Budoucí vývoj automobilismu
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 677
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Osobně se mi líbí i přístup MAHLE.
"Despite its very compact and light design, its continuous output is more than 90 percent of its peak output. "
Doteď má plno elektromobilů jmenovitý výkon sotva na úrovni staré Octavie a oni to asi dokážou asi uchladit i při tomto SFF
"Despite its very compact and light design, its continuous output is more than 90 percent of its peak output. "
Doteď má plno elektromobilů jmenovitý výkon sotva na úrovni staré Octavie a oni to asi dokážou asi uchladit i při tomto SFF
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3728
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Budoucí vývoj automobilismu
https://www.auto.cz/v-cesku-uz-natankuj ... aha-151821
Tohle mě celkem překvapilo
Pod pojmem hodně drahá bych si fakt představoval něco jinýho než 49,- za l, což byla nedávno cena normální nafty/benzinu
Emise CO2 jsou při použití uplně jinej level, zajímavý.
Tohle mě celkem překvapilo
Pod pojmem hodně drahá bych si fakt představoval něco jinýho než 49,- za l, což byla nedávno cena normální nafty/benzinu
Emise CO2 jsou při použití uplně jinej level, zajímavý.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
-
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02.01.2024 09:50
- rdkhvl
- Nováček
- Příspěvky: 42
- Registrován: 24.05.2017 22:18
- Bydliště: Vysočina
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Fakticky by to stavělo el. auta na úroveň spalovacích co se týče CO2.
V ČR je emisní faktor výroby elektřiny 0,43 t CO2 / MWH. To znamená, že 1kWh el. energie = 0,43 kg CO2. Po dalším převodu 1kWh energie = 430 g CO2.
Typická spotřeba el. auta je 15 kWh / 100 km (jsem ještě hodný). Při nabíjení dochází ke ztrátám cca 10 %. Tedy dodat musím místo 15 kWh celých 16,5 kWh.
Na 100 km tedy elektroauto vypustí formou elektráren v ČR nějakých 16,5 * 430 = 7095 g CO2. Na kilometr to vychází 70,95g což je sice stále lepší než benzíny, ale není to 0.
Podle mě nejvíc vypovídající by byl propočet v celém řetězci, na rafinaci benzínu se spotřebuje také dost elektřiny.
Výpočet který jsem viděl bohužel uvažoval elektřinu pouze z obnovitelných zdrojů, zatím jsem nenarazil na nějaký, který by zohledňoval aktuální stav.
Osobně jsem fanda elektroaut z technického hlediska, co je mi však naprosto odporné je protěžování, dotace a to, že se politici a firmy tváří, že tím zachráníme svět. Bral bych to, pokud by se řeklo, že se chceme zbavit závislosti na ropě a vyfrkneme po celé evropě desítky jaderných elektráren, aby to bylo možné.
V ČR je emisní faktor výroby elektřiny 0,43 t CO2 / MWH. To znamená, že 1kWh el. energie = 0,43 kg CO2. Po dalším převodu 1kWh energie = 430 g CO2.
Typická spotřeba el. auta je 15 kWh / 100 km (jsem ještě hodný). Při nabíjení dochází ke ztrátám cca 10 %. Tedy dodat musím místo 15 kWh celých 16,5 kWh.
Na 100 km tedy elektroauto vypustí formou elektráren v ČR nějakých 16,5 * 430 = 7095 g CO2. Na kilometr to vychází 70,95g což je sice stále lepší než benzíny, ale není to 0.
Podle mě nejvíc vypovídající by byl propočet v celém řetězci, na rafinaci benzínu se spotřebuje také dost elektřiny.
Výpočet který jsem viděl bohužel uvažoval elektřinu pouze z obnovitelných zdrojů, zatím jsem nenarazil na nějaký, který by zohledňoval aktuální stav.
Osobně jsem fanda elektroaut z technického hlediska, co je mi však naprosto odporné je protěžování, dotace a to, že se politici a firmy tváří, že tím zachráníme svět. Bral bych to, pokud by se řeklo, že se chceme zbavit závislosti na ropě a vyfrkneme po celé evropě desítky jaderných elektráren, aby to bylo možné.
FoFo II 1,6 Ti-VCT Kombi
-
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02.01.2024 09:50
Re: Budoucí vývoj automobilismu
No nyní tak hezky spočítej a porovnej i výrobu a opětovnou recyklaci ,
- rdkhvl
- Nováček
- Příspěvky: 42
- Registrován: 24.05.2017 22:18
- Bydliště: Vysočina
Re: Budoucí vývoj automobilismu
To samo nedokážu, k tomu nemám data. Nebo víš kde jsou nějaká dostupná ?
FoFo II 1,6 Ti-VCT Kombi
-
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02.01.2024 09:50
Re: Budoucí vývoj automobilismu
to víš že nevím , ani po tom nepátrám
jen doufám že to není uklidnění lidiček před volbama do EU
jen doufám že to není uklidnění lidiček před volbama do EU
- rdkhvl
- Nováček
- Příspěvky: 42
- Registrován: 24.05.2017 22:18
- Bydliště: Vysočina
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Určitě to je uklidnění, Von Der Leyenová vycítila velký problém a vzhledem k tomu, že tam chce znovu tak naprosto otočila. Otáčejí i další politici, Franc radši zdrhnul zpátky do NL. Podle mě dojde k otočení kormidla jak se píše v článku.
FoFo II 1,6 Ti-VCT Kombi
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12938
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
https://youtu.be/W-eUakDO2Fs?feature=shared
Vymena baterky v Tesle po 80t km, ako vsetci odbornici vravia. Ale aj nie
Vymena baterky v Tesle po 80t km, ako vsetci odbornici vravia. Ale aj nie
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13080
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Po 9 letech auto s dojezdem 300 km...to chceš.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12938
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Zas len tvoja demagogia. Ma najazdenych pol miliona km. Dojazd klesol o 25%. Takze ako krcmovi odbornici vravia, aspon 5 bateriek by mal menit.
Ale ked to porovnam s nejakym trojvalcom, to mi tiez na 7-8 novych motorov vychadza
Ale ked to porovnam s nejakym trojvalcom, to mi tiez na 7-8 novych motorov vychadza
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13080
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Jen přemýšlím na co je do města a kolem komína autu dojezd 400 km, když 100 by bohatě stačilo. Víc to auto denně stejně nenajede. Nic s větší baterkou a dojezdem nemá smysl. Těžké obří suv,sportovní cupé, na co?
Hračka pro bohaté?
Uměle tlačená elektrika tam, kde nemá smysl a tam, jde by to smysl mělo, pro normální lidi nedostupná. O ojetinách se ani bavit nebudu.
Hračka pro bohaté?
Uměle tlačená elektrika tam, kde nemá smysl a tam, jde by to smysl mělo, pro normální lidi nedostupná. O ojetinách se ani bavit nebudu.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02.01.2024 09:50
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Tak euro 7 máme skoro schválené, jenom mi v tom nesedí , to dpf za 250kc , že by zlevňování??
https://www.garaz.cz/clanek/novinky-eur ... .seznam.cz
https://www.garaz.cz/clanek/novinky-eur ... .seznam.cz
Naposledy upravil(a) Pet70 dne 15.03.2024 17:24, celkem upraveno 1 x.
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3728
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Budoucí vývoj automobilismu
https://www.autorevue.cz/cinska-auta-by ... i-preprave
tohle je budoucnost aut v ČR
Je fuk, že na to nebudou náhradní díly, že plasty a vnitřní materiály nikdo netestuje a je to plný buhvíjakých látek a hned od novoty je to ještě plesnivý! Ale je to LEVNY! (teda levnější)
tohle je budoucnost aut v ČR
Je fuk, že na to nebudou náhradní díly, že plasty a vnitřní materiály nikdo netestuje a je to plný buhvíjakých látek a hned od novoty je to ještě plesnivý! Ale je to LEVNY! (teda levnější)
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6627
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Docela to popsal. https://www.autozive.cz/jak-to-vidim-ja ... dni-chyby/
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host