Stránka 1 z 3
Cukání v tahu - 1,6/74kw
Napsal: 07.08.2019 14:58
od diba
Zdravím,
u focuse II při tahu motor poškubává.Před půlrokem(cca 5tis km zpět) to samé,vyměněn kabel a zapalovací modul, protože to bylo spečené a byl klid.Svíčky jsou rok a najeto cca 10tis km.
Diagnostika čistá krom závada U2808 - což by měla být datová chyba ŘJ.
Trochu mě dochází inspirace co by za tím mohlo být.Nesetkal se s tím někdo(prošel jsem si forum a nic podobného jsem nenalezl).
Díky
Re: Cukání v tahu - 1,6/74kw
Napsal: 07.08.2019 18:43
od phofy
Je to jednoduchý, když si měl v háji kabel a cívku, tak si měl vyměnit ještě svíčky, protože poškozená cívka a kabel ti svíčky většinou zničí
Cukání v tahu - 1,6/74kw
Napsal: 08.08.2019 14:01
od FLA
Značka sviečok?
Re: Cukání v tahu - 1,6/74kw
Napsal: 08.08.2019 14:19
od diba
Díky za tip, to mě taky napadlo.
A provedeno, nové kabely, nové svíčky a je klid.
Navíc objednán kryt na víko ventilů z Volva (č.dílu 30650468), protože to bylo plný bordelu z vody co tam zatýká.
Jo a byly tam Bosch...a ta voda tomu všemu nesvědčí .
Díky
Re: Cukání v tahu - 1,6/74kw
Napsal: 11.08.2019 11:56
od allex1
Máš sucho v prostoru svíček? Mě to škubání dělalo když zrezly mrazové zátky a chladící kapalina zalívala svíčky. Mimochodem nejsem přesvědčen že by kapání vody z ostřikovačů způsobilo zalití svíček. Na minulém focusu jsem s tímto problémem strávil hodně času a jediné rozumné vysvětlení odkud se bere voda u svíček jsou zrezlé mrazovky. Kryt na motor je spíš jen na okrasu. A než vyhazovat peníze za něj to si radši pořiď tlumící panel do kapoty . Ten ti taky nepropustí vodu z ostřikovačů a aspoň trošku odhluční.
Re: Cukání v tahu - 1,6/74kw
Napsal: 14.06.2020 22:38
od yoop
Precital som si o cukani. Vacsinou zacat najlacnejsim a to su sviecky.
Tie vymene, auto cuka na cca 2500 otackach a po vacsich otackach prestane.
Po mesiaci (skor som k tomu nedosiel) som vymenil svieckove kable. Jemne zlepsenie, nie tak vyrazne ale cuka. Po tyzdni vemenena cievka.
Nenastala ziadna zmena. A tu som dosiel. Kazdemu toto pomohlo a ja v tahu trham dalej.
Mam vymenit zase sviecky? Kedze neviem co bolo zle, ci kabel - ci ciekva a tie mohli sviecky odpalit?
Vdaka za kazdu radu
Re: Cukání v tahu - 1,6/74kw
Napsal: 15.06.2020 18:29
od Brodys
A jak to kolem svíček vypadá? Nemáš tam třeba mokro? Od mrazových zátek nebo od deště? Že by tě navštěvovala kuna nehrozí? Jinak diagnostika by měla říct více, nicméně svíčky stojí pár kaček a zkusil bych určitě origo!
Re: Cukání v tahu - 1,6/74kw
Napsal: 15.06.2020 18:31
od yoop
Motor cisty a suchy, sviecky motorcraft, kable bosch a cievka bosch. Diganostika je cista.
Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
Re: Cukání v tahu - 1,6/74kw
Napsal: 15.06.2020 19:34
od fofok
Never ending story.Studeňáky na budíkách,špatnej benzín,jestli máš po rozvodech můžeš je mít posunutý,pokud to dělal nějakej garážník,palivový čerpadlo,vstřiky,Lamda atd.Je tady toho mraky.
Cukání v tahu - 1,6/74kw
Napsal: 15.06.2020 20:11
od yoop
Auto je servisovane vo forde, aj po rokoch

....
sviecky, kable cievku som si prehodil sam, nie je to veda a 99 % ludom to pomaha.
Takze asi ma caka Ford servis.
ALE rozvody boli menene nedavno, vodna pumpa skoncila, tak sa uz vymenili aj rozvody. Moze to mat spojitost?
Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
Re: Cukání v tahu - 1,6/74kw
Napsal: 15.06.2020 20:40
od Brodys
Můžou být šouplé o zub.....i mistr tesař.....
Re: Cukání v tahu - 1,6/74kw
Napsal: 17.06.2020 17:05
od atxm
Někdy za to můžou svíce a špatný kabel. Když se dá plyn na podlahu při nižších otáčkách , tak to cuká, občas to bouchne ve výfuku.
Lze to poznat na izolátoru svíce , kde jsou po stopách el. výbojú čárky.
Pomůže to odrbat jemným šmirglem a očistit izolátor. Nicméně těžko říci ... Čím to možná horší kvalita svící co se začali dělat nedávno v Mexiku... mě to dělá 1 a 3 válec a i když teď mám nové kabely.. prostě po 20 - 30 tkm výměna svíček. Zvěšení vnitřního odporu svíčky. nečistoty na izolátoru, vadná fajfka...kabel.
Snad to pomůže k odhalení závady.
Re: Cukání v tahu - 1,6/74kw
Napsal: 17.06.2020 18:13
od jenikHK
V té souvislosti - před časem jsem řešil cukání v tahu a zkusil jsem speciální mazivo Beru ZKF01:
"Určeno především pro použití s "tužkovými" zapalovacími cívkami.
Usnadňuje demontáž a zabraňuje "připečení" svíčky k silikonové hlavě cívky.
Po výměně zapalovacích svíček může sporadicky docházet k
vynechávání motoru v celém rozsahu otáček. Příčinou jsou
napěťové výboje po izolátoru svíčky způsobené vadným,
poškozeným nebo zkřehnutím koncovky svíčky.
Řešení
Před montáží zapalovacích svíček naneste tenkou vrstvičku vazelíny
BERU na hladký nebo žebrovaný izolátor zapalovací svíčky.
Důležité: vždy zkontrolujte koncovku zapalovací svíčky a v
případě nutnosti ji vyměňte. Zejména u zapalovacích cívek pro
jednojiskrové a dvoujiskrové zapalování s násuvnými konektory
doporučujeme současně s zapalovacími svíčkami obnovit také
koncovky, protože bývají často zkřehlé a tedy mají svodový odpor
v místě těsnění u zapalovací svíčky."
Sice můj problém byl jinde, ale zřejmě se jedná o poměrně častý jev.
Cukani a slabsi vykon motoru 1,6 / 74kw
Napsal: 08.07.2020 13:23
od fofokar
Ahoj,
prosim te, jaks to nakonec vyresil?
MK2 1,6 74kw (benzin)
Motor po nastartovani vetsinou porpve chcipne, pokud se nenecha po 1. startu poradne zahrat, tak se dusi, pak je to lepsi, ale i na dalnici pri prudsim seslapnuti plynu cuka a nejde hladce za plynem celou dobu.
Pokud stojim v prudim kopci s ruckou, otacky klesnou a motor zacne taky cukat.
Vymene svicky (NGK). Kabely zkousene laicky jsou ok. Myslel jsem, ze to bude civka. Foto z diangnostiky ve Fordu je zde kod P0133 a HO2S11 (pry treba vymenit kat, lambda sondy).
Kontrolka katalyzatoru ale nesviti. Dalsi nazor je, ze bych mel prebrousit hrnicky, vypodlozkovat a zvetsit vule na ventilech.
Ma nekdo podobnou zkusenost?
Mam vymenit civku, resit vule nebo katalyzator s lambdama?
Dekuji za odpovedi.
Re: Cukání v tahu - 1,6/74kw
Napsal: 08.07.2020 16:06
od fofokar
podle te diagnostiky to spaluje prilis bohatou smes