Budoucí vývoj automobilismu
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3695
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Budoucí vývoj automobilismu
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Budoucnost bude krásně ružovoučká a zelená... a nebo ne?
Já k tom jen dodám, že přesně ti socialisti, co pro tohle hlasujou budou počítám za pár let stávkovat a rvát se za "vobyčejnýho člověka", kterej přijde o práci... a budou chtít nějaký dotace.
Budoucnost bude krásně ružovoučká a zelená... a nebo ne?
Já k tom jen dodám, že přesně ti socialisti, co pro tohle hlasujou budou počítám za pár let stávkovat a rvát se za "vobyčejnýho člověka", kterej přijde o práci... a budou chtít nějaký dotace.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13052
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Budoucí vývoj automobilismu
https://www.novinky.cz/clanek/auto-sena ... 7-40422937
No tak skupina našich politiků vyslala jasný signál, že je něco špatně. V Bruselu si z toho určitě sednou na prdel.
No tak skupina našich politiků vyslala jasný signál, že je něco špatně. V Bruselu si z toho určitě sednou na prdel.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Junior
- Příspěvky: 374
- Registrován: 23.01.2020 22:47
Re: Budoucí vývoj automobilismu
No, hlavne si zopakujme, ze v prdeli se pise s mekkym a jde se dal do svetlych zitrku
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6591
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Tohle me asi donuti jit k volbam, doufam, ze se tohle projevi v preferencich jednotlivcu v pristich volbach, ja jsem za EU a euro, ale tohle je svinstvo srovnatelne s plan. hospodarstvim, RVHP hadra. A ty argumenty , nu coz, vyresil se problem 0,16% svetovych emisi, podporili Cinu. Nestacil jim problem s energiemi, ted nam automobilky budou prodavat jen predrazene auta pro bohate a zbytek budou vyrabet a prodavat jinde jak v EU. Cina k nam bude dovazet jejich "auta".Sentik píše: ↑14.02.2023 17:08 https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Budoucnost bude krásně ružovoučká a zelená... a nebo ne?
Já k tom jen dodám, že přesně ti socialisti, co pro tohle hlasujou budou počítám za pár let stávkovat a rvát se za "vobyčejnýho člověka", kterej přijde o práci... a budou chtít nějaký dotace.
P.s. https://echo24.cz/a/HvKka/zpravy-domaci ... -2035-unie
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6591
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Zajimalo by me, co by mu na tyhle nazory rekl jeho profesor z vysoke? Co je predsudek na tom, ze smysluplne e-auto pod meloun se neda koupit, pak staci vzit prumernou cistou mzdu a vydelit ten meloun a to tam nejsou dalsi zivotni naklady. Tenhle clovek je zblblej zelenou ideologii, ktera nehledi na nasledky a nevidi ty ek. problemy co to narizeni zpusobi ekonomice.
https://echo24.cz/a/H8ZjA/zpravy-domaci ... omobily-eu
https://echo24.cz/a/H8ZjA/zpravy-domaci ... omobily-eu
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12873
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ked pred vyse 20rokmi nova kokcafka stala 600.000Kc, a to boli prijmy uuuuuuplne inde. Chces mi povedat, ze ludia vtedy nekupovali nove auta? Nemusia byt v kazdej rodine aspon tri.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6591
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Tady je ø40k takze cista +- 32k, to je +- 31 mesicu do toho melounu. Kolik lidi ji vsak ma? Ja v roce 2011 daval za novyho fouse +-300k, ø plat si uz nepamatuju, takze tech skodaren za 600 pred 20 lety se urcite neprodalo tolik, jako pred 10 lety aut za 300k. El. auta tu jsou skoro 200 let(1835) a neni vyreseno uskladneni energie(baterky) myslim smysluplne, navic se spoleha na technologie co porad nejsou, co kdyz ani nebudou? Ted slezla cena Tesel, ale ostatni automobilky na to hazou bobek, nemuzou jit dolu. Mne se el. auta libi jen pro pohodli za jizdy, ale nelibi se mne to, ze jsou nasilim vnucovany, budouci + 3 kc/l dan k palivu je dalsi svinstvo, dan co dostanou bohati v dotacich. Nasilim neco tlacit se uz nevyplatilo komancum a opravdu si nekdo mysli, ze to bude fungovat v dnesnich technologiich? Proc se asi firemni flotily moc netvari k nakupu ve velkem?
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3695
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Před 20 lety taky v rodině běžně nikdo neměl ty Oktávky 3 .... elektromobilita zatím s klimatickou změnou neudělala vůbec nic a do budoucna ani neudělá, ty baterky nerostou na stromech a elektrika pro ně se taky nedělá (jen ) ze vzduchu.
Podívej se na vývoj cen nových aut za poslední roky a to nejde určitě na vrub jen běžný inflaci, kovidu, válce ... největší podíl na tom má přechod na nový euro normy, na elektromobilitu. To zdražení aut za poslední roky je bezprecedentní.
Běžná (nižší) střední třída obyvatel - když se podívám na prodeje - už dneska ani na tu (nižší) střední třídu aut nemá, o vlastnictví víc nových aut ani nemluvě.
Takže si budou lidi udržovat ty svoje 20 letý smradlavý oktávky co nejdýl to půjde a to je - podle mne - ještě daleko horší, než kdyby tu byly levný a dostupný auta na normách jaký fungujou posledních pár let, auta za poslední roky maj emise směšný... toť můj názor
Podívej se na vývoj cen nových aut za poslední roky a to nejde určitě na vrub jen běžný inflaci, kovidu, válce ... největší podíl na tom má přechod na nový euro normy, na elektromobilitu. To zdražení aut za poslední roky je bezprecedentní.
Běžná (nižší) střední třída obyvatel - když se podívám na prodeje - už dneska ani na tu (nižší) střední třídu aut nemá, o vlastnictví víc nových aut ani nemluvě.
Takže si budou lidi udržovat ty svoje 20 letý smradlavý oktávky co nejdýl to půjde a to je - podle mne - ještě daleko horší, než kdyby tu byly levný a dostupný auta na normách jaký fungujou posledních pár let, auta za poslední roky maj emise směšný... toť můj názor
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23436
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Budoucí vývoj automobilismu
protoze pokud denni najezd nepokryjes nocnim dobijem (a velikosti baterie), tak klesne vykonnost firmy, protoze zamestnanci budou v pracovni dobe cekat na nabiti ... nebo vzrostou naklady, protoze budes potrebovat nekolik aut navic (ridic bude presedat)
navic s ohledem na cenu elektriny to zatim neni oproti cene a za naftu/benzin takova vyhra
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6591
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
presne to jsem myslel tim dotazem
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12873
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Tak este upusti od predajnej ceny a pocitaj TCO na 10 rokov. Sukromnik si nove auto na 5 rokov nekupuje.
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4754
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Když se někdo odkazuje na cenu aut před 10-20 lety vs. platy tehdy... A co? Auta zlevnila, platy vyrostly, fabia stála 250-300 tisíc, dneska je za půl milionu. Toyota aygo byla za něco kolem 200 tisíc, škoda citigo = vw up! za 250 tisíc, dnes je za 350.
Mobily taky stály kdysi hrozný peníze, to samé počítače nebo jiná elektronika, pamatuju za CRT televizi 72" za 50 000.
Dneska je to zboží levné (vzhledem k platům ještě levnější) a technicky mnohem dál.
Proč by mělo mít nějakou logiku ty věci uměle zdražovat nebo zakázat a nahradit něčím jiným, 2x-3x dražším?
Mobily taky stály kdysi hrozný peníze, to samé počítače nebo jiná elektronika, pamatuju za CRT televizi 72" za 50 000.
Dneska je to zboží levné (vzhledem k platům ještě levnější) a technicky mnohem dál.
Proč by mělo mít nějakou logiku ty věci uměle zdražovat nebo zakázat a nahradit něčím jiným, 2x-3x dražším?
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12873
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Preco mas dotykovy telefon s wifi, gps, 8 procesormi a displejom s rozlisenim velkej TV? Preco nemas tlacitkovy telefon za desatinu ceny?
Ta mantra, ze EU nam zakazuje spalovacie motory, chudatka automobilky musia zdrazovat a za vsetko moze Brusel, je tak dobre prepracovany ojeb, na ktory ste slepo naskocili. Cele elektro v prvom rade vyhovuje automobilkam. Lobisticke skupiny si to potom presadia cez sprisnovanie Euro noriem.
Uvedom si, co znamena vyprodukovat jedno auto. Tu je priklad:
https://www.youtube.com/watch?v=32eWkuIHLoE
Pred covidom sa dalo kupit Sandero pod 10.000 eur. To na videu je len vyroba. Treba pripocitat vyvoj, testovanie, predaj v showroomoch, atd.
A teraz to porovnaj s tym, ze za taku sumu ti spravia 2 satnikove skrine z lepenych drevotrieskovych dosiek. Alebo jednu kuchynu.
Automobilky pri tych cenach, co spominate, isli na limit marze/zisku. Zarabali v podstate iba na premiovych modeloch a vyssich priplatkovych vybavach. Ved uz davnejsie niektore automobilky uplne opustili segment malych aut, lebo tam isli miestami do straty, aby boli konkurencieschopne. Teraz, pri elektroautach, mozu pustit vyvoj komplikovanych spalovacich motorov. Zjednodusi sa cely vyvoj auta, zlacni sa homologizacny proces. Pri vyssej predajnej cene si aj lepsie skryju svoju vatu.
Ale hej, za vsetko moze EU a USA. To je taky sedlacky krcmovy folklor.
Ta mantra, ze EU nam zakazuje spalovacie motory, chudatka automobilky musia zdrazovat a za vsetko moze Brusel, je tak dobre prepracovany ojeb, na ktory ste slepo naskocili. Cele elektro v prvom rade vyhovuje automobilkam. Lobisticke skupiny si to potom presadia cez sprisnovanie Euro noriem.
Uvedom si, co znamena vyprodukovat jedno auto. Tu je priklad:
https://www.youtube.com/watch?v=32eWkuIHLoE
Pred covidom sa dalo kupit Sandero pod 10.000 eur. To na videu je len vyroba. Treba pripocitat vyvoj, testovanie, predaj v showroomoch, atd.
A teraz to porovnaj s tym, ze za taku sumu ti spravia 2 satnikove skrine z lepenych drevotrieskovych dosiek. Alebo jednu kuchynu.
Automobilky pri tych cenach, co spominate, isli na limit marze/zisku. Zarabali v podstate iba na premiovych modeloch a vyssich priplatkovych vybavach. Ved uz davnejsie niektore automobilky uplne opustili segment malych aut, lebo tam isli miestami do straty, aby boli konkurencieschopne. Teraz, pri elektroautach, mozu pustit vyvoj komplikovanych spalovacich motorov. Zjednodusi sa cely vyvoj auta, zlacni sa homologizacny proces. Pri vyssej predajnej cene si aj lepsie skryju svoju vatu.
Ale hej, za vsetko moze EU a USA. To je taky sedlacky krcmovy folklor.
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4754
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Do ceny aut se promítají i emisní pokuty a paradoxně malá auta jsou znevýhodněná, proto ten segment upadá.
U Kolína vyrostla před lety Toyota, kde se vyrábějí jenom tyhle angličáky.
Škoda citigo přišla v roce 2011, to je 12 let. Tehdy se vyplatilo přijít na trh s úplně novým modelem (= zaplatit vývoj).
Jinak k těm mobilům a další elektronice: dotykový s X funkcemi nebo velká smart televize stojí dneska míň, než stál před lety tlačítkový dumphone nebo CRT televize.
Obrovský vývoj byl v osobních počítačích, kde první XT-čka stály hrozný peníze, ale výkon se každý rok zdvojnásobil a cena byla poloviční. Technika šla prostě dopředu.
U Kolína vyrostla před lety Toyota, kde se vyrábějí jenom tyhle angličáky.
Škoda citigo přišla v roce 2011, to je 12 let. Tehdy se vyplatilo přijít na trh s úplně novým modelem (= zaplatit vývoj).
Jinak k těm mobilům a další elektronice: dotykový s X funkcemi nebo velká smart televize stojí dneska míň, než stál před lety tlačítkový dumphone nebo CRT televize.
Obrovský vývoj byl v osobních počítačích, kde první XT-čka stály hrozný peníze, ale výkon se každý rok zdvojnásobil a cena byla poloviční. Technika šla prostě dopředu.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12873
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
To iste s autami. Co (ne)bolo v tej kokcafke za 600.000 a ake mala vlastnosti. V porovnnai s tym, co kupis teraz za rovnake peniaze. Ked chces auta silou mocou co najlacnejsie, preco nie aj mobil a TV? Nestaci 32"? Musi mat kazdy aspon 55"?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů