zeli píše:Autorizak to nekolika lidem vcetne me vyresil za 2k a nejake drobne...
Diky. Nakonec jsem sebral odvahu (uz jsem toho letos na tom aute delal dost, od lozisek kol po klimatizaci) a svepomoci me to stalo cca 350kc za tesneni (hlava + potrubi), necelou hodinu na demontaz a tak pulhodka na montaz. Svar byl zadarmo, jde o souseda takze se vyrovnavame jinak. Stefty a matice na hlave jsou nerez, vsechny dalsi matice jsou mosaz a povolit to slo vsechno celkem dobre. Vopruz je spise to, ze jsou potreba sice jen klice c. 8, 10, 13 15, neco kolem 20 na lambdy a E8 (na stefty, ale to jsem nepotreboval) ale v ruznem provedeni a delkach. Takze jen s obyc gola sadou bych se do toho nepoustel.
Jinak neni to nic extra narocneho, pokud se do toho nekdo dalsi bude chtit pustit a bude mit kde to svarit (jde o nerez a ten ne kazdy umi varit) tak zde je par rad. Dat si pozor na kabely od lambd a hlavne na hadice od chlazeni a paliva, ty jsou dost na rane. Spodni cast kryciho plechu jde ven ale musi se mirne deformovat (roztahnout), tato deformace jde pri montazi celkem snadno vratit ale chce to trochu sikovnosti pri nasazovani sroubku. Pripojka k EGR ventilu ma dve casti, doporucuji ten mezidil take demontovat. Samotne vyndani odpojenych svodu je trochu jak vyndat jezka z klece a podobne je to s nasazenim, stefty v hlavne ale nejsou potreba vyndavat. Doporucuji z demontovanych svodu pred svarenim demontovat i lambdy, jdou docela drahe. Da se to zvladnout i kdyz je auto jen zvednute na heveru (a podeprene!) ale jama by byla vyhodou.
zeli píše:modlit se aby neruply stefty
Ty nerupnou, jsou nerezove a tam hrozi vetsi sranda, ze se to kousne a tam uz nepomuze ani svecena voda. Pri zpetne montazi doporucuji mazat grafitem nebo necim specialne na nerez.
zeli píše:Mozna, ze to ten servis zvladne i na aute, protoze se mi nezda, ze by mi tenkrat sundavali vyfuk.
No po tom co jsem to videl v cem je problem tak bych to tomu, kdo by mi to chtel svarit na aute asi dost durazne rozmluvil. Je dobre to cele dokola znova svarit.
Jo a kdyz jsem pod auto vlezl tak jsem zjistil, ze pripojka k EGR byla jen cast problemu a tunning zvuk poslednich dni pridal hlavne vlnovec takze jsem ho menil taky...