Stránka 1 z 1

Prasklý šroub klikové hřídele

Napsal: 31.10.2014 15:15
od martiniste
Dobrý den,

u Focuse 1,6 Ti-VCT, r.v. 2005 se mi zlomil šroub klikové hřídele, samozřejmě se potkaly válce a ventily, repas hlavy apod... :(

Rozvody přitom byly měněné krátce před tím, než jsem auto koupil.

Podle mechanika se to stalo proto, že byl šroub příliš utažený.

Asi po 2 tisících se to stalo znovu, tentokrát byl šroub prý utažený správně na moment, ale přesto byl ukroucený, prý jako zmrzlina...

Mechanik vzal opravu na sebe, oba ale trneme hrůzou...

Nemáte s tímhle problémem někdo zkušenost, případně tip, čím by to mohlo být?

Díky. Martin

Re: Prasklý šroub klikové hřídele

Napsal: 31.10.2014 18:21
od fordavid
Nejsem znalej problematiky, ale přístup mechanika :palec_nahoru:

Re: Prasklý šroub klikové hřídele

Napsal: 31.10.2014 18:59
od Johny181
Tak základ je ten šroub dát pokaždé nový.A dotahování je na určitý moment a pak se to ještě pootočí o nějaké čtvrt otáčky nebo kolik teď přesně nwm.Taky se tuším doporučují vyměnit i kladky.Pokud se ti přidře ložisko na napínací kladce tak to může mít za následek to co popisuješ.-ale tohle je u Zetecu u Ti-VCT s proměným časováním to může být jinak to netuším.Ale určitě to bude na rozvody složitější než klasika zetec.Neovliňuje u tohoto motoru "ostrost" vaček nějak tlak oleje při určitých otáčkách?Nemohlo by to nějak souviset s tímto problémem s rozvody??

Re: Prasklý šroub klikové hřídele

Napsal: 31.10.2014 23:27
od stano.
Johny181 píše:Tak základ je ten šroub dát pokaždé nový.A dotahování je na určitý moment a pak se to ještě pootočí o nějaké čtvrt otáčky nebo kolik teď přesně nwm.
Presne tak.

Re: Prasklý šroub klikové hřídele

Napsal: 01.11.2014 13:27
od martiniste
Tipy jsem predal, diky. Sroub byl samozrejme novy, originalni.