Stránka 1 z 5

Benzínový motor versus naftový motor

Napsal: 12.12.2013 23:29
od ballu
Pročítám jak u Mondea ,tak i u Focuse názory a spíše hádání, co je lepší, jestli benzínový motor nebo naftový. Prvotní odpovědí pro volbu motorizace , jsou roční nájezdy a spotřeba , a délka jednotlivých popojíždění. Tuto skutečnost opomenu, spíše se budu věnovat stále dávané hodnoty do popředí, a tou je kroutící moment vyšší u nafty než u benzínu, který dává některým jedincům sílu v kramflících , že touto hodnotou je nafta na tom lepší.

Jak jsem uvedl v úvodu, nic není bílé nebo černé, vše má pro a proti.
Pro lepší pochopení, budu udávat hodnoty, které v technických tabulkách našich motorů nenajdete, ale je to jen proto abych se nepiplal konkrétníma hodnotama ale dal lepší příklad pro porozumění, jak to vlastně s benzínem a naftou je. Nebudu i přesněji definovat nástup turba , které je rozdílné a na mnou popisovaném rozdílu by stejně větší vliv neměl.

Máme dva motory:
benzínový 110 Kw a krouťák 200 Nm
naftový 100 Kw a krouťák 250 Nm
Nebudu brát v potaz nyní výkon v KW ale ten sporadický krouťák , který když má vlastník nafty, myslí si , že na něj nikdo nemá. Ale dotyčný je v omylu, ten krouťák je jen na motoru a mezi motorem a koly na silnici je ještě převodovka, a ta musí dělat korekci vlastnosti motoru.
Nafta má samozřejmě nižší spektum otáček a využití krouťáku je jen 1500 otáček, Proto když na 1 rychlostní stupeň dosáhne nafta i benzín 60 km/hod tak nafta na to má 1500 ot a benzín 3000 ot.
Aby nafta dosáhla při nižších otáčkách této rychlosti, musí mít automaticky rychlejší převod ale tím samozřejmě i těžší převod, Tím pádem se přebytek krouťáku u nafty eliminuje těžším převodem a to se samozřejmě projevuje stejným krouťákem na kolech jak u benzínu tak i u nafty. To je však teorie, protože nafta to využije ale u benzínu hnát 1 kvalt na 5000 ot dělá málokdo. Proto ty snadnější a relativně rychlejší starty na semaforech u nafty, jelikož u benzínu nikdo netůruje motor na semaforech přes spojku v 5000 otáčkách. V případě oroštování i té jedničky u benzínu je k ničemu jelikož ten výkon kola nepřenesou a budou trhat asfalt a hrabat a pálit spojku.
I z tohoto důvodu začala montáž 6 rychlostního stupně u nafty, aby nad 150 km/hod i ta nafta měla určitou akceleraci a dostala se ještě do otáček působnosti solidního krouťáku, jinak i výkonově slabší benzín v těchto rychlostech, kdy nafta atakovala 3500 otáček, brala 8,5L/100km a strácela dech si vytřel. pr..l :wink:

Re: Benzínový motor versus naftový motor

Napsal: 13.12.2013 00:48
od zeli
Aneb turbonafta ma vykonovou diru nahore, atmo benzin ma vykonovou diru dole. Jelikoz se bezne jezdi spis v nizsich otackach, tak jsou na tom pocitove lepe turbonafty. Pokud by se jednalo o turbobenzin, tak se ten zmineny rozdil trochu smaze.
Pro takovy to domaci jezdeni bude nejlepsi benzin, 6ti valec, biturbo a nebo lepsi :mrgreen:

Re: Benzínový motor versus naftový motor

Napsal: 13.12.2013 07:06
od Eidž
ballu píše:...ale ten sporadický krouťák , který když má vlastník nafty, myslí si , že na něj nikdo nemá. Ale dotyčný je v omylu, ten krouťák je jen na motoru a mezi motorem a koly na silnici je ještě převodovka, a ta musí dělat korekci vlastnosti motoru.
Pokud by benzinový motor neměl převodovku, tak je úvaha správná. Bohužel problém převodu výkonu z motoru na kola řeší všechny spalovací motory. Problém je vyřešen u elektromotoru.

Takže z pohledu kroutícího momentu o chlup slabší benzin ještě oslabíš ztrátami na převodovce.


Odbočím - Policie ČR v těchto dnech dostala Superby, tuším 3,5 litr, šesti válec (přesně 3,6 FSI V6, 191 kW, benzin). Mají 6ti stupňový automat DSG.
Zajímavostí je, podle mého názoru, že jde o starší typ DSG, který má spojky v olejové lázni. Novější 7ti stupňový automat už má suché spojky. Jenže právě ten novější 7ti stupňový automat nedokáže přenést tak velký kroutící moment, proto asi "starší" typ DSG, ale se schopností ten krouťák přenést.

Podle mého názoru, benzin nebo nafta, je jedno. Je to podobné, jestli kance se šípkovou omáčkou nebo se zelím. U nového vozu je příplatek za diesel, hybrid v takové výši, že když ročně člověk nenajede over 35 tis. km, jde o ekonomický nesmysl to kupovat.
U ojetého už na ceně vozu nehraje tato příplatková výbava vliv, ale pokud někdo má diesel, který za 5 roků najel 75 tis. km (měl jsem teď náhradní vozidlo se servisu s tímto stavem), tak jej rozhodně za průměrnou bazarovou cenu nebude prodávat.
Bavím se o typu běžná domácnost. Pokud si student chce koupit sportovní autíčko, jde o už speciální sekci.

Re: Benzínový motor versus naftový motor

Napsal: 13.12.2013 08:39
od ballu
To je právě omyl, ztráta v rozvodech převodovky je u obou přibližně stejná, ale převod u stejného kvaltu je u benzínu zpřevodován do lehka.
Když to přeženu třeba u 2 kvaltu, tak nafta má 3000 ot a na tachošu 90 km, což benzín jen 45 km, ale ještě má v zásobě dalších 3000 ot do těch 6000, což musí zákonitě dělat lehčí převod.
Zde se může laborovat v tabulkách, z diagramů vypichnout krouťák a dosadit, měnit obvod kola, ozubení v převodovce dle libosti :mrgreen:
Kdo nemá 6 kvalt, zadává u 6 kvaltu hodnoty ty samé co u pátého.

[Přípona xls byla deaktivována a nadále nebude zobrazována.]

[Přípona xls byla deaktivována a nadále nebude zobrazována.]


Re: Benzínový motor versus naftový motor

Napsal: 13.12.2013 21:22
od Eidž
Ano, jenže jsi kruhem dokázal to, že diesel má max. krouťák kolem 1800, tj. může si dovolit těžký převod a tím pádem potřebný výkon v nízkých otáčkách má, pak to honí už otáčkami.
Kdežto benzin by se stejným tvrdým převodem chcípl, takže si pomůže měkčím převodem a dosáhne max. krouťáku mezi 5-6 tis. ot. (kdo ale jezdí na tyto otáčky).

A proto chytří technici vymysleli benziňák s turbem, aby nedostatek v nízkých otáčkách kompenzovali. A zatím ohlasy na ECOBOOST(abychom zůstali u Forda) potvrzují, že odvedli dobrou práci.

Re: Benzínový motor versus naftový motor

Napsal: 13.12.2013 22:03
od fofok
A o co tu vlastně jde?Ubezpečit sám sebe,že benzín jede líp a že tolik vlastně nežere stejně jako jsou zbytečný gumy od renomovaných výrobců a stačí čínskej low end.

Re: Benzínový motor versus naftový motor

Napsal: 14.12.2013 07:33
od ballu
Fofok :roll: to jen ty se ubezpečuješ, když si pořádně přečteš o čem tu je řeč a bude ti to trochu technicky pálit, tak možná pochopíš.......zatím se představuješ s vědomostma, kde je díra s dvířkama na tankování. :roll: Tak nech toho rýpání, kdyby kolem tebe mělo zmizet vše co je z číny, tak stojíš s holou řiťou. :mrgreen:

Eidž: na to aby držel benzín krok s naftou, která má vyšší krouťák v nízkých otáčkách, stačí u benzínu v pohodě rozmezí 3000-4500 ot, kde benzín má krouťák posazen, ale samozřejmě s vyšší spotřebou, kterou nepopírám.


A pro oba dva, vy asi nemáte páru o nějaké technické charakteristice motoru benzínu a nafty, jinak by jste neplácali takové hovadiny. Nikde nepíši, že je benzín lepší, ale vždy porovnávám výhody a nevýhody jednotlivých motorizací a vhodnost motoru . A hlavně bráním benziňáky od názoru vám podobným že žere i trávu kolem cesty, tak se hoďte do klidu a prostudujte a libovolně si doplňte ty diagramy, do žlutých políček se zadávají hodnoty libovolného motoru, převodovky a kol, z nich se můžete dosti naučit. :huraa:

Re: Benzínový motor versus naftový motor

Napsal: 14.12.2013 09:14
od fofok
Jsem tě prokoukl.Řešíš tu věcy,který se řešej ve dvaceti jinejch vláknech a každej kdo kdy jel s naftou i s benzínem pozná rozdíl a není potřeba se v tom znova pitvat.

Re: Benzínový motor versus naftový motor

Napsal: 14.12.2013 09:50
od mikki
Ballu: takže jediné co jsi zde napsal je že benzin a nafta mají rozdílné diagramy výkonu a točivého momentu s ohledem na spotřebu : Tohle se myslím probírá v 1 ročníku oboru automechanik a každý si tento diagram může u každýho auta najít na internetu ,na to nepotřebuje Tvé shrnutí.

1/když dojíždím do práce denně 3 km a občas na dovču nebo ke známým jedu benzinem.

2/když dojíždím denně do práce 25km a jezdím hodně tak nafta.( Ale taky né vždy)

Re: Benzínový motor versus naftový motor

Napsal: 14.12.2013 10:00
od krenda
3/ dojíždím do práce denně 80km a jezdím hodně, volím poměrně silný benzín s LPG :mrgreen:


Každý si bude hájit svou vůni paliva, někomu voní benzín a jinému ropa.

Re: Benzínový motor versus naftový motor

Napsal: 14.12.2013 11:18
od 321910336
chrochtá to
vibruje
pomalu se to zahřívá
dole je to mrtvé, nahoře taky
zatěžuje přední nápravu
opravy stojí kotel
nižší spotřeba předplacena větší počáteční investicí
průběh výkonu je na prd, převládá ale názor, že je to vlastně výhoda
konstruktéři se už roky snaží přiblížit charakteristice benzínového motoru
______________________________________________________________
co to je? :lol:

Re: Benzínový motor versus naftový motor

Napsal: 14.12.2013 11:31
od ballu
mikki píše:Ballu: takže jediné co jsi zde napsal je že benzin a nafta mají rozdílné diagramy výkonu a točivého momentu s ohledem na spotřebu : Tohle se myslím probírá v 1 ročníku oboru automechanik a každý si tento diagram může u každýho auta najít na internetu ,na to nepotřebuje Tvé shrnutí.
Ale jak je vidno, již od prvního ročníku někdo nedával pozor, proto jsem dal i technický podklad založený na fyzice a ne jen strohé , nafta má větší krouťák tak lépe tahne od spod........Je vidět že jsi opravdu vedle, ty diagramy se mění dle toho, jaký hodnoty dáváš do žlutého pole, tak že podle dopočtové tabulky si můžeš třeba zjistit vliv nižšího profilu kola na rychlost a akceleraci. Nezlob se , co chceš diskutovat, když ani neumíš číst, co píši. :roll:

Re: Benzínový motor versus naftový motor

Napsal: 14.12.2013 11:39
od hunger
No tankování benzínu je nepříjemné pro peněženku, ale tankovat naftu je aspoň pro mě utrpení... Já debil zvyknutej pouze na benzíny jsem si nevzal na benzínce rukavici...

Re: Benzínový motor versus naftový motor

Napsal: 14.12.2013 15:58
od mtajaffa
Ale pánové, no přece se tu nebudete dohadovat :nnou: Je jasné že se tu budou plnit výhodné názory na benzín a stejně tak na naftu a to povětšinou přímo od majitelů určitého paliva :irre: No je to asi jako když se dohadujou hráči konzolí s hráči na PC :cooler: === nekonečná debata :twisted:

Re: Benzínový motor versus naftový motor

Napsal: 14.12.2013 19:10
od zdenek34
321910336 píše:chrochtá to
vibruje
pomalu se to zahřívá
dole je to mrtvé, nahoře taky
zatěžuje přední nápravu
opravy stojí kotel
nižší spotřeba předplacena větší počáteční investicí
průběh výkonu je na prd, převládá ale názor, že je to vlastně výhoda
konstruktéři se už roky snaží přiblížit charakteristice benzínového motoru
______________________________________________________________
co to je? :lol:
Dole mrtvé???? Že by benzín? :mrgreen: