Stránka 1 z 1
Katalyzátor 2.5 V6 mk3
Napsal: 29.05.2015 08:12
od eman07
Zdarec,řešil jste někdo výměnu katu na této motorizaci?Zjistil jsem že mi už chrastí kat a rozpadá se vlnovec,který je před katem.Dá se sehnat nějaká náhrada místo katu a ten vlnovec se dá koupit nový?
Jak je to s lamda sondama,kolik jich tam je?Všiml jsem si,že jedna je za katem.Díky
Re: Katalyzátor 2.5 V6 mk3
Napsal: 29.05.2015 09:14
od krenda
Kontrolka motoru ti ještě nesvítí? Jestli chrastí kat, tak už bude asi na tom špatně a lambda za katem by to měla vyhodnotit jako chybu. Nebo tam taky může chrastit něco jiného. Zatím jsem toto řešit nemusel, ale jde to pořešit koupí univerzálu o vhodných rozměrech a převařit příruby. Jde to u vlnovce, tak i u katu. Jen to chce šikovného mechanika

Uni kat koupit do obsahu 3000ccm.
Lambda sondy jsou tři. Dvě na svodech, každá pro jednu řadu válců, ty hlídají správný poměr směsi a třetí je za Katem a ta hlídá jeho funkčnost.
Re: Katalyzátor 2.5 V6 mk3
Napsal: 29.05.2015 09:49
od eman07
Zatím ještě nesvítí kontrolka.A když ale koupím nějaký uni kat,tak tam nebude preci otvor na lamdu.Ta zadní lamda tam musí být? Mám najetych čerstvě 200tis. km a je to tam vše originál. Auto plánuji nechat co nejdýl,takže bych to chtěl vyměnit.
Re: Katalyzátor 2.5 V6 mk3
Napsal: 29.05.2015 11:21
od krenda
Uni kat koupíš jen jako samotný kat bez trubek. Jsou na něm asi 2cm trubky, na které pak navaříš ty původní. Prostě bez flexy a svářečky to neuděláš, stejně tak i vlnovec.
Možná někde existujou už náhrady kus za kus se vším všudy, ale to je už poněkud větší balík peněz.
Re: Katalyzátor 2.5 V6 mk3
Napsal: 29.05.2015 11:46
od eman07
Jak dlouho můžou vydržet původní lamdy?Popřípadě je také vyměnit?
Re: Katalyzátor 2.5 V6 mk3
Napsal: 29.05.2015 11:54
od krenda
V náhradách od Bosche udávají 160tkm životnost. Můžou vydržet míň i víc. V každém případě používáním ztrácejí rychlost měření zbytkového kyslíku ve spalinách, takže po 200tkm už nebudou zcela přesné, ale né ještě tolik, aby ŘJ hlásila chybu. Pokud máš v plánu vyměnit kat, tak bych už vyměnil i lambdy, minimálně ty na svodech.
Re: Katalyzátor 2.5 V6 mk3
Napsal: 29.05.2015 12:05
od eman07
Dají se lamdy vyměnit v pohodě?
Jak moc je náročné sundat svody,přední i zadní? Přemýšlím o nerezových svodech,prodává se i s vlnovcem.Měl bych aspoň na pár let pokoj.
Re: Katalyzátor 2.5 V6 mk3
Napsal: 29.05.2015 12:36
od krenda
Lambdy povolíš ze spod auta, myslím si celkem bez problémů. Ke konektoru na předních svodech se dostaneš po demontáži plastového krytu, co je kolem víčka oleje. Ke konektoru zadní lambdy je horší přístup. Je třeba sundat zapalovací cívku a pro lepší přístup i rozpěrnou tyč. Svody, to už je větší porod. Osobně jsem je nesundával, ale přístup tam je jak k penězům a šrouby silně zarezlé. Stačilo mi sundávat Y- pipe, to je ta část od svodů s vlnovcem. Všechny šrouby jsem řezal a když ne šrouby, tak matky. Najdeš to u mě v galerce.
Re: Katalyzátor 2.5 V6 mk3
Napsal: 29.05.2015 15:33
od eman07
A jaké lamdy bys doporučil za rozumnou cenu?Vyměnil bych zrovna všechny tři. Ty přední mají kabel zhruba 420mm dlouhý a ta zadní cca 700mm,mysliš že to tak je?Když rak hoď odkaz které bys vzal ty,ať mám jistotu.Diky
Re: Katalyzátor 2.5 V6 mk3
Napsal: 29.05.2015 19:22
od krenda
Asi bych dal Bosch...
Před katík na svody 2x BOSCH - Ref.: 0 258 005 717 cena cca 1600kč/ks
Za katík 1x BOSCH - Ref.: 0 258 986 507 cena cca 1600kč/ks
Ta za katík je bez origo konektoru, musí se ustřihnout konektor s kabelem ze staré lambdy a spojit s kabelem na nové. Je k tomu sice dodávaná šroubovací spojka, ale je celkem k hovnu. Lepší drátky spojit lisovací trubičkou, propájet a zaizolovat smršťovací trubičkou, to je jistota spoje
