Problémy 1.8 TDCi
Napsal: 24.05.2013 09:42
Ahoj, jezdím teď s FoFo 2007 MY2008, 1.8TDCi a mám pár dotazů, zda jste se s tím někdo nesetkal, je to normální anebo dokonce znáte řešení problému.
1) Když spadnou otáčky omylem pod volnoběh, auto hrozně chrochtá. Sleduju to už delší dobu, jednou jsem stál na chodníku a jela okolo ženská s tím samým autem, podtočila to a bylo přesně slyšet, že její auto se tomu ubránilo ( jakoby si přidalo plyn ). To samé dělají koncerní TDI, když jdou lehce pod a stačí přidání plynu řídící jednotkou, tak to dotáhnou, ale co je hlavní, bez pazvuků a pokud je to už hodně podtočené, tak se raději vypnou ( z důvodu rozvodů ). Je tohle normální anebo je to závada? Pokud závada, setkal jste se s tím už někdo a řešil?
2) Teplota motoru - nikdy nevystoupá ručička na 90°C, po připojení diagnostiky ukazuje maximálně 75°C. Vyměnil jsem čidlo a zjistil, že zbytečně. Funguje to pořád stejně. Laboroval jsem s odporem, protože čidlo při 100°C má mít odpor 2114Ohm, což tedy čidlo uvařené ve vodě +- má, tak jsem vzal normální odpor a zkusil, co bude ukazovat auto - tedy na odpor, při kterém by mělo ukazovat 100°C tam bylo asi 89°C. Pak jsem dal nějaký nesmyslně malý odpor a ověřil, že i budík umí vyběhnout na 130°C a zahlásit chybu na PP, nicméně pravda je pořád taková, že auto jezdí na 75°C. Termostat jsem vyměnil už předtím, ale chování i po výměně zůstalo úplně stejné a protože auto při venkovních +30°C se zapnutou klimou roztočí vrtule ( sleduje čidlo na chladiči - nezávisle ) tak předpokládám, že minimálně v tomhle stavu je v systému teplota natolik velká, že už by to mělo ukazovat 90°C ( i za předpokladu že by byl termostat ko ), ale i přesto se to přes pomyslnou 75°C hranici nikdy nedostalo. Myslím, že je to něco jakoby byl potenciál kostry motoru a kostry ŘJ posunutý, ale všechny dostupné kostry jsem mechanicky očistil a to by mělo být v pořádku...na zahraničních fórech se většinou řeší vadný kombipřístroj - ručka různě houpe apod., ale v podobném duchu jsem na žádné téma nenarazil.
Díky za případné rady a příspěvky
Honza
1) Když spadnou otáčky omylem pod volnoběh, auto hrozně chrochtá. Sleduju to už delší dobu, jednou jsem stál na chodníku a jela okolo ženská s tím samým autem, podtočila to a bylo přesně slyšet, že její auto se tomu ubránilo ( jakoby si přidalo plyn ). To samé dělají koncerní TDI, když jdou lehce pod a stačí přidání plynu řídící jednotkou, tak to dotáhnou, ale co je hlavní, bez pazvuků a pokud je to už hodně podtočené, tak se raději vypnou ( z důvodu rozvodů ). Je tohle normální anebo je to závada? Pokud závada, setkal jste se s tím už někdo a řešil?
2) Teplota motoru - nikdy nevystoupá ručička na 90°C, po připojení diagnostiky ukazuje maximálně 75°C. Vyměnil jsem čidlo a zjistil, že zbytečně. Funguje to pořád stejně. Laboroval jsem s odporem, protože čidlo při 100°C má mít odpor 2114Ohm, což tedy čidlo uvařené ve vodě +- má, tak jsem vzal normální odpor a zkusil, co bude ukazovat auto - tedy na odpor, při kterém by mělo ukazovat 100°C tam bylo asi 89°C. Pak jsem dal nějaký nesmyslně malý odpor a ověřil, že i budík umí vyběhnout na 130°C a zahlásit chybu na PP, nicméně pravda je pořád taková, že auto jezdí na 75°C. Termostat jsem vyměnil už předtím, ale chování i po výměně zůstalo úplně stejné a protože auto při venkovních +30°C se zapnutou klimou roztočí vrtule ( sleduje čidlo na chladiči - nezávisle ) tak předpokládám, že minimálně v tomhle stavu je v systému teplota natolik velká, že už by to mělo ukazovat 90°C ( i za předpokladu že by byl termostat ko ), ale i přesto se to přes pomyslnou 75°C hranici nikdy nedostalo. Myslím, že je to něco jakoby byl potenciál kostry motoru a kostry ŘJ posunutý, ale všechny dostupné kostry jsem mechanicky očistil a to by mělo být v pořádku...na zahraničních fórech se většinou řeší vadný kombipřístroj - ručka různě houpe apod., ale v podobném duchu jsem na žádné téma nenarazil.
Díky za případné rady a příspěvky
Honza