No ja si nezacal...
Atmosféra vs. downsizing motory
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5087
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
To se ti zda, ze je to slozite - naopak je to prave docela chytre jednoduche. Mas tam jednoduchy atmosfericky motor, pracujici v idealnich otackach, 2 jednoduche elektromotory a jednoduchou prevodovku. Jednoduchou atmosferu, zadne turbo, zadny primy vstrik, zadne spojky, zadne dvouhmoty, zadnou slozitou (automatickou) prevodovku.Sentik píše: ↑15.03.2021 11:51 No a ta Kuga PHEV, to je stejně zvlášní slepenec, relativně velká 2,5ka, slabá na dnešní dobu, k tomu tedy eCVT a PHEV.
Takže je to drahý, moc to nejede, je to složitý, při předjíždění se to točí někam nevim kam a že by to žralo nějak o moc mín, to taky ne
Je to prostě o způsobu využití, pro klidnýho řidiče, příměstskej provoz a semtam vytáhnout o vejkendu na vejlet .. OK. Ale žadný sportování, prosím.
Pro nadsence to jiste nebude velky pozitek to ridit, ale ciste z pragmatickeho pohledu to neni zas tak spatne.
Jinak hybrid samozrejme dava vyniknout tam, kde jezdis jen kratke trasy, popojizdis a tim padem se co nejvice jede na elektrinu. Kdyz tomu budes stat furt na plynu nebo pojedes po dalnici, tak tam to samozrejme vyznam nema a spotreba bude odpovidat tomu benzinovemu motoru.
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5339
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Očekávám, že teď tu bude chvilku klid a před Fordem fronty. To je přesně to, na co se tu čeká. Jednoduchý motor, ideální na krátké trasy. Nástupce 2.0i.Anduril píše: ↑15.03.2021 12:09 Mas tam jednoduchy atmosfericky motor, pracujici v idealnich otackach, 2 jednoduche elektromotory a jednoduchou prevodovku. Jednoduchou atmosferu, zadne turbo, zadny primy vstrik, zadne spojky, zadne dvouhmoty, zadnou slozitou (automatickou) prevodovku.
Pro nadsence to jiste nebude velky pozitek to ridit, ale ciste z pragmatickeho pohledu to neni zas tak spatne.
Jinak hybrid samozrejme dava vyniknout tam, kde jezdis jen kratke trasy, popojizdis a tim padem se co nejvice jede na elektrinu.
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3699
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
No jak to popisuje Anduril, tak pro většinu kupujících je to vlastně fakt ideál řešení (až na tu cenu, ta se líbit moc nebude)
Jen nemám úplně představu, kolik třeba stojí nová baterka, jak moc servisně složitý to řešení 2,5+eCVT+elektrika je, jak moc se to může rozpadat.
Podvozkově ta Kuga zábavaná bude, o to strach nemam a potvrzujou to i recenze, jen tahle motorizace bude taková všelijaká..
Jen nemám úplně představu, kolik třeba stojí nová baterka, jak moc servisně složitý to řešení 2,5+eCVT+elektrika je, jak moc se to může rozpadat.
Podvozkově ta Kuga zábavaná bude, o to strach nemam a potvrzujou to i recenze, jen tahle motorizace bude taková všelijaká..
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5339
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Mě právě teď překvapila ta kritika na eCTV v Kuge. Je mi auto sympatické a hybrid mi taky nepřišel úplně marný. Nudnější než Galaxy to taky nejspíš nebude. No a to Galaxy má vlastně stejné řešení jako Kuga.
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3699
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ty to vůbec neřeš, protože manželka rozhodla o Exploreru
Tzn. tam si v pohodě a tato diskuze o eCVT je bezpředmětná
Tzn. tam si v pohodě a tato diskuze o eCVT je bezpředmětná
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5339
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5087
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Pokud si kupujes nova auta, tak te to asi nemusi moc trapit Bezny servis = jako u kazde atmosfery + navic druhy chladici okruh pro elektro/baterky. Prevodovka jako takova zadne zvlastni servisy predepsane nema.
Pokles kapacity baterie - stale je tam ten benzinovy motor, takze to nebude tak dramaticky efekt, jako ciste u elektromobilu
Stejne reseni pouziva Toyota uz hoodne dlouho a je spolehlive.
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3699
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jak s tímhle má člověk malou zkušenost ... tak Toyota třeba v nový Corolle používá co, CVT nebo eCVT nebo co?
Protože tam je to přesně o tom, dokud se jelo na velkou pohodu, tak dobrý, ale jak se tomu přidá, tak ten zvuk, ten hukot, ne, to bych prostě jako vlastník absolutně nesnesl. Totál mixér.
Cca 180koní v kombinaci motor + elektro a nejede to, řve to, brrrr, jen si vzpomenu.
Protože tam je to přesně o tom, dokud se jelo na velkou pohodu, tak dobrý, ale jak se tomu přidá, tak ten zvuk, ten hukot, ne, to bych prostě jako vlastník absolutně nesnesl. Totál mixér.
Cca 180koní v kombinaci motor + elektro a nejede to, řve to, brrrr, jen si vzpomenu.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5087
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Take eCvt - je to stejny system.
Zalezi taky na odhlucneni. Ale proste to nesmis prirovnavat k autu s klasickymi prevody. Tady motor slouzi jako generator energie a jeho otacky nesouvisi primo s tim, jak auto zrovna jede. Nicmene chapu, mne se tahle vlastnost taky nelibi
Zalezi taky na odhlucneni. Ale proste to nesmis prirovnavat k autu s klasickymi prevody. Tady motor slouzi jako generator energie a jeho otacky nesouvisi primo s tim, jak auto zrovna jede. Nicmene chapu, mne se tahle vlastnost taky nelibi
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5339
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
- Kaspik
- Člen klubu
- Příspěvky: 441
- Registrován: 01.03.2013 20:19
- Bydliště: Praha / Trutnov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ale ale ale, co je to za dobré zprávy při pondělku?!
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5339
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Stačila k tomu ta strašná recenze (záměrně neříkám test) na Primě. Akorát budeme muset ještě pár let počkat.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12876
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Neviem ako Ford, ten to ma celkom cerstve. U Toyoty je to ten vlhky sen, menit len olej a filtre. Baterka na Yarisa nejakych 1200-1500eur. Zato taky Jazz vyse 6000 eur.
Stale je to servisovatelne doma. Ziadna raketova veda. Aj vymena baterky po x rokoch je spravitelna doma. Dokonca aj silove casti sa daju spravit povacsine z bezne dostupnych suciastok, alebo kupit ako nejaky mensi modul.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12876
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Corolla bude podla mna to iste co Yaris a Prius, takze eCVT. Ale samotny hybridny system - vykon, pripajanie spalovaku, rozdelenie "sil" medzi elektro a spalovak, maju odlisne.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů