Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5343
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Stanley_vy » 17.04.2024 07:23

Díky za zajímavou diskuzi. Přiměla mě přemýšlet o to, zda bychom neměli mít doma jedno aute elektrické.

Co by vás napadlo na cestování dvakrát týden cca 90 km, k tomu popojížďky do 10 km a cca jednou za měsíc cesta 120 km tam a za několik dní zpět? Nabíjení tedy převážně doma. Delší cesty po dálnici, nepřipadá pro mě tedy v úvahu nějaký minivůz. Mladá ojetina by nevadila. :wink:

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23524
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 17.04.2024 07:55

taky jsem nad tim hloubal ... ale porad neni na trhu elektricke auto, ktere by bylo za cenu odpovidajici poskytovanym sluzbam (v porovnani s benzinem) :nixw:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
robbert
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1106
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od robbert » 17.04.2024 08:13

Stanley: Ještě jeden dosti podstatný požadavek: cena. Jaká je tvá představa o ceně onoho přibližovadla.
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5343
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Stanley_vy » 17.04.2024 08:21

Nevázal bych se na konkrétní pořizovací částku (nicméně bych měl asi mentální problém s částkou > 1M CZK). každopádně třeba za pět let by neměly být celkové náklady (provoz, údržba, ztráta hodnoty) vyšší než za srovnatelné fosilní (benzínové auto). zatím bych nabíjel doma, kde nemám FVE (časem mě to nemine) a jedu 20 hodin denně na nízký tarif (d46, 3x25A) takže s cenou cca 6 Kč/kWh.

Teorie je taková, že jedno auto by bylo "velké rodinné", ideálně Tourneo Custom na výlety, dovolené, tahání (obytného) přívesu a druhé kompaktní elektro, které by nahradilo Focuse ( :cry: ).

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3713
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 17.04.2024 09:03

Pokud jsem ty požadavky pochopil správně, tak je splní každý normální elektroauta na trhu .. ID3, ID4, novej Explorer.
Problémem bude cena, úplně stejně jsme uvažovali doma a člověk nemusí extra počítat, aby zjistil, že - při dnešních cenách - ti pak stejnou službu udělá běžný auto se spalovákem a rozdíl v ceně ti zůstane na benzín i kdyby člověk počítal elektriku "zadarmo", která zadarmo neni nikdy... (i kdyby byla FEV, tak taky neco stála).

Tak jako tak nám vyšlo, že v současný době a při současných je na běžný denní použítí elektroauto nesmysl.
To se samozřejmě může v čase změnit, až spalováky zdraží na neúnosnou úroveň případně elektro spadne, ale do budoucnosti nevidim.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 677
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 17.04.2024 19:23

ZaQik píše: 17.04.2024 07:13 ne, v BRDech touto rychlosti jedu, protoze uz chci byt v cili ... nechci diky vyssi rychlosti usetreny cas travit cekanim na dobiti baterie :roll:
----------
jinak mam nocni jizdou overeno, ze ID.4 neda na jeden zatah Praha-Brno a zpet, pokud je rychlost nad 80km/h (tedy pomalejsi nez kamiony; nevim, v kterem pruhu bych jel :nixw: )
1. tak tu reálnou úsporu času pár minut lze směnit za delší dojezd, ale jsme zas u toho, že dlouhé trasy vysokou rychlostí se týkají drtivé menšiny řidičů ;)
2. Tak ID.4 je nenažrané hovado, které má ve vrcholné verzi jen 77 kWh, což je cca 1/3 - 1/4 kapacity některých dieselů :)
Stanley_vy píše: 17.04.2024 07:23 Díky za zajímavou diskuzi. Přiměla mě přemýšlet o to, zda bychom neměli mít doma jedno aute elektrické.
Do 10 km stačí snad jakékoliv BEV počínaje MiEV/iON/C-Zero, ale to nechceš(viz minuvůz) a na těch max. 90-120 km klidně něco jako BMW i3 120 Ah. V podstatě je to vždy o ceně, kterou jsi ochoten zaplatit.

Když se bude někdo pohybovat v prémiovém segmentu, tak tam je dávno cenová parita. Ti co se pohybují ve střední třídě, tak tam už to po započítání provozních nákladů vyjde taky +- lépe pro BEV. Ti co jezdí hodně málo a kupují jen levné bazarové vozy, tak tam BEV po finační stránce nedává moc smysl :)

Ve výsledku si to musíč spočítat.
1. kolik km za rok najedeš a jak dlouhé trasy, aby i tvé maximum bylo dostatečně komfortní
2. kolik jsi ochotný utratit za vůz, protože viz. bod 1 si pak klidně spočítáš, že se ti vyplatí koupit dražší BEV, protože provozní náklady budou ve výsledku nižší jak u ICEV
3. jaké užitné parametry vyžaduješ a tady je kámen úrazy, protože ty lepší BEV už jdou přes milion a např. pokud vyžaduješ 3,5 tunové tažné tak mezi "normálními" OA neexistuje BEV, které má takovou kapacitu tažného. Obvykleji se pohybují mezi 1-1,6 tuny a pak je pár kousků s 2+ tunami a u těch levných je dokoce čistá nula bržděný/nebržděný

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 432
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Tonda-B » 20.04.2024 14:41

Stanley_vy píše: 17.04.2024 07:23 Přiměla mě přemýšlet o to, zda bychom neměli mít doma jedno aute elektrické.
Použij vlastní rozum a používej skutečně efektivní řešení. Vždy a všude.
Pokud něco potřebuje dotovat, není to dostatečně dobré, není to efektivní a nezaslouží si to tvoji přízeň.
Takhle jednoduché to je.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 677
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 20.04.2024 20:05

Tonda-B píše: 20.04.2024 14:41 Pokud něco potřebuje dotovat, není to dostatečně dobré, není to efektivní a nezaslouží si to tvoji přízeň.
Takhle jednoduché to je.
Určitě to tak jednoduché není :)
I před dotačním období si lidé/nadšenci pořizovali, či stavěli BEV a to byla fakt bída. I VW vnitřně dotuje některé "fosilní" preztižní značky/modely...

Nikdy sis nekoupil dražší věc, i když ti bohatě stačila levnější, nebo si ji nepotřeboval vůbec?
Nebo koupil sis to nejelepší na trhu, i když jsi na to neměl a nebo sis vybral ekonomičtější variantu, i když bys raději koupil lepší verzi?

Opravdu si myslíš, že většina populace je banda masochistů, kteří si houfně nakupují přestárlé nevýkonné ojetiny bez moderních vymožeností (klimatizace, výhřevy, moderní infotainmenty apod.), kde se s celou rodinou mačkají na cestách? Nebo je to proto, že mají omezený rozpočet?

Samozřejmě s tím jak je to nastavené nesouhlasím, ale i to jídlo je dnes v podstatě dotované..

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 432
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Tonda-B » 21.04.2024 16:56

blackbox80 píše: 20.04.2024 20:05 1) I před dotačním období si lidé/nadšenci pořizovali, či stavěli BEV a to byla fakt bída.
2)I VW vnitřně dotuje některé "fosilní" preztižní značky/modely...

3) Nikdy sis nekoupil dražší věc, i když ti bohatě stačila levnější, nebo si ji nepotřeboval vůbec?
Nebo koupil sis to nejelepší na trhu, i když jsi na to neměl a nebo sis vybral ekonomičtější variantu, i když bys raději koupil lepší verzi?

4) Opravdu si myslíš, že většina populace je banda masochistů, kteří si houfně nakupují přestárlé nevýkonné ojetiny bez moderních vymožeností (klimatizace, výhřevy, moderní infotainmenty apod.), kde se s celou rodinou mačkají na cestách? Nebo je to proto, že mají omezený rozpočet?

5) Samozřejmě s tím jak je to nastavené nesouhlasím, ale i to jídlo je dnes v podstatě dotované..
Ad 1: To je pravda. První prodejna elektromobilů patřila firmě American Electric a byla otevřena v roce 1896.
A tato bída, spojená s drahými, těžkými, dlouho se nabíjejícími a malou hustotu energie uchovávajícími bateriemi přetrvává již po 128 let...
Přestože za tu dobů proběhl vývoj a rozhodně elektromobily jsou už na jiné úrovni než tehdy.
Je to ale pořád málo na to, aby mohly konkurovat autům se spalovacími motory.
Ad 2: Není to spíš naopak? Kdy lidé kupující předražená auta se spalovacími motory dotují elektromobily?
Ad 3: Ne. Zrovna včera jsem koupil domů novou myčku nádobí. Byla k mání i o 30% levnější, ale i 3x dražší.
Jiná věc, že kromě auta na každodenní ježdění jsem si pořídil i auto na hraní - Fiestu ST. Jenže i u ní mám pocit, že ji nutně potřebuji...
Ad 4: Já si myslím něco jiného - a sice, že menšina motoristů má sice skrytou, ale velmi rozvinutou masochistickou vlohu.
A ti si pak koupí elektromobil a podřídí mu svůj život...
Ad 5: Dotace zemědělců s automobily nijak nesouvisí. A my jako spotřebitelé z toho také žádné benefity nemáme, když o maloobchodních cenách rozhodnou nadnárodní řetězce.
Jo, bylo by také dobré, aby nikdo s elektromobilem nenaboural:
https://www.autoforum.cz/bleskovky/v-po ... znal-zase/
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 677
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 21.04.2024 22:43

1) nemusíš ani tak hluboko do minulosti ;)
- konkurovat v čem konkrétně? Každý má jiné požadavky a za současných podmínek se může BEV nejen vyplatit, ale bohatě pokryje 100% potřeb, i když může být všeobecně horší. I mezi ICEV bývají velké rozdíly ;)
Tak snad nechceš srovnávat moderní baterie se těmi před 100+ lety ;)
2) ne není :D Prostě některé "TOP" modely jsou tak drahé (výrobně i vývojem), že se prostě prodejem nezaplatí a drží se mj. kvůli vyšší prestiži a je jedno o jaký pohon se jedná
3) takže ANO :D
4) takže to škrábání skel a jízda xx minut ve vymrzlém autě je v pohodě a moderní BEV, kde je stadard předehřev a nebo i bez předehřevu topí instatně je masochismus :D Věřím, že kdyby lidé nemuseli řešit peníze, tak opravdu hodně půjde automaticky do BEV.
5) všechno souvisí se vším ;) Samozřejmě ICEV nehoří a ani s nimi nikdo nebourá ;)

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6617
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 23.04.2024 06:56

Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23524
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 02.05.2024 10:58

https://www.autoforum.cz/technika/cinan ... tor-sveta/
nemyslim si, ze by to byl nejaky zlom ve vyvoji naftovych motoru, ale je zvlastni, ze Cinani do toho investuji
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 677
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 02.05.2024 18:53

sice je to jiná liga, ale tenhle drobek dokázal fungovat s efektivitou víc jak 54%
>> MAN S80ME-C7 << a to už je docela starý kousek :D

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti