Měnič napětí - z 5,3V na 3 V

Moderátor:phofy
Odpovědět
Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Měnič napětí - z 5,3V na 3 V

Příspěvek od Eidž » 02.10.2013 07:22

Poradí nějaký bastlíř, jak ze zdroje 5,3V udělat 3 V?

Už mě štve měnit baterky v bezdrátovém zvonku, tak bych chtěl udělat napájení z adaptéru. Zvonek má 3xAA baterky. Jenže uvnitř napájí 3V elektroniku a 4,5 V je na reproduktor.

Nebo jiný nápad, jak to udělat?

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
voofy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 31.01.2013 19:38
Bydliště: Hradec Králové

Re: Měnič napětí - z 5,3V na 3 V

Příspěvek od voofy » 02.10.2013 07:45

nejsem zrovna elektrikář, ale třeba jen ten nápad... U=R*I... Když chceš zmenšit napětí, tak logicky bys měl zmenšit odpor nebo proud.... ale něco mi napovídá, že bys asi měl pohlídat i to napětí aby bylo stejný jako ve zvonku...
Ford Focus II před FL 1.6 Zetec-S PFI Kombi

Uživatelský avatar
VH123
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1214
Registrován: 09.04.2009 09:37
Bydliště: Lovosice

Re: Měnič napětí - z 5,3V na 3 V

Příspěvek od VH123 » 02.10.2013 08:03

Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012

MiloshCZ
Junior
Junior
Příspěvky: 279
Registrován: 24.11.2010 09:50
Bydliště: Praha

Re: Měnič napětí - z 5,3V na 3 V

Příspěvek od MiloshCZ » 02.10.2013 09:20

Jestli to dobře chápu, tak zadání zní: Jak nahradit 3xAA baterie něčím, co bude napájené ze zásuvky?
Obrázek
Focus II Trend Plus Combi, 1.6 74kW, rv2010
Obrázek

Uživatelský avatar
Karet
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1119
Registrován: 12.03.2011 19:04
Bydliště: Jihlava

Re: Měnič napětí - z 5,3V na 3 V

Příspěvek od Karet » 02.10.2013 09:37

A co takhle pětivoltový adaptér do zásuvky a připojit na kontakty baterií ? Místo baterek nějaký vyhlazovací filtr, kvůli repro (aby to nebručelo). :idea:
Nebo je z té soustavy baterií zvlášť odbočka na 3V elektroniku?
Ford Focus II HB 2005, 1.6 - 16V, LJUBA
Obrázek
Galerie

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23527
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Měnič napětí - z 5,3V na 3 V

Příspěvek od ZaQik » 02.10.2013 09:54

ja udelal dratovy zvonek ... a je klid
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

tomelektron
Nováček
Nováček
Příspěvky: 68
Registrován: 10.10.2010 21:21
Bydliště: Praha 5

Re: Měnič napětí - z 5,3V na 3 V

Příspěvek od tomelektron » 02.10.2013 09:55

nekolik diod do serie. Na 1N4007 je ubytek 0,6-0,7V na diodu, tzn 3 nebo 4 do serie.

Jsou nejake pozadavky na stabilitu?
05/1996 - Ford Mondeo - MK I - 5 dv. - 1.8 82kW Zetec-E - 198500km Obrázek

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Měnič napětí - z 5,3V na 3 V

Příspěvek od Eidž » 02.10.2013 21:51

Upřesnění zadání:
- potřebuji 3 V ss a 4,5 V ss
- ideálně snížit napětí ze zdroje ss, co už mám (5,3 V)
- drátový zvonek je, ale bohužel dráty končí v chodbě u dveří - a když jede digestoř zvonek není slyšet. Podobně, když jsme na zahradě. Proto jsem v chodbě přibastlil k drátovému zvonku bezdrát. Funguje skvěle. Jenže nemá indikaci vybité baterie, takže jsme zase na začátku... Dráty do kuchyně dotáhnout lze, ale zatím není rekonstrukce v plánu :mrgreen: a tahat cokoliv v liště mám zakázáno.

Ještě mrknu na ty stabilizátory napětí nebo ten nápad s diodami - začínám věřit, že řešení bude. :-)

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Dr.Romca
.
.
Příspěvky: 7111
Registrován: 27.06.2011 15:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Měnič napětí - z 5,3V na 3 V

Příspěvek od Dr.Romca » 02.10.2013 22:04

použil bych LE30...
http://www.alldatasheet.com/datasheet-p ... LE30C.html

Pokud chceš lepší účinnost, tak spínanej zdroj...ale to bude složitější...

EDIT: A z 5,3V na 4,5 bych snížil jednou diodou 0.7V, nebo 2x schottky 0,4V a máš to ;-)

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Měnič napětí - z 5,3V na 3 V

Příspěvek od Eidž » 03.10.2013 20:59

V Table 1 píšou o vstupním napětí 20 V.
Nebude problém, když to bude mít na vstupu jen 5,3 V?

Nebo to špatně chápu?

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


MiloshCZ
Junior
Junior
Příspěvky: 279
Registrován: 24.11.2010 09:50
Bydliště: Praha

Re: Měnič napětí - z 5,3V na 3 V

Příspěvek od MiloshCZ » 04.10.2013 07:54

Table 1 jsou Absolute maximum ratings, tj maximální povolené hodnoty, které nesmíš překročit. Tebe zajímá Table 13, řádek Vi, kde je napsáno maximální napětí 18V a minimální se musí spočítat z výstupního napětí a z minimálního úbytku na stabilizátoru. Výstupní napětí je 3V, úbytek je z grafu Figure 3 maximálně 0.25V, takže minimální vstupní napětí pro ten stabilizátor je 3.25V.
Obrázek
Focus II Trend Plus Combi, 1.6 74kW, rv2010
Obrázek

Uživatelský avatar
VH123
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1214
Registrován: 09.04.2009 09:37
Bydliště: Lovosice

Re: Měnič napětí - z 5,3V na 3 V

Příspěvek od VH123 » 04.10.2013 10:33

Jojo, nějaký minimální rozdíl napětí na vstupu a výstupu tam být musí. Každopádně je úplně jedno jestli si uděláš odporovej dělič, srazíš to diodama nebo koupíš dva stabíky a k nim 4 kondíky. Všechno to jsou korunový nebo dokonce halířový položky. Ty desetinky voltů moc prožíváš, není to žádná velejemná elektronika, pár voltíků sem, pár tam...
Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Měnič napětí - z 5,3V na 3 V

Příspěvek od Eidž » 11.10.2013 11:58

Tak neznám míry odolnosti čipů, které čína použila pro realizaci tohoto výrobku, tak jsem obezřetnější.

Nakonec zvítězilo jednoduché řešení - 3 diody, napětí 3,6 V. Taky jsem se mohl plácnout přes kapsu a dát tam 4 diody. :mrgreen:
Na reproduktor přivedených 5,3 V (místo 4,5). Je hlasitější...

Ještě na měsíc připojím měřič spotřeby, abych měl představu o spotřebě "naprázdno" celého bastlu a pak se uvidí.

Díky za pomoc - cíle zatím dosaženo, zvonek je napájen 230V a je to bezdrát, takže jsem nemusel vrtat a pod.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Karet
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1119
Registrován: 12.03.2011 19:04
Bydliště: Jihlava

Re: Měnič napětí - z 5,3V na 3 V

Příspěvek od Karet » 11.10.2013 18:11

No vidíš, a je to. :cooler:
Ford Focus II HB 2005, 1.6 - 16V, LJUBA
Obrázek
Galerie

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host