Stránka 1 z 2
Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
Napsal: 15.11.2013 09:22
od smoula
čaute,
jaká je optimální cestovní rychlost s ohledem na počet otáček vs. opotřebení motoru? Teďka neřeším spotřebu. Je mi jasné, drtit to furt 5,5tis otáček a více je asi špatné. Ale co třeba 4000 otáček po dálnici? Je to v pohodě? Třeba 1-2 hodiny v kuse? Zase třeba 1.6tky při 130 točej právě 4000 otáček a nemaj problém ne? Takže pokud bych jezdil s dvoulitrem po dálnici furt kolem 4000 otáček, tj. těch 150 +/- tak no problem?

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
Napsal: 15.11.2013 11:48
od Stehnak
Neudavaji se u aut tzv: "maximalni povolene dlouhodobe otacky"?
Pokud jo, menis olej tak jak se ma, tak znas odpoved...
Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
Napsal: 15.11.2013 11:52
od smoula
Na jiným foru jsem se dověděl že jsem pacient a mám jezdit a neřešit

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
Napsal: 15.11.2013 11:54
od Stehnak
Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
Napsal: 15.11.2013 12:13
od enjoy
Musím říct, že tohle mě dřív napadlo taky..
Osobně mám takový bblý pocit tlačit to dlouhodobě cca nad 4 tisíce. Snažím do toho motoru trošku vžít, jak by se to asi líbilo mně

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
Napsal: 15.11.2013 12:17
od smoula
Právě! A ta 150-160 mi přijde jako taková optimální cestovní rychlost

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
Napsal: 15.11.2013 12:32
od mikki
Zkoušel jsi někdy tak jak popisuješ jet po dálnici např. směr Francie ,Holandsko? Ne jinak bys tohle nikdy nenapsal .Dlouhodobě takhle jet nejde nebod je provoz a je mraky aut co jedou ještě rychleji než Ty a neustále zpomaluješ -zrychluješ.Není na německý dálnici nic neobvyklého jet v levém pruhu 160-180 a někdo se Tě snaží předjet.
Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
Napsal: 15.11.2013 12:33
od Stehnak
Pokud takto premyslite, tak jste otroci auta (bez urazky) .... auto ma byt sluzebnikem, ne panem.
Ale chapu ze clovek podvedomne chce autu doprat lepsi zivot... ale vocamcať pocamcať, no ne?
Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
Napsal: 15.11.2013 12:37
od enjoy
Je to člen rodiny. V podstatě je to milejší tvor než ženská, užiješ s ním taky spoustu srandy, ale do ničeho ti neremcá. A náklady na provoz jsou taky podstatně nižší. A kolikrát je to v něm příjemnější, než v tý ženský

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
Napsal: 15.11.2013 12:52
od Anduril
Stehnak: Presne tak.. auto ma slouzit mne, ne ja jemu .. Tohle uz mi prijde jako moc psycho dotaz
Kdyby byla rec o otackach kolem maxima, ale 4k pro benzin imho neni zadny problem.
Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
Napsal: 15.11.2013 12:53
od smoula
mikki: např. Praha - Brno v 5 ráno v sobotu
enjoy: přesně, a když se pohádáš se ženskou, sedneš do auta a dokáže ti vykouzlit úsměv na rtech
Anduril: proč psycho dotaz?

Co je na tom špatného, že chci, aby mi auto vydrželo co nejvíce

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
Napsal: 15.11.2013 13:01
od Stehnak
Ja myslim, ze driv nez poslel motor (pri beznem kazdodenim pouzivani a to i kdby jsi neustale jezdil kolem 150 km/h) do vecnych lovist (vydrz rekneme minimalne 300.000 km), tak se auta zbavis z uplne jinych duvodu...
Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
Napsal: 15.11.2013 13:05
od enjoy
Anduril:
však slouží, nikdo neříká, že ne..
Ale nebudu drsnější a větší frajer, když na něj budu sr....
Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
Napsal: 15.11.2013 13:19
od Anduril
Vsak ja nerikam, ze sr.t .. ale jako abych jezdil pomaleji, pze "x tisic otacek by mu mohlo za 10 let uskodit" .. to promin

Nebo skakat celej vikend a smidlit to nejakym voskem, kdyz to za par let stejne prodam a kupci to bude burt, stejne pujde o cenu

Nevim no..ja se o auto taky staram, urcite treba vice, nez vetsina beznych ridicu, ale tak v mezich..
Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
Napsal: 15.11.2013 13:20
od ballu
O rychlosti nebudu psát, to záleží na jakém kvaltu, ale naše benzíny mají rády 3000 - 4500 cestovní a do 5500 ot to vymetení pavučin a při předjíždění. Nevhodné tlaky v motoru, které mu vadí a zároveň zvětšují opotřebení jsou právě ty menší otáčky pod těch 2500 ot.na pátý kvalt/šestý/ pod 2000 na čtvrtý a pod 1500 ot na trojku.
