Stránka 1 z 48

Tlumiče,pružiny

Napsal: 19.02.2006 19:32
od Honza
Má smysl dávat snížené pružiny,nebo celou sadu i s tlumičema?Mám na mysli jízdní vlastnosti.Uvažuju o tom,ale mám obavu,aby auto nebylo moc tvrdý,na těch cestách tady bach se asi utloukl.Chtěl bych najít nějaký rozumný kompromis-komfort x jízdní vlastnosti.

Napsal: 19.02.2006 20:07
od dave728
slyšel jsem že jenom pružiny u focuse nedělaj dobrotu

Napsal: 19.02.2006 20:12
od Honza
Já právě taky,tak se raději ptám,jestli s tím někdo nemá zkušenost.

Napsal: 19.02.2006 20:32
od driver
dave728 píše:slyšel jsem že jenom pružiny u focuse nedělaj dobrotu
co byto mělo dělat.podvozek je na focusovi hodně dobrý,snížit by potřeboval trochu,protože je zadek hodně vysoko.
já mám podvozek hodně tvrdý,ale potřeboval bych to snížit,aby to sedělo pořádně na silnici.
když to pošlu bokem do zatáčky tak to mám snahu odskakovat.

Napsal: 19.02.2006 20:49
od Honza
Otázka je,jaké snížení zvolit,aby to sedělo(ne že by ted neseděl) a aby to zase nebylo moc tvrdý.
Je rozdíl v podvozku u jednotlivých FF,třeba Ghia,Komfort?

Napsal: 19.02.2006 21:14
od driver
myslím si že tak 30mm je postačující,nabízí to tuším i na focuse Eibach ,v sérii je focus hodně vysoko.
rozdíl tam bude určitě nějaký v podvozku,diesly budou mít určitě taky tvrdší tlumiče,ale těžko říct nevím,třeba to bude vědět Foki jestli je tam rozdíl v podvozku.

Napsal: 19.02.2006 21:16
od Honza
Jo ten snad ví i kolik je perleti v metalíze :lol: Ty 3 cm jsem myslel,že by mohli býz optimální

Napsal: 20.02.2006 08:16
od AdsBot [Google]
Mozem poskytnut vlastnu skusenost
Moj Focus ma z vyroby podvozok Komfort.Moji rodicia maju Trend.Vedel som,ze Trend je sportovy,ale nikdy som tomu nevenoval extra pozornost.Az raz nase auta parkovali vedla seba a ja som si vsimol,ze medzery medzi blatnikami na mojom aute su podstatne vacsie,ako u mojich rodicov/rozdiel cca 1,5 cm/To znamena,ze Trend je od vyroby polozeny nizsie a je malicko tvrdsi.
Nakolko som dal na moje auto 16" kolesa,vypadalo bez znizenia ako maly terenniak.Zacal som teda zistovat,co sa da robit.Auto vsak bolo nove/v garancii/,tak som velmi spekulovat nemohol.A este k tomu kazdeho koho sa spytate Vam poradi ine.Vymen tlmice,vymen pruziny,vymen oboje......zniz o 40 mm predok,o 60 mm zadok atd,az ma clovek z toho kapustu.
Ja som sa vsak rozhodol pre original/u Fordov je to totiz vacsinou najlepsia varianta/Zasiel som do Servisneho strediska Ford,objednal som original sadu znizenych pruzin Motorcraft/vyraba vsak pre nich Eibach/ na moje auto/objednava sa podla motorizacie/ a dal som ich namontovat v znackovom stredisku Ford.
Niekto bude urcite namietat,ze vymena pruzin bez vymeni tlmicov je hlupost,samovrazda.Ja som vsak pouzil iba to,co odporuca Ford sam,teda legalne.Ak by to sami nemali odskusane,urcite by to vo svojich katalogoch doplnkov neponukali.A ja si tak isto vazim svoj zivot a zivot svojich blizkych,takze urcite by som nesiel do niecoho neodskusaneho.
Znizenie cca 3 cm,ale ked som zabadal moje auticko po uprave,normalne som onemel.Krasne prilepene k zemi,ako taky macko a verte mi,ze 16 kolesa na nom vynikli este lepsie,ako predtym.To som vsak este netusil,ako sa zmenili jazdne vlastnosti.
Sme tu vsetci Focus-maniaci,takze pisat o nasich podvozkoch,ze su excelentne asi nema vyznam.Ja som si pochvaloval aj povodny Komfort podvozok.Po znizeni som az zasol,co vsetko tych par cm dokazalo.Auto sedi ako priklincovane,pri kazdom najazde do zakruti vas priam provokuje hlbsie zosliapnut plynovy pedal.Karoseria je stabilna,ziadne pohupovanie ala Golf 4,na pohyb volantu podvozok reaguje excelentne.Najviac som sa pred touto upravou bal tvrdosti/pneu Bridgestone 205/50/16/ podvozku.Nema uz 20 rokov,aby som sa v aute v kuse natriasal.Bol so vsak prekvapeny.Podvozok zostal stabilny,ale komfort zostal neporuseny,mozno malicko tvrdsi,ale mojim poziadavkam vyhovuje maximalne.Asi ma aj od vtedy bavi viac jazdit po okresnych klukatych cestach,ako po dialnici a vychutnavat si ten pocit najazdu do kazdej zakruty pod plynom,ktory byva podstatne blizsie k podlahe,ako predtym.....

pruzina

Napsal: 20.02.2006 08:24
od zirafak
pruzina.....alias zirafak/lebo som sa neprihlasil/

Napsal: 20.02.2006 14:10
od dave728
podle mě má nejtvrdší podvozek TDI-00, TDCI je proti němu jak na houpačce, 1,4 taky nic moc (zlatý RS :mrgreen: )

Napsal: 20.02.2006 23:59
od driver
vůbec bych se nebál dát samostatné pružiny,nedával bych je na měkké tlumiče tam už to potom nedělá dobře,auto je jak na houpačce a ještě víc změkně.

Napsal: 21.02.2006 08:19
od zirafak
No a ak ma niekto zaujem,tak vo fotogalerii clenov si moze pozriet ako vypada auto teraz/prve 3 foto/ a predtym/foto cislo 4/...zirafakov focusik....iba tak pre zaujimavost a porovnanie....

Napsal: 21.02.2006 12:32
od Honza
No a na kolik Tě přišly ty pružiny od Eibachu?Otázkou je,jestli by to bylo v pohodě i na starých tlumičích,vždyť když se sníží pružiny,tak tlumiče pracujou v jiné poloze,než by měli,nevadí to?

Napsal: 21.02.2006 13:42
od zirafak
Asi to neva,ked mi to spravili v autorizovanom servise Ford aj s garanciou.Co to spravi na stare tlmice neviem,ale ja som to daval,ked som mal najazdenych asi 10 000 km.Cena este raz asi 9100 sk/7000 czk/

Napsal: 21.02.2006 13:45
od mirass
A nevíte někdo, jak se dají ty snížené pružiny poznat? Vím, že třeba u BMW jsou různobarevné proužky a počet, podle kterého se dá poznat tuhost.