Stránka 1 z 3
ztráta výkonu
Napsal: 29.03.2014 20:12
od pe3kfm
Zdravim panove, mam fofo II 1.6 Ti VCT 2005. Mam ho jen par tydnu, a dnes se stala zvlastni vec. Pri jizde na 5ku 100km/h pokles vykonu,pri pridani plynu sla rychlost dolu, pri podrazeni na 4ku se motor chytnul a vse ok,po 20km se ale rozsvitila oranzova kontrolka motoru (mit). Nevite na co se zamerit?
Re: ztráta výkonu
Napsal: 29.03.2014 21:02
od V12
Milion a jedna pricina. Treba vycitat kody zavad, to dokaze aj najlacnejsi ELM327, potom sa da spekulovat co s tym.
Re: ztráta výkonu
Napsal: 29.03.2014 21:46
od pe3kfm
Necituj předchozí příspěvky!
mam objednanou,jen musim pockat nez dorazi. Spis jestli tohle uz nekdo neresil. Kdyz jsem hledal na foru tak se to tykalo naftaku a kazdy sel po turbu,ale co ja?

koukal jsem na svicky,voda zadna,krapet vetsi odtrh,tak jsme je upravily. Ted jen cekat:(
Re: ztráta výkonu
Napsal: 29.03.2014 21:50
od lucky.jack
Problém s VCTčkem nebo některým z čidel(vč. pro VCT), nebo něco jinýho, Tohle se bez diagnostiky opravdu nedá...
Re: ztráta výkonu
Napsal: 29.03.2014 22:55
od foki
to to dlouho nepojezdilo

Re: ztráta výkonu
Napsal: 05.04.2014 13:30
od pe3kfm
takze takhle:
druhy den chyba vymazana pres diagnostiku pro Volva (bohuzel nedokazala precist chyby). Kontrolka se zatim nerozsvitila. Vcera dorazila diagn. (z ciny jak jinak

) po dvou dnech

jsem ji konecne rozjel. Nalezena chyba
p000a . Trosku jsem s tim pocital,kdyz jsem prochazel forum
Muze mi nekdo prosim polopaticky (jako lopate) rict, co mam chtit po svem mechanikovi? nechci mu tam blekotat neco o remenech,solenoidech a rozkvetlych kytickach. Strucne jasne. Jinak auto jezdi,ale po delsi trase nechce moc do kopce (nastesti to mam do prace kousek a rovne).
Nedelam si velke nadeje,da se na tohle uplatnit reklamace (skryta zavada)?
Par lidi to tu resi na foru, ztrata vykonu,netahne do kopce atd. , jenze nekomu se kontrolka (rozumej ta oranzova) rozsviti a nekomu ne. Me se rozsvitila jen jednou,zrejme to bylo tim ze jsem mackal plyn jak o dusu a dusil motor (nez jsem podradil) a lambda hodila emise (jen hadam,nejsem odbornik). Necht je tohle voditkem ostatnim s timhle problemem, udelejte diagnostiku,a pak se ptejte zde
to Foki: nesmej se

Re: ztráta výkonu
Napsal: 05.04.2014 14:05
od V12
Ten kod chyby hovori o pomalej odozve pri zmene casovania vacky. Z technickeho hladiska ma napada 5 pricin :
1. uplne vylagrovany TiVCT mechanizmus v remenici, takze hydraulika netesni, olej si tecie kade chce a k spravnemu postaveniu remenice voci vacke dochadza za pridlhy cas
2. pridrety mechanizmus TiVCT - remenica sa skrizila voci naboju, takze k prestaveniu opat dochadza pomaly
3. upchate olejove kanaliky - olej tecie / vyteka z remenice prilis pomaly, takze aj doba potrebna na nastavenie ziadanej polohy je dlhsia, nez je RJ ochotna tolerovat
4. vadny solenoid
5. konektor, kabel od RJ k solenoidu, resp. problemy s kontaktom
Zavady 1-3 naznacuju milion kilometrov, zavada 4 - aj v lepsich rodinach sa stava, zavada 5 je elektrickeho charakteru
Pridam vysvetlenie TiVCT :
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=eNvD_rRXsww[/youtube]
Re: ztráta výkonu
Napsal: 05.04.2014 17:01
od foki
pe3kfm píše:
Nedelam si velke nadeje,da se na tohle uplatnit reklamace (skryta zavada)?
Pokud vada byla v dobe prodeje a kupujici ji zatajil , tak ano , pokud v dobe prodeje vse fungovalo a vada se projevila az nyni tak je to vada opotrebenim .
pe3kfm píše:
to Foki: nesmej se

Ja se nesmeju pouze konstatuju , k zavade - patrne vadny vct mechanismus . Vymenit vct kola a pri tom rozvody
Re: ztráta výkonu
Napsal: 06.04.2014 07:23
od ballu
Ne pětku stovkou, to nějak motor netočí a kdyby byl posun vačky nefunkční, tak to jde znát až ve vyšších otáčkách, v těchto je pomalu základní nastavení vačky. Osobně bych se přikláněl k přidřenému motoru.
Re: ztráta výkonu
Napsal: 06.04.2014 08:39
od stano.
Casovanie sa posuva pri zatazi a az cez 4000ot/min, nie? Takze ak jazdis do tychto otacok, mechanizmus neprehadzuje casovanie.
Re: ztráta výkonu
Napsal: 06.04.2014 10:06
od V12
Tazko povedat, podla kriviek priebehu krutiaku su rozdiely uz okolo 2000 rpm :
- 2000 rpm 140 Nm vs 138 Nm
- 2500 rpm 138 Nm vs 140 Nm
- 3000 rpm 143 Nm vs 136 Nm (pre mna nepochopitelna diera v pripade TiVCT, asi emisie)
- 3500 rpm 146 Nm vs 147 Nm
- 4000 rpm 150 Nm vs 155 Nm (ostra spicka krutiaku TiVCT)
- 4500 rpm 138 Nm vs 150 Nm (74 kW beznadejne umiera, dalsie tocenie zjavne nema zmysel)
- 5000 rpm 129 Nm vs 145 Nm (TiVCT ukazuje o com je)
- 5500 rpm 120 Nm vs 140 Nm (zdochlina vs sportovec)
- 6000 rpm 118 Nm vs 132 Nm (74kW davno zdochnuty, TiVCT konci az tu)
- 6500 rpm 102 Nm vs 120 Nm
Re: ztráta výkonu
Napsal: 06.04.2014 10:39
od stano.
Ten rozdiel v nizsich otackach by som prisudzoval inej konstrukcii vyfuku, inemu nstaveniu RJ. Ako pises, kde sa viditelne meni priebeh krivky je prave od 4000ot/min, kde podla mna zacina posun casovania vaciek.
Re: ztráta výkonu
Napsal: 06.04.2014 10:45
od ballu
stano. píše:Casovanie sa posuva pri zatazi a az cez 4000ot/min, nie? Takze ak jazdis do tychto otacok, mechanizmus neprehadzuje casovanie.
No právě, jede pod 4000 ot/min, kolem 3000 ot/min / 100 km/hod/, to jsou otáčky, kdy tak maximálně ŘJ odjistí přes elektromagnetický ventil, tlakem oleje, zajišťovací kolík , tak porucha časování vačky není dle mne pravděpodobná. A kdyby byla, tak to bude mít minimální, ba nepostřehnutelný vliv na výkon v těchto otáčkách.
Já bych se zaměřil na to mazání, tlak oleje atd......
Re: ztráta výkonu
Napsal: 06.04.2014 11:44
od pe3kfm
Uz jsem domluveny s clovekem,co mi to privezl, ze s tim zajde do servisu a mrknou na to. Mam jeste v zaloze dalsiho z jineho servisu,jen casu a penez je malo. Zatim dekuju panove za prispevky a dam vedet jak to dopadlo, at ostatni co to resi maji nejaky navod.
Re: ztráta výkonu
Napsal: 06.04.2014 19:38
od V12
ballu, stano :
Odporucam pozriet
http://www.fordpers.be/content/assets/n ... 281%29.PDF
Velmi zaujimavy material
EDIT :
Konecne som mal cas na hlbsie studium tejto veci :
- volnobeh - zaporne prekrytie ventilov - t. j. vsetko zavrete, casovanie je silne oneskorene
- za nizkych otacok a velkej zataze je maximalizovane prekrytie ventilov - vsetko otvorene
- stredne otacky a stredna zataz (standardna jazda) - mierne prekrytie, casovanie mierne oneskorene
- vysoke otacky a velka zataz - nulove prekrytie ventilov, casovanie sania mierne oneskorene za ucelom dosiahnutia pulzneho preplnania motora
Z diagramov v dokumente vyplyva, ze zmena casovania sa deje od 700 do cca 5000 otacok. Lavy diagram znazornuje casovanie sania, pravy zasa prekrytie sacich a vyfukovych ventilov