Stránka 1 z 2

Prehrievanie

Napsal: 31.03.2007 16:57
od rask11
Mám FORD MONDEO COMBI 2.0 TDDI 85kW r.v.2002 a mám nasledovný problém: Začalo to z ničoho nič, začal sa mi prehrievat motor. Keď som ráno sadol do auta, prešiel som 7-8-9 km tak mi ručička vyskočila až do červeného, ventilátor hučal nepretržite, tak som zastavil a nechal motor spustený aby ho ventilátor ochladil, potom som znova išiel a po kúsku znova do červeného.....TAKISTO ODVTEDY TO VNúTRI VôBEC NEKúRI!!!
Dnes som sa na to pozrel, myslel som si že by to mohol byť termostat.....tak som vypustil chladiacu kvapalinu, vybral termostat, znovu nalial chladiacu a skúsil som jazdu bez termostatu. Robí to však stále.
Vedel by niekto poradiť, v čom by mohla byť chyba? Poprípade, či náhodou nemám zavzdušnený systém alebo.....???

Napsal: 31.03.2007 18:36
od Dany
Buď to tam máš někde ucpané, nebo potom čidlo. Olejem to nebude, páč by ti to svítilo.

Napsal: 31.03.2007 18:59
od pelen
A co vodni pumpa? Ma rotor lopatky? Ma snahu prohanet vodu motorem?

Napsal: 31.03.2007 19:03
od Dany
Právě když jsem odpravil motor na kadettovi, tak mě ta voda taky stála, s tím, že tam prý bylo něco ucpané..

Napsal: 31.03.2007 21:55
od rask11
Ešte jedna vec, možno to niekomu niečo napovie. Kovová hadica, ktorá ide dole pod motorom dozadu (mal by to byť okruh vnútorného kúrenia) je stále studená. Skúšal som to na takom istom aute a to po zohriatí malo túto hadicu horúcu. Tak neviem... :?: :?: :?:

Napsal: 01.04.2007 08:49
od Romano
Taky si myslim že to bude ta vodni pumpa, topeni ti jde? Určitě ho maš nějaky patek tak bys měl vědět jak topi. Když tak ještě zkus jestli ti to netlakuje hadice od vody.

Napsal: 04.04.2007 17:42
od rask11
Takže problém je: vodná pumpa a servočerpadlo je spojené cez tisíchran a práve ten je strhaný, zničený....takže musím vymeniť vodnú pumpu aj servočerpadlo. Vodnú už mám, no servočerpadlo je problém (nové orig ford stojí cez 20000, neznačkové cca 10000). Nemá niekto na predaj takéto servočerpadlo, prípadne kde by sa dalo zohnať lacnejšie, prípadne môže byť aj používané.......
Prípadne, nedá sa nejakým spôsobom vymeniť len ten tisíchran?........

Napsal: 04.04.2007 19:04
od Dany
Nevím odkud jsi, ale na jižní moravě je specialista přez serva na auta všech značek. Je prý jedinný v republice a není drahý.

Napsal: 04.04.2007 19:10
od rask11
kde presne to je? poprípade keby si mal nejaký kontakt na neho...
ja bývam v Bratislave...
Ď.

termostat

Napsal: 05.04.2007 21:23
od hiposek
no ja mam fofo 99rok 1.6 16ventil a mam podobny problem termostatu mam během možna měsice vyměněno asi deset termostatu,mam srovnanou hlavu vymeněne čerpadlo,ktere bylo v pořadku,vyčištěnej cely chladici system a stale se prehřiva při jizdě když zastavim tak to hned spadne do pulky. nikdo nevi co s tim. mam ho na konec provrtany a je to lepši . i když ručička lita jak zběsila nahoru a dolu. mechanici už nevědi co s tim a to mam dve děti a s autem mam jet za 2 měsice do chorvatska.mam taky havarko na auto a je to několikata zavada na autě během 5 měsicu a asi s toho udělam vrak.samozrejmě sam.

Napsal: 06.04.2007 13:08
od maras
ahoj, tady tu závadu už řeší několik lidí pod tématem "zvyšování teploty motoru". Vypadá to, že se chladící systém špatně odvzdušňuje. Mě pomohlo více naředit chladící kapalinu a pak to po zahřátí pořádně vytočit na 6000ot. a chvilku to podržet. až máš opravdu jistotu, že je otevřenej termostat, tak jsem ještě zaškrtil tu slabší hadici (malý okruh) a znovu točil na 6000 tak dlouho až se prohřála i hadice od chladiče. ještě se mi stalo, že když jsem tu slabší hadici přiškrtil za studena (snížil průtok) a termostat ještě nebyl otevřenej, v domění že půjde většina vody přes chladič tak jsem se nestačil divit, protože jsem vlastně snížil přívod teplé vody k termostatu a ten se nemohl dostatečně otevřít, tak se to přehřívalo mnohem víc. Proto se chystám až se trochu oteplí, že převrtám plastové škrcení, které je v té slabé hadici těsně před termostatem. Odborníci tomu říkají "pecka" údajně se tím dodatečně ladí optimální průtok. Mimochodem, taky už jsem vytočenej, že si s tím nevědí rady přímo u Forda. Volal jsem ještě k výrobci Fridexu, jestli to nemůže být tím, že jsem tam nalil Fridex G PLUS a pro vozy ford oni doporučují jiný typ Fridexu. Tak zatím dělají nějaké testy a mají se ozvat, ale spíš si myslím, že to kluci od Forda nezvládli.

Napsal: 06.04.2007 20:37
od hiposek
u normalniho auta je vždy termo před chladičem,ale u fordu je to naopak.až za chladičem .a to je problem.u fordu my řekly že je tam třeba dat termo na 85stupnu a bude to dobre.jenže ty nejsou. tak nevim

Napsal: 06.04.2007 23:46
od maras
taky jsem se divil, že je ten termostat až za chladičem, ale kámoš automechanik mi říkal, že se dává před i za, že to dělají různě. Jinak o tom že mi nabízeli term. na nižší a vyšší teplotu jsem už taky psal. Vzal jsem si samozřejmě na vyšší aby to v zimě líp topilo a možná to byla chyba. Chce to vyzkoušet. Zatím mám klid ale čekám, že po výměně kapaliny 50 na 50 budu mít opět problémy, takže ho možná pro jistotu preventivně zavčas vyměním za ten 85C.

Napsal: 07.04.2007 00:12
od pelen

Napsal: 07.04.2007 08:38
od abe
Ahoj kluci a co zkusit jestli těsní víčko od nádobky na chladicí kapalinu.Je to prkotina,ale jak je špatné,tak nedrží tlak v soustavě a je problém :lol: