Stránka 1 z 1
Defend lock vs. řadící mechanismus
Napsal: 20.02.2013 10:56
od liverpool
Dobrý den.Můžete mi někdo prosím poradit jaké máte zkušenosti s negativním vlivem používání defend locku na řadící mechanismus? Před měsícem mi skončila záruka,tak by se nerad nechal opít rohlíkem v servisu,kdy by mi chtěli provést nějakou dobře účtovanou "generálku". Defend lock používám 2x denně již 2. rok a funguje dobře,co se ale rapidně zhoršilo, je řazení. Největší problém mám při řazení zpátečky,jedničky a trojky.Nádržka s kapalinou (společná pro brzdy i spojku) je těsně pod maximem,takže zde by problém neměl být. Paradoxní je,že občas lze výše zmíněné rychlostní stupně zařadit lehce "dvěma prsty" a občas tam tu rychlost lze dát velmi těžko. Žádná "široká" vůle v řadícím mechanismu tam není,že bych se tzv.občas netrefoval.....jen to tam prostě nelze občas kopnou ani za boha.
Re: Defend lock vs. řadící mechanismus
Napsal: 20.02.2013 11:12
od lucky.jack
Časem se může lanovod trochu rozhodit, takže je to na seřízení.
Pak může ještě být, že v řadícím mechanismu pod řadičkou něco opotřebuje a pak je na problém zaděláno. To může posoudit jen kdo to má rozdělaný.
Re: Defend lock vs. řadící mechanismus
Napsal: 21.02.2013 13:17
od Jardak
Nevím jestli ti pomůže zkušenost z mýho auta,ale mě se sporadicky stávalo,že nešla vyřadit jednička. Způsobovala to část zámku řazení která je přišroubovaná na řadícím táhle a občas to po zařazení jednotky zachytlo o konzolu řadící páky. Stačilo povolit šrouby a polohu zámku na táhle trochu upravit a je po problému.
Re: Defend lock vs. řadící mechanismus
Napsal: 08.04.2013 14:36
od liverpool
V autorizovanem servisu (CHAROUZ HK) mi vymenily spojkovy valec a mesic to fachalo bezvadne.Po mesici to zacalo znova ! Necham si to opravit jinde a dam vedet, jak to dopadlo,co byla opravdu pricina.Vypada to,ze mi bud jen odvzdusnili spojku (at uz s vymenou,nebo bez vymeny dílu)....to si take necham proverit,zda je tam opravdu novy dil ci ne. Pak budu pozadovat penize za zbytecnou opravu (ci vymenu) zpet. Kazdopadne pedal spojky jde zase lehce az "na podlahu" a zabírá sotva az na konci a rychlosti 1 a 3,nekdy i 5 (proste vsechno řazeni dopředu) jde velmi,velmi ztuha.

Re: Defend lock vs. řadící mechanismus
Napsal: 08.04.2013 14:39
od lucky.jack
Možná by bylo lepší to tam reklamovat

Re: Defend lock vs. řadící mechanismus
Napsal: 08.04.2013 14:42
od Karet
liverpool píše:V autorizovanem servisu (CHAROUZ HK) mi vymenily spojkovy valec a mesic to fachalo bezvadne.Po mesici to zacalo znova ! Necham si to opravit jinde a dam vedet, jak to dopadlo,co byla opravdu pricina.Vypada to,ze mi bud jen odvzdusnili spojku (at uz s vymenou,nebo bez vymeny dílu)....to si take necham proverit,zda je tam opravdu novy dil ci ne. Pak budu pozadovat penize za zbytecnou opravu (ci vymenu) zpet. Kazdopadne pedal spojky jde zase lehce az "na podlahu" a zabírá sotva az na konci a rychlosti 1 a 3,nekdy i 5 (proste vsechno řazeni dopředu) jde velmi,velmi ztuha.

A máš taky zámek zpátečky ? Myslíš, že to s tím nějak souvisí ?
Re: Defend lock vs. řadící mechanismus
Napsal: 08.04.2013 15:09
od liverpool
Jj,zámek zpátečky tam mám,jak jsem psal v úvodním příspěvku.V servisu to nejprve viděli na "malý problém" právě s defendlockem (DL). Po rozdělání mi řekli,že DL je OK,že to na 99% vypadá na spojková válec. Svolil jsem výměnu. Měsíc to řadilo ještě líp než,když jsem si auto jako nové přebíral. Varianta,že by opět odešel spojkový válec je 1:1000000.... Aktuálně mám najeto 38 tisíc KM. Když jsem s nimi mluvil před výměnou spojkového válce,tak mi naznačili,že pokud to nepomůže,tak se budou muset pustit do převodovky a hledat dál. Pak se může cena opravy pohybovat od 10 do 25 tisíc. Tak právě váhám co dál. Reklamovat jdu dnes,ale s tím,že si to chci nechat opravit jinde,nevím zda pochodím.V tuto chvíli nevím jak dopadnu s případným požadavkem na navrácení peněz,pokud budu mít z jiného servisu potvrzeno,že problém byl jinde.

Sehnal jsem si přes známého soukromníka,který předběžně tvrdí,že to spíše vypadá na ložisko spojky a chodilo mi to jen měsíc právě proto,že mi to jen odvzdušnili. Máte někdo podobnou zkušenost s hydraulickou spojkou a co by mohla být skutečná příčina ? Předem díky moc za tip.
Re: Defend lock vs. řadící mechanismus
Napsal: 08.04.2013 15:19
od fofok
To v tom Hradci jsou teda pěkný experti.Jestli třeba nejezdíš krátký trasy a v zimě je normální,že jde hůř řadit a těžce spojka u promrzlýho auta.Já mám ten samej ročník a nikdy se mi teda nestalo,že bych tam nemohl dostat nějakou rychlost kromě zpátečky u tý je to teda normální že tam nechce skočit někdy na poprvý,ta nemá synchrony.
Re: Defend lock vs. řadící mechanismus
Napsal: 08.04.2013 15:32
od liverpool
Jezdím denně kolem 70km (minimálně,tzn.když jedu jen do a z práce). Ráno při těchto teplotách je to velkej problém (zpátečka ideálně přes trojku,ne napřímo,to se nechytne vůbec a jedničku tam sotva "kopnu". Po zahřátí motorem to jde už lépe,ale třeba rychl. 3 a 5 jdou teď zase najednou stále blbě,bez ohledu na teplotu. Po jejich opravě před měsícem byly také mrazy a řadilo to jedna báseň.Ale jen sotva měsíc....
Chci věřit,že to bude problém s opakovaným zavzdušňováním hydraulického vypínacího ložiska spojky a ne už v převodovce.
Re: Defend lock vs. řadící mechanismus
Napsal: 23.09.2013 13:59
od liverpool
Od poslední "opravy v autorizovaném servise" FORD Charouz HK váhám co dál,jelikož situace se stále opakuje. Už 2x mi měnili spojkový válec a 1x jen odvzdušňovali spojku a vždy to vydrží 1-2 měsíce a stav je stejný. 3x pozáruční servis (1 zaplacený a 2x zdarma v rámci reklamace,ale ten ztracenej čas a shánění náhradního vozu,chjo).Na nic bohužel nepřišli,prý nenašli,kudy se tam vzduch dostává,ale naznačili, že se chtěji už definitivně pustit do převodovky,kde náklady ale prý už půjdou zase za mnou. Zaplacenou 1.výměnu spojkového válce si obhajují s tím,že byl určitě vadný.Mám ho,ale netuším jak potvrdit/vyvrátit jejich tvrzení.Jedná se o mechanismus kompletně zalisovaný v plastu,takže se do toho nelze bez destruktivního otevření podívat okem nějakého odborníka. Neví si rady a už je to nebaví opravovat zdarma,tak co dál ? Jiný servis=zaplatit vše znova. Nemáte někdo zkušenosti se situací,kdy jednu závadu začal řešit jeden autorizovaný servis a pokračovalo se řešení v rámci reklamace u jiné pobočky stejného majitele, v tomto případě jiný FORD CHAROUZ servis ? Jiní technici....možná jiné řešení....nevím

?
Re: Defend lock vs. řadící mechanismus
Napsal: 23.09.2013 14:48
od stano.
Ak je to prevodovkou. Preco to zacne po zasahu do spojky zrazu fungovat?
Nestraca sa ti kvapalina z brzdovej nadrzky? Mas jej tam stale dost?
Re: Defend lock vs. řadící mechanismus
Napsal: 23.09.2013 15:59
od liverpool
K té variantě s exkurzí do převodovky se chtějí pustit právě kvůli tomu,že se spojka opakovaně odněkud zavzdušňuje (zřejmě velmi pomalu,když se údajně při jejich testu nikde netvoří bublinky) a nádržka s kapalinou neztrácí svůj obsah-hladina opravdu OK).Při demontáži a opětovné montáži spojkového válce,musí provést zákonitě vždy odvzdušnění. Pak to nějakou dobu řadí jako víno. Není někde schematické znázornění spojky a převodovky, abych si to uměl představit,zda opravdu existuje možnost,že k zavzdušňování opravdu může docházet někde v převodovce či mezi spojkou a převodovkou ? Předem díky za radu.
Re: Defend lock vs. řadící mechanismus
Napsal: 23.09.2013 16:59
od stano.
Spojkovy valec myslis teraz co presne? Ten na spojkovom pedali alebo vytlacny valec/lozisko priamo na spojke, na lamele spojky?
Re: Defend lock vs. řadící mechanismus
Napsal: 25.09.2013 12:05
od liverpool
Vymenili 2x ten na spojkovém pedálu,ale údajně zkontrolovali už vše, včetně ložiska spojky atd.