1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1660
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Mondeo + 1.5 EcoBoost

Příspěvek od Jemar » 05.09.2023 11:45

Zeťák má Mondeo 1.5 Ecoboost téměř od nova (2000 km) z 01/2018 a nyní po 78t km se zdá, že motor odešel do věčných lovišť. Nejdřív měl horší studené starty, pak se musela měnit svíčka na prvním válci a nakonec se zjistilo, že motor tlakuje do chladícího okruhu. Vzhledem k pověsti motoru už nikdo nevěří, že by bylo pouze špatné těsnění pod hlavou. Uvidíme auto je v servisu.

SVV
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 01.12.2008 13:37

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od SVV » 15.09.2023 17:40

Při výměně první svíčky sem na to zapomněl, nicméně u 2. - 4. sem se dovnitř podíval kamerkou.


https://photos.app.goo.gl/dozzXrszB1xCR4Xt8
FF III ST-Line, HB, 1.5 Ecoboost
byl Ford Focus II FL 2010, HB, 1.6

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 789
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od oscaar » 15.09.2023 22:31

Bylo by zajímavé porovnání, s druhým motorem. Který už má , ten nový separator oleje z IC. Jestli by měl méně karbonu.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

SVV
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 01.12.2008 13:37

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od SVV » 18.09.2023 08:35

Doplnění k mému příspěvku. Auto je r. v. 2016. Kupoval sem ho jako předváděcí při nájezdu 4 000 km. Výměny oleje dělám každý rok při nájezdu 10-12 tisíc. Momentálně má najeto 63 tisíc. První 3 výměny tam byl Castrol, poté jen Ravenol SFE 5w20. Při cca 34 tisících sem začal používat ten klasický BG balíček na dekarbonizaci. Poprvé i s aditivem do oleje. Po druhé již ne, protože už tam byl ten Ravenol. Následně sem přešel na používání Liqui Moly, řada Pro-line, tzn. Proplach motoru 2427, čistič přímého vstřikování 21281 (má čistit i spalovací komoru) a čistič škrtící klapky 5111, který by měl snad dle výrobce při opakovaném užití čistit kompletně sací trakt (velké vrstvy asi těžko, ale snad by mohl udržet nějaký setrvalý stav). Liqui sem zatím použil dva roky po sobě, avšak u toho čističe vstřikování je přímo v návodu, že se má používat aspoň každých 5 tisíc km, takže mám v plánu ho letos ještě jednou nalít a znovu se podívat kamerou a porovnat stav. Foto pak dodám. Ještě používám nepravidelně VIF. Profil jízd je 20% do 5 km, 60 % do 13-15 km a 20% 25+ km. Loni na emisích dle technika defacto výsledky nového vozu. Dvakrát sem taky musel za těch 7 let dolít chladící směs. Celkem asi 400 ml. Tři roky také odsávám jednou ročně olej z intercooleru. Po výplachu motoru tam hodím ještě pár litrů obyč 5w20 s novým filtrem, nechám chvilku bublat a vypustím. Teče ještě pěknej hnus ze začátku. Pocitově je motor asi hlučnější než býval za "mlada". Hlavně po startu, což by mohlo být karbonem, který ucpává kanálky a zdvihátka pak víc rachotí. To je asi vše podstatné.
FF III ST-Line, HB, 1.5 Ecoboost
byl Ford Focus II FL 2010, HB, 1.6

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 789
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od oscaar » 18.09.2023 09:33

Místo té 5w20, tam dávej Millers Oils XF Premium LSPI 5W-30. A budeš s pocitem, že si pro ten motor udělal maximum. Pro jeho životnost. Já používám VIF při každem tankování.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

Uživatelský avatar
reckoname
Nováček
Nováček
Příspěvky: 159
Registrován: 03.08.2008 21:38
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od reckoname » 18.09.2023 12:34

A jaký benzín tankuješ? Myslíš, že u Vervy je taky potřeba, když je aditivovany?
FF4, 1.0L EcoBoost, 114 kW, ST Line, Bílá
Byl:
FF3, 1.0L EcoBoost, 92 kW, Trend Sport, Red Candy
FF2, 1.6, 74kW
FF1, 1.6, 74kW

SVV
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 01.12.2008 13:37

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od SVV » 18.09.2023 12:52

No pokud bych to bral z pohledu, že je 5W30 lepší tak dejme tomu. Pokud se podívám čistě na výkonnostní specifikace, tak jsou v podstatě shodné, ale! Ravenol má lepší TBN. Takže bych neměl pocit, že to je to nejlepší.
FF III ST-Line, HB, 1.5 Ecoboost
byl Ford Focus II FL 2010, HB, 1.6

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1660
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od Jemar » 18.09.2023 15:28

SVV píše: 18.09.2023 08:35 Doplnění k mému příspěvku. Auto je r. v. 2016. Kupoval sem ho jako předváděcí při nájezdu 4 000 km. Výměny oleje dělám každý rok při nájezdu 10-12 tisíc. Momentálně má najeto 63 tisíc......
Nic proti tvému úsilí, ale tady je příklad toho, jak by to vypadat nemělo. Auto by mělo sloužit majiteli, nikoliv obráceně. Chápu, že je obava ze zničení motoru velká, ale tvoje nadstandartní péče se už musí projevit na provozních nákladech.
Musíme si asi zvykat, bývalo zvykem, že u aut nejprve shnila kastle a motor vydržel téměř všechno, bohužel se to teď nějak obrací...

Může někdo definovat, co je vlastně příčinou prasklého bloku (válce)?
Nepředpokládám, že je to kvůli LSPI, to většinou zasáhne písty. Nejčastější příčina se uvádí lokální přehřátí stěny válce (v zeslabeném místě). Chápu následné úpravy motorů vložením plechu do drážky mezi válci z důvodu lepšího odvodu tepla a tím k ochlazením inkriminovaného místa. Zatím ale nevím, co to lokální přehřívání konkrétně způsobuje. Ano, řeší se tu nové sání s odtokem oleje zpět do motoru. Na motoru mého zetě (viz. příspěvek výše) se poslední čtyři roky odsával olej ze sání (kolem 100-120 ml oleje po 15t km. olej předepsaný Castrol 5W-20). Tím by se měla eliminovat příčina nasátí oleje ze sání, takže zatím tápu, co mohlo motor poškodit.
Podle posledních info bude namontován upravený blok (bez mezer mezi válci), upraveno sání + separátor oleje, nová kliková hřídel (zjištěna nadměrná vůle na ojničním čepu prvního válce), preventivní výměna spojky a turba.

Napadá mě už jen vadný vstřikovač, ale na ně jsem obecně nic špatného neslyšel.

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9407
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od phofy » 18.09.2023 19:09

Ještě bych se zaměřil na vysokotlaké čerpadlo na vačce a taky na kvalitu benzínu, zkusit natankovat něco jiného. Jinak tvá údržba je hrozně přehnaná :bebng: a to jsem myslel, že to přeháním já a ono to jde očividně i víc :mrgreen:

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 789
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od oscaar » 18.09.2023 19:21

V poctatě, viděl bych to na společný problém s tím krbonem. Přímé vstřikování má dobrou vlastnost ve spotřebě paliva. Špatná vlastnost je ve zvýšené tvorbě karbonu. I když odsáváme olej, tak stejně ta olejová mlha, co se dostane do IC. Se všechna nechytne, na povrchu v kolektoru sání aby stekla dolů ale část i tak, nasaje motor. Tam se spálí a vytvoří další karbon. Karbon sedá, na píst, ventily i vstřikovače. Když je vstřikovač obalený krbonem, hůř rozprašuje benzín a potom z něj kape benzín na píst. Když se motor dostane otáčkami a jízdním režimem do stavu kdy může vzniknout detonační spalování, tak ten karbon, to riziko jen zvýší. Ta dilatační spára, mezi válci je konstrukční vada Fordu. Je to slabý článek motoru.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

SVV
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 01.12.2008 13:37

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od SVV » 18.09.2023 20:56

Souhlasím, že má sloužit auto a né uživatel. Bohužel to Ford po 1.6 ecoboost zase posral u tenkrát vychvalované 1.5, která měla být upgradem a mít vše pořešene. Hele, těch 1500 Kč navíc mi nepřijde jako zvyšování nákladů na provoz a na údržbě to časově zabere ročně tak asi hodinku navíc. Když se poděla, tak aspoň budu vědět, že sem udělal maximum, aby byl motor čistější. Takže pak fuck of Ford. Zlaté hybridní Toyoty, sice podivné interiéry, ale o motor se člověk nebojí. Ford je prostě s přeplňovanými motory marnej. 2.3 problém, 1.6 problém, 1.5 problém, 1.0 problém. V Americe problémy i s těmi velkoobjemovými. I ta Kia a Hyundai mají spolehlivé 1.5, s kombinovaným přímým i nepřímým vstřikem. Japonci benzíny taky cajk. Koncern jak které. Těžké vybrat auto, které vyhovuje a zároveň je spolehlivé v téhle kategorii.
FF III ST-Line, HB, 1.5 Ecoboost
byl Ford Focus II FL 2010, HB, 1.6

Uživatelský avatar
Ksanda
Nováček
Nováček
Příspěvky: 177
Registrován: 31.08.2018 09:39
Bydliště: Orlová

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od Ksanda » 20.09.2023 12:38

U 1.5 EB nevyřešili všechny porodni bolesti z 1.6, od roku 2019 už je bez problemu - novy blok a sani, 2.3EB má taky nový blok, jen nevim datum. 1.0 chodi srat na ten řemen v oleji. Kia Hyundai ma 1.5 s přímým a nepřímým vstrikem ??? oni maji vše s přímým vstrikem. Primy a neprimy ma 1.5 EB 3val.
Ford Focus kombi MK3,5 1.5EB 110kW Magnetic Grey (2017)

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1660
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od Jemar » 20.09.2023 14:04

oscaar píše: 18.09.2023 19:21 V poctatě, viděl bych to na společný problém s tím krbonem. Přímé vstřikování má dobrou vlastnost ve spotřebě paliva. Špatná vlastnost je ve zvýšené tvorbě karbonu. I když odsáváme olej, tak stejně ta olejová mlha, co se dostane do IC. Se všechna nechytne, na povrchu v kolektoru sání aby stekla dolů ale část i tak, nasaje motor. Tam se spálí a vytvoří další karbon. Karbon sedá, na píst, ventily i vstřikovače. Když je vstřikovač obalený krbonem, hůř rozprašuje benzín a potom z něj kape benzín na píst. Když se motor dostane otáčkami a jízdním režimem do stavu kdy může vzniknout detonační spalování, tak ten karbon, to riziko jen zvýší. Ta dilatační spára, mezi válci je konstrukční vada Fordu. Je to slabý článek motoru.
Motor o kterém píšu rozhodně nejezdil podle zelených šipek, ale docela vesele se točil, takže bych očekával relativně menší zanášení karbonem. Myslím si, že v rámci běžné údržby se ten motor nemohl mít už o moc lépe a stejně skapal.
Má tedy smysl přejít z 5W-20 na 5W-30? Samozřejmě s nějakou přísadou proti LSPI, klidně ty typy uvedené níže.

Uživatelský avatar
Ksanda
Nováček
Nováček
Příspěvky: 177
Registrován: 31.08.2018 09:39
Bydliště: Orlová

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od Ksanda » 21.09.2023 14:17

Tady je spalovaci prostor po výměně saciho potrubi na 1.5EB najeto 10tkm po montazi.

https://youtu.be/xPPc7nKqIdk?si=xQYbnEpIW6yf-MSi



Tady druhy, jen to nejde pustit. Je to z Ruskych for, takže kvalita benzinu 0
Screenshot_20230921_141654_Chrome.jpg
Ford Focus kombi MK3,5 1.5EB 110kW Magnetic Grey (2017)

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1660
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od Jemar » 21.09.2023 21:05

Dle toho videa to vypadá, že je vidět čistý kov na horní ploše pístu. Já nevím, jestli po 10t km je toto možné. A to předpokládám, že před výměnou sání byly písty vyčištěny.

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů