Rada při výběru naftového motoru pro Focus kombi
Napsal: 29.05.2013 12:11
Zdravím všechny přiznivce Focusu,
uvažuji o nákupu dieslového Focuse v kombíku (cca r.v. 2005 a výš) a potřeboval bych poradit při volbě motoru = zda vybrat motor 1.8 TDCi, 85 kW nebo dvoulitr 2.0 TDCi, 81 kW či 100 kW. Který z těchto motorů je nejpovedenější a vyskytuje se u něj nejméně poruch a problémů? Ročně v průměru najezdím cca 20.000km z čehož je cca 10.000km dálnice, 5.000km mimo město a 5.000km město. Co se týká spotřeby, tak nejspíš bude úspornější ta 1,8 TDCi, ale jelikož jezdím dost dálnice, tak by dvoulitr mohl díky 6-ti stupňové převodovce a tempomatu na tom být co se týká spotřeby stejně nebo možná ještě líp ...? Máte někdo s těmito motory najeto hodně km ... jsou to držáky co vydrží 500.000km a víc nebo je najetí 300.000 km už z říše snů a tak drahé na servis a údržbu, že je lepší auto okolo 200.000km prodat? Je Focus náchylný na korozi či nějaké jiné neduhy? Obávám se dvouhmoty, filtru pevných částic a turba, ale tomu se u novějších dieslů dneska už stejně asi nevyhne ...
Při výběru auta pro rodinu padl výběr na Focus, kde se mi líbí u kombíku kufr, průměrná spotřeba a to že se tak nekradou a nejsou přeceněné jako Oktávky ....
Předem děkuju za vaše tipy, rady, názory ...
uvažuji o nákupu dieslového Focuse v kombíku (cca r.v. 2005 a výš) a potřeboval bych poradit při volbě motoru = zda vybrat motor 1.8 TDCi, 85 kW nebo dvoulitr 2.0 TDCi, 81 kW či 100 kW. Který z těchto motorů je nejpovedenější a vyskytuje se u něj nejméně poruch a problémů? Ročně v průměru najezdím cca 20.000km z čehož je cca 10.000km dálnice, 5.000km mimo město a 5.000km město. Co se týká spotřeby, tak nejspíš bude úspornější ta 1,8 TDCi, ale jelikož jezdím dost dálnice, tak by dvoulitr mohl díky 6-ti stupňové převodovce a tempomatu na tom být co se týká spotřeby stejně nebo možná ještě líp ...? Máte někdo s těmito motory najeto hodně km ... jsou to držáky co vydrží 500.000km a víc nebo je najetí 300.000 km už z říše snů a tak drahé na servis a údržbu, že je lepší auto okolo 200.000km prodat? Je Focus náchylný na korozi či nějaké jiné neduhy? Obávám se dvouhmoty, filtru pevných částic a turba, ale tomu se u novějších dieslů dneska už stejně asi nevyhne ...

Předem děkuju za vaše tipy, rady, názory ...
