Měnič napětí - z 5,3V na 3 V
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Měnič napětí - z 5,3V na 3 V
Poradí nějaký bastlíř, jak ze zdroje 5,3V udělat 3 V?
Už mě štve měnit baterky v bezdrátovém zvonku, tak bych chtěl udělat napájení z adaptéru. Zvonek má 3xAA baterky. Jenže uvnitř napájí 3V elektroniku a 4,5 V je na reproduktor.
Nebo jiný nápad, jak to udělat?
Už mě štve měnit baterky v bezdrátovém zvonku, tak bych chtěl udělat napájení z adaptéru. Zvonek má 3xAA baterky. Jenže uvnitř napájí 3V elektroniku a 4,5 V je na reproduktor.
Nebo jiný nápad, jak to udělat?
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- voofy
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 31.01.2013 19:38
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Měnič napětí - z 5,3V na 3 V
nejsem zrovna elektrikář, ale třeba jen ten nápad... U=R*I... Když chceš zmenšit napětí, tak logicky bys měl zmenšit odpor nebo proud.... ale něco mi napovídá, že bys asi měl pohlídat i to napětí aby bylo stejný jako ve zvonku...
Ford Focus II před FL 1.6 Zetec-S PFI Kombi
- VH123
- Zkušený
- Příspěvky: 1214
- Registrován: 09.04.2009 09:37
- Bydliště: Lovosice
Re: Měnič napětí - z 5,3V na 3 V
Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012
-
- Junior
- Příspěvky: 279
- Registrován: 24.11.2010 09:50
- Bydliště: Praha
Re: Měnič napětí - z 5,3V na 3 V
Jestli to dobře chápu, tak zadání zní: Jak nahradit 3xAA baterie něčím, co bude napájené ze zásuvky?
- Karet
- Zkušený
- Příspěvky: 1119
- Registrován: 12.03.2011 19:04
- Bydliště: Jihlava
Re: Měnič napětí - z 5,3V na 3 V
A co takhle pětivoltový adaptér do zásuvky a připojit na kontakty baterií ? Místo baterek nějaký vyhlazovací filtr, kvůli repro (aby to nebručelo).
Nebo je z té soustavy baterií zvlášť odbočka na 3V elektroniku?
Nebo je z té soustavy baterií zvlášť odbočka na 3V elektroniku?
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23527
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Měnič napětí - z 5,3V na 3 V
ja udelal dratovy zvonek ... a je klid
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 68
- Registrován: 10.10.2010 21:21
- Bydliště: Praha 5
Re: Měnič napětí - z 5,3V na 3 V
nekolik diod do serie. Na 1N4007 je ubytek 0,6-0,7V na diodu, tzn 3 nebo 4 do serie.
Jsou nejake pozadavky na stabilitu?
Jsou nejake pozadavky na stabilitu?
05/1996 - Ford Mondeo - MK I - 5 dv. - 1.8 82kW Zetec-E - 198500km
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Měnič napětí - z 5,3V na 3 V
Upřesnění zadání:
- potřebuji 3 V ss a 4,5 V ss
- ideálně snížit napětí ze zdroje ss, co už mám (5,3 V)
- drátový zvonek je, ale bohužel dráty končí v chodbě u dveří - a když jede digestoř zvonek není slyšet. Podobně, když jsme na zahradě. Proto jsem v chodbě přibastlil k drátovému zvonku bezdrát. Funguje skvěle. Jenže nemá indikaci vybité baterie, takže jsme zase na začátku... Dráty do kuchyně dotáhnout lze, ale zatím není rekonstrukce v plánu a tahat cokoliv v liště mám zakázáno.
Ještě mrknu na ty stabilizátory napětí nebo ten nápad s diodami - začínám věřit, že řešení bude.
- potřebuji 3 V ss a 4,5 V ss
- ideálně snížit napětí ze zdroje ss, co už mám (5,3 V)
- drátový zvonek je, ale bohužel dráty končí v chodbě u dveří - a když jede digestoř zvonek není slyšet. Podobně, když jsme na zahradě. Proto jsem v chodbě přibastlil k drátovému zvonku bezdrát. Funguje skvěle. Jenže nemá indikaci vybité baterie, takže jsme zase na začátku... Dráty do kuchyně dotáhnout lze, ale zatím není rekonstrukce v plánu a tahat cokoliv v liště mám zakázáno.
Ještě mrknu na ty stabilizátory napětí nebo ten nápad s diodami - začínám věřit, že řešení bude.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Dr.Romca
- .
- Příspěvky: 7111
- Registrován: 27.06.2011 15:06
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měnič napětí - z 5,3V na 3 V
použil bych LE30...
http://www.alldatasheet.com/datasheet-p ... LE30C.html
Pokud chceš lepší účinnost, tak spínanej zdroj...ale to bude složitější...
EDIT: A z 5,3V na 4,5 bych snížil jednou diodou 0.7V, nebo 2x schottky 0,4V a máš to
http://www.alldatasheet.com/datasheet-p ... LE30C.html
Pokud chceš lepší účinnost, tak spínanej zdroj...ale to bude složitější...
EDIT: A z 5,3V na 4,5 bych snížil jednou diodou 0.7V, nebo 2x schottky 0,4V a máš to
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Měnič napětí - z 5,3V na 3 V
V Table 1 píšou o vstupním napětí 20 V.
Nebude problém, když to bude mít na vstupu jen 5,3 V?
Nebo to špatně chápu?
Nebude problém, když to bude mít na vstupu jen 5,3 V?
Nebo to špatně chápu?
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Junior
- Příspěvky: 279
- Registrován: 24.11.2010 09:50
- Bydliště: Praha
Re: Měnič napětí - z 5,3V na 3 V
Table 1 jsou Absolute maximum ratings, tj maximální povolené hodnoty, které nesmíš překročit. Tebe zajímá Table 13, řádek Vi, kde je napsáno maximální napětí 18V a minimální se musí spočítat z výstupního napětí a z minimálního úbytku na stabilizátoru. Výstupní napětí je 3V, úbytek je z grafu Figure 3 maximálně 0.25V, takže minimální vstupní napětí pro ten stabilizátor je 3.25V.
- VH123
- Zkušený
- Příspěvky: 1214
- Registrován: 09.04.2009 09:37
- Bydliště: Lovosice
Re: Měnič napětí - z 5,3V na 3 V
Jojo, nějaký minimální rozdíl napětí na vstupu a výstupu tam být musí. Každopádně je úplně jedno jestli si uděláš odporovej dělič, srazíš to diodama nebo koupíš dva stabíky a k nim 4 kondíky. Všechno to jsou korunový nebo dokonce halířový položky. Ty desetinky voltů moc prožíváš, není to žádná velejemná elektronika, pár voltíků sem, pár tam...
Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Měnič napětí - z 5,3V na 3 V
Tak neznám míry odolnosti čipů, které čína použila pro realizaci tohoto výrobku, tak jsem obezřetnější.
Nakonec zvítězilo jednoduché řešení - 3 diody, napětí 3,6 V. Taky jsem se mohl plácnout přes kapsu a dát tam 4 diody.
Na reproduktor přivedených 5,3 V (místo 4,5). Je hlasitější...
Ještě na měsíc připojím měřič spotřeby, abych měl představu o spotřebě "naprázdno" celého bastlu a pak se uvidí.
Díky za pomoc - cíle zatím dosaženo, zvonek je napájen 230V a je to bezdrát, takže jsem nemusel vrtat a pod.
Nakonec zvítězilo jednoduché řešení - 3 diody, napětí 3,6 V. Taky jsem se mohl plácnout přes kapsu a dát tam 4 diody.
Na reproduktor přivedených 5,3 V (místo 4,5). Je hlasitější...
Ještě na měsíc připojím měřič spotřeby, abych měl představu o spotřebě "naprázdno" celého bastlu a pak se uvidí.
Díky za pomoc - cíle zatím dosaženo, zvonek je napájen 230V a je to bezdrát, takže jsem nemusel vrtat a pod.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Karet
- Zkušený
- Příspěvky: 1119
- Registrován: 12.03.2011 19:04
- Bydliště: Jihlava
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host