Stránka 1 z 3
Záhada v dobíjení!!!
Napsal: 21.05.2007 18:35
od SPEEDY82
Asi před 6týdny se mi rozsvítila kontrolka dobíjení, na to jsem tedy reagoval a změřil jsem multimetrem. Hodnota byla 13,2V. Auto jsem tedy dal do autorizovaného servisu kde mi auto prohlédly a naznaly, že musí vyměnit alternátor. Na můj dotaz, že si ho nechám opravit reagovaly slovy, že s tím mají špatné zkušenosti, a že to ani nelze. Asi po týdnu mi vyměnili alternátor a auto mi odevzdali jako opravené. Já ale ještě před prodejnou a po zaplacení zjistil, že na tom neopravili vůbec nic, a že dobíjení je stále 13,2V. Odpověděli na to, že jim to při výměně alternátoru dobíjelo, a že teda musí být problém někde v kabeláži.Asi po týdnu jsem dal auto opět do servisu, kde mi sdělili, že veškeré kabely a komunikace s řídící jendotkou je v pořádku,ale že bude asi problém ve volnoběžné spojce, která pohání řemen alternátoru. Díl jim přišel asi po 14 dnech, byl mi opět vyměněn a dobíjení stále 13,2V. Technik ve Fordu mi tedy sdělil, že si už ze závadou neví rady, a neví, kde by mohla být chyba. Diagnostika jim nenahlásila žádnou chybu a tudíž se prý nemají ani čeho chytit. Takže nepomohl ani nový alternátor, ani řídel se spojkou, kontrola kabelů OK, řídící jednotka nehlásí žádnou chybu, ale dobíjení stále 13,2V
MÚŽETE MI PROSÍM NĚKDO PORADIT???
Re: Záhada v dobíjení!!!
Napsal: 21.05.2007 19:28
od Ahmed
SPEEDY82 píše:Asi před 6týdny se mi rozsvítila kontrolka dobíjení, na to jsem tedy reagoval a změřil jsem multimetrem. Hodnota byla 13,2V. Auto jsem tedy dal do autorizovaného servisu kde mi auto prohlédly a naznaly, že musí vyměnit alternátor. Na můj dotaz, že si ho nechám opravit reagovaly slovy, že s tím mají špatné zkušenosti, a že to ani nelze. Asi po týdnu mi vyměnili alternátor a auto mi odevzdali jako opravené. Já ale ještě před prodejnou a po zaplacení zjistil, že na tom neopravili vůbec nic, a že dobíjení je stále 13,2V. Odpověděli na to, že jim to při výměně alternátoru dobíjelo, a že teda musí být problém někde v kabeláži.Asi po týdnu jsem dal auto opět do servisu, kde mi sdělili, že veškeré kabely a komunikace s řídící jendotkou je v pořádku,ale že bude asi problém ve volnoběžné spojce, která pohání řemen alternátoru. Díl jim přišel asi po 14 dnech, byl mi opět vyměněn a dobíjení stále 13,2V. Technik ve Fordu mi tedy sdělil, že si už ze závadou neví rady, a neví, kde by mohla být chyba. Diagnostika jim nenahlásila žádnou chybu a tudíž se prý nemají ani čeho chytit. Takže nepomohl ani nový alternátor, ani řídel se spojkou, kontrola kabelů OK, řídící jednotka nehlásí žádnou chybu, ale dobíjení stále 13,2V
MÚŽETE MI PROSÍM NĚKDO PORADIT???
Zkusit znova jiny alternator nebo regulator, pak bych jeste zkusil dat jinou baterku, nahoda je blbec. Zkusit jiny servis

Ve Fordu ti kvuli alternatoru priste vymenit motor

Napsal: 21.05.2007 19:35
od pelen
1) stahni si elektricka schemata, tam zjistis, ze velikost napeti ridi ridici jednotka
2) baterku mas vporadku? Zkusil jsi ji vymenit za jinou, treba pujcenou?
3) zkus diagnosticky mod pristrojove desky a zjisti, jake napeti site po nastartovani ti ukazuje
4) nech si nahrat novy SW do ridici jednotky
5) spojka by mela vliv pri plne zatezi alternatoru a ne pri chodu naprazdno
6) to, ze napeti bylo 14,6V pri vymene noveho alternatoru a pri prevzeti auta spadlo zase na 13,2V, tomu neverim
Napsal: 21.05.2007 19:40
od SPEEDY82
Už jsem z toho taky pěkně hotovej

Taky mi to připadá jako kdyby tam byli úplní amatéři

Baterku už jsem taky zkoušel dávat jinou a pořád to stejný.

Dnes mi tam dali právě zpět původní alternátor, a ten nový, že zkusí namontovat do jiného FoFo jestli nebude náhodou i ten špatný. Jinak už mi taky nabízeli, že tam budou muset dát řídící jednotku, což už mě totálně dopálilo

Opravdu nevím co dál, ale díky moc za radu

Napsal: 21.05.2007 19:44
od SPEEDY82
Nový SW už tam mám taky nahraný, jinak jim už teda vůbec nevěřím,

Jinak se napětí při zátěži, (tzn.zaplá klima, světla rádio atd.) vůbec nemění, prostě to dobíjí pořád 13,2V ani víc ani míň...
Napsal: 21.05.2007 19:55
od Jenda25
To je pod hranicí, to nebudeš mít nikdy dobitý, pro olověný akumulátor je optimální dobíjecí napětí 14.4V a proud cca 1/10 kapacity baterie. Toť teorie, jak je to v autě, netušim, možná trochu jinak.
Napsal: 21.05.2007 19:57
od Jenda25
Jinak nic si z toho nedělej, mě se to rozsvítilo taky, takže to mám zrovna taky v servisu, tak sem zvědavej čím to bude? Při tý příležitosti mi zjistili že mám v altíku špatný ložiska, tak je rovnou vyměnili, celý to má stát tak max. 2000 Kč
Napsal: 21.05.2007 20:00
od pelen
Jenda25 píše:To je pod hranicí, to nebudeš mít nikdy dobitý, pro olověný akumulátor je optimální dobíjecí napětí 14.4V a proud cca 1/10 kapacity baterie. Toť teorie, jak je to v autě, netušim, možná trochu jinak.
Focus je nastaven na baterku s vapnikem, a proto ma nastavene nabijeci napeti vyssi nez 14,4V.
14,6-13,2=1,4V
2*0,7=1,4V
0,7V je ubytek na kremikove diode.
Po stahnuti elektrickych schemat bych promeril spojovaci draty ohmmetrem v obou smerech, jestli tam nekdo nahodou neumistil diody navic.
Napsal: 21.05.2007 20:03
od Jenda25
No napětí 1.4 vypadá fakt na dvě diody do série.
Napsal: 21.05.2007 20:09
od SPEEDY82
Na tohle jsem trochu LAMA, nevím kde jsou ty el.diody a kde to mám proměřit?

Napsal: 23.05.2007 18:49
od Jenda25
Tak mám stejnej problém, taky napětí 13.2, a vypadá to na modul, altík je ok, sem to proměřil, nevitěe kolik modul zhruba stojí?
Napsal: 25.05.2007 18:37
od SPEEDY82
Tak záhada je asi zjevně vyřešena. Ve Fordu mi ještě kontrolovali všechny kabely a porovnávaly odpor úplně ze stejně vybaveným autem. Vše bylo OK, až odpor přimo u řídící jednotky se lišil.
Takže naznali, že je chyba v řídící jednotce (i po konzultaci s ostatními servisy, kde se s problémem už setkali).
Takže tím modulem co jsi psal myslíš řídící jednotku?
Napsal: 25.05.2007 18:39
od SPEEDY82
Jinak cena řídící jednotky je ve Fordu 25.000,-
Takže docela nářez

Napsal: 25.05.2007 21:07
od pelen
Jenda myslel urcite regulator alternatoru.
Napsal: 26.05.2007 10:48
od SPEEDY82
No tak v mem pripade nepomohl ani novy alternator, ve kterem je novy regulator
A kdyz zapnes svetla, radio atd. tak ti dobijeci napeti klesa?
Pokud napeti neklesa, tak myslim, ze to regulatorem asi nebude
No az na to prijdes, tak dej vedet.