Mizí chladící kapalina 2.0i HE
Napsal: 07.08.2013 21:54
Nenašel jsem správnou odpověď ve fóru, tak mám otázku.
Mám 2010 FoFo II 2.0i 107kW, motor SYDA FlexiFuel na LPG, často najdu prázdnou nádobku chladící kapaliny. Doliju litr do plna a po ujetí 10 Km je prázdná, když jí otevřu po jízdě, zasyčí a naplní se po okraj (skoro přeteče), když nechám motor vychladnout, tak nezasyčí a nic se nestane (nenateče zpět). Pomalu ale mizí. Ujel jsem na dovolenou 1000km tam a neubylo nic, ujel jsem 1000km zpět a nádobka prázdná.
Hledal jsem místo úniku a nic, všude sucho. Ale smrdí občas po fridexu.
Proto jsem to nechal hledat v servisu Ford a po tlakové zkoušce nenašli nic, prý je vše těsné (nevím jak to ale provádí) a usoudili, že bude vadné těsnění pod hlavou, ale nemám příznaky olej v nádobce chladiče není, víčko oleje za studena je čisté, motor nekouří.
Auto má 60.000km najeto a proto mne to těsnění překvapuje. Máte s tím nějakou zkušenost, s diagnostikou přes svíčku (měření tlaku). Nerad bych vyhodil přes 20.000,- co po mě chtějí za výměnu těsnění, a pak se najde nějaké místo kde to pomalu teče.
Řešil to někdo? Opravdu stojí výměna tolik? Nemůže být vadná nádobka, když se totiž odtlakuje chladící systém a naplní nad risku spodem přeteče (ze spodu jsem našel takový otvor kudy to teče (ne prasklinu))
Díky za info
Mám 2010 FoFo II 2.0i 107kW, motor SYDA FlexiFuel na LPG, často najdu prázdnou nádobku chladící kapaliny. Doliju litr do plna a po ujetí 10 Km je prázdná, když jí otevřu po jízdě, zasyčí a naplní se po okraj (skoro přeteče), když nechám motor vychladnout, tak nezasyčí a nic se nestane (nenateče zpět). Pomalu ale mizí. Ujel jsem na dovolenou 1000km tam a neubylo nic, ujel jsem 1000km zpět a nádobka prázdná.
Hledal jsem místo úniku a nic, všude sucho. Ale smrdí občas po fridexu.
Proto jsem to nechal hledat v servisu Ford a po tlakové zkoušce nenašli nic, prý je vše těsné (nevím jak to ale provádí) a usoudili, že bude vadné těsnění pod hlavou, ale nemám příznaky olej v nádobce chladiče není, víčko oleje za studena je čisté, motor nekouří.
Auto má 60.000km najeto a proto mne to těsnění překvapuje. Máte s tím nějakou zkušenost, s diagnostikou přes svíčku (měření tlaku). Nerad bych vyhodil přes 20.000,- co po mě chtějí za výměnu těsnění, a pak se najde nějaké místo kde to pomalu teče.
Řešil to někdo? Opravdu stojí výměna tolik? Nemůže být vadná nádobka, když se totiž odtlakuje chladící systém a naplní nad risku spodem přeteče (ze spodu jsem našel takový otvor kudy to teče (ne prasklinu))
Díky za info