, to je velký problém u všech mk1, ne jen ST - podběhy, prahy, lišta na 5. dveřích, lemy dveří... IMRC - stává se že
vyskočí pružina, nebo se vyhákne kabel, projevuje se to
takhle. Při otáčkách cca mezi 2000-2300 se může ozývat rachocení, problém nejspíš bude uvolněný tepelný štít na katalyzátoru. Taky se objevuje problikávání podsvícení přístrojové desky, stačí snížit jas. U některých ST se objevuje lehké cuknutí nebo ztráta výkonu okolo 2300 otáček, to je asi neřešitelné, může pomoct přidání aditiva do benzínu. Pozor na prokluzování spojky, je to dvouhmota, čili dost drahá záležitost.
Praská domeček termostatu - špatný díl, Ford už dneska nabízí jiný.
Náhradní díly: dost jich je společných se sériovými Fordy, ale za speciální díly si člověk připlatí - spojka i s prací v autorizáku přes 20, rozvody+vodní pumpa s prací 10, pružiny 11, kotouče a desky komplet 12... tyhle díly jsou ale i aftermarketové, takže třeba 20-50% levnější. Pak jsou i díly které jinde než ve Fordu neseženeš, jedině na e-bay nebo na vrakovišti (u nás dost těžko), třeba: domeček termostatu 3, lambdy 5, IMRC 7... převodovka 65, polomotor 90
Já jsem taky upgradoval na ST z 1.6 a je to úplně o něčem jiným, hlavně ze začátku, časem si člověk zvykne a už si říká že by to chtělo něco silnějšího

Spotřeba ti ani moc nenaroste, když tomu teda nebudeš pořád šlapat na krk (já 8-8,5 z 1.6 proti 10-12 ST), celkově bych řekl že v poměru cena/výkon je to dobrá volba (zvlášť při dnešních cenách ojetých 170).