Stránka 1 z 1
TDDI a kvalita nafty
Napsal: 24.04.2007 15:28
od StratoS
Cau, kazdy mluvi o tom ze se ma cerpat kvalitni nafta atd..
u TDCI o tom neni pochyb - nekvalitni nafta ma moc siry a oddela vstriky.
Ale jak je to u TDDI ? Vzdyt nase TDDI maji ve sve podstate celkem zastaralou koncepci a jsou to vice ci mene stejne motory jako byly v Escortech. Tzn. stary typ dieslu, do ktereho clovek muze lit prakticky cokoliv. Jak by mu mohla mene kvalitny (NErozumej JZD ci ČD) ale zkratna nafta z levnejsi benzinky uskodit ? vstriky by to mely zkousnout ale co cerpadlo ? na to by snad vetsi obsah siry nemel mit vliv. co vy na to ?? hlavne nekdo kdo tomu vice rozumi..ja mam veci spise vyctene.
Popravde jestli se mam rozhodnout pro Shellku za nejakych 28,50 nebo i vice nebo jine benzinky ktere u nas maji naftu za 25,90 i 25,50 Kč tak mam celkem jasno(aspon moje penezenka)
Napsal: 24.04.2007 22:13
od PedroH
No s tou cenou je to relativní. Koupíš levnou ale méně kvalitní naftu a zvýší se ti spotřeba - u kvalitnější ale dražší je spotřeba nižší. Navíc i vstřiky trpí (TDDI taky) takže se ti to ve své podstatě prodraží. No a dle mého názoru to odnese i čerpadlo, protože ty příměsi v nekvalitní naftě ho prostě zanesou a odrovnají.
Já tedy čerpám jen u renomovaných benzinek - Shell, Benzina...
ale je to jen můj postoj, nikomu ho nevnucuji!
Napsal: 24.04.2007 22:28
od Jozkablack
No já mám naftu od kámoše z buldozeru v 50l sudech za 15kč/l a to byl taky důvod proč jsem si koupil TDDI a ne TDCI! Původně jsem to do něj chtěl hrnout, ale nějak jsem si to rozmyslel a tankuju jen u čerpaček!! Když tady čtu o problémech s čerpadlama tak se bojim jí tam lejt! Ale u čerpaček tankuju dle ceny, já jezdim stejně jen ke dvoum a nikdy jsem s naftou od nich neměl problem a spotřeba je OK

i když to zrovna neni od Shellu! Sudovku cpu do fiesty z roku 90 už 4 roky a ta sní nemá problem, ale to je trochu jiná motorizace!!
Napsal: 25.04.2007 16:45
od Ahmed
Tohle se tu resi uz xxx krat. Kvalita nafty ma vliv i na cerpadlo i na vstriky. Ja ti za sebe muzu rict, ze i pres cernou diru v moji penezence jezdim tankovat na Shell nejdrazsi naftu.
Potom budes brecet, ze ti to dymi, nejede a mas vysokou spotrebu...
Napsal: 29.04.2007 20:28
od Jozkablack
Tak jsem včera nechal vyměnit rozvodovej řemen a napínací kladku a taky pelivový filtr!! A kamarád motorář řek......zapoměň na nekvalitní naftu...tyhle čerpadla jsou citlivky!! Tak mi to jen potvrdil.....S Focusem jedině k čerpačkám s dobrou naftou!!
Napsal: 03.05.2007 21:37
od tootan
Já mám fofo rok a měsíc a všim jsem si, že když vemu naftu u ÖMV nebo Shell nebo Agip tak jezdím tak za 5,1-5,4l/100km, ale jak vemu naftu u jinejch pump, třeba SVA v Třebíči a podobnejch, jezdím za min. 5,8 a víc. A to si myslím, že na to šlapu dost a pořád stejně. Takže ona značková nafta asi má opravdu co nabídnout.

Napsal: 04.05.2007 07:07
od bjuty
Já jezdím jen na Shell (ne proto že je lepší, ale mám po cestě do práce tři) a ještě jsem se nedostal pod šest litrů.

Napsal: 04.05.2007 08:02
od StratoS
no tot otazka co si predstavuje clovek pod kvalitni naftou a ktera benzinka ma byt "prej ta kvalitni" beztak to vetsina z nich bere z jedny rafinerky a clovek vi prdlajs z ktery. Taky jde o to jak se asi staraj o svoje nadrze atd..
Predpokladam, ze ve vasich ocich je "kvalitni" benzinka SHELL, OMV a BENZINA a jiny benzinky sou nekvalitni ? nebo jak tomu mam rozumet.. a ted nemam namysli takovy ty vesnicky s 1-2 stojany a pochybnym nazvem, ale ty bezne jako je JET, Robin Oil atd..
Napsal: 04.05.2007 09:48
od bjuty
Napsal: 04.05.2007 14:19
od mosad
No já naftu nemám ale jen postřeh. Všichni určitě berou od pár refinérií a tudíž stejné PHM. Ale pumpař u "neznačkové" pumpy si asi spíš dovolí říznout naftu než u třeba Shellu. A teď je otázka co bude od září až se do nafty začne přidávat výtažek z řepky - citace z článku v dnešním tisku
"Do motorové nafty má být plošně přidáván takzvaný metylester řepkového oleje už od letošního září. Nejprve to budou dvě procenta, od 1. ledna 2009 až 4,5 procenta. Do pěti procent obsahu řepky v naftě není nutné upravovat motory. Do benzinu se bude zase míchat s lihem vyrobeným z obilí či cukrové řepy. Ale to bude až od ledna příštího roku."
Napsal: 04.05.2007 23:27
od 40007
Sice nemám TDDI ale to snad neva. Co já vím, tak jediná rafinérie v ČR je ČEPRO a tam berou PHM všichni distributoři PHM unás. Ať je to OMV, Benzina atd. Jedině snad SHELL si tahá PHM z D. Akorát, že malý prodejci prodávají naftu neaditivovanou ( je to levnější) a ti velcí ( BENZINA, OMV atd. ji mají aditivovanou ) a proto i otrochu dražší.