Stránka 1 z 2
Chcìpani motoru v zimě
Napsal: 22.09.2019 08:51
od Zeiseth
Zdravím, teď když začínají ranní mrazíky tak jsem spozoroval nepříjemnou záležitost u mého auta. A zajímalo by mě co by to mohlo tak být a po čem se podivat. Vždy když je pod 10 stupňů tak po nastartování mi spadnou otáčky a motor umře. U těch 10 to většinou ještě ustojí že to spadne třeba jenom na 550-600 o/m a hned to pak skočí na normalni ale jakmile je mene tak to rovnou umře . Když přidávám plyn tak to neudela. Svíčky nové tak 10k km (3mes. Z5 ) tankována jenom Verva 100. Jedná se Focus MK2 2.0 107kw před fl. Předem díky za odpovědi

Re: Chcìpani motoru v zimě
Napsal: 22.09.2019 09:55
od Jemar
Poměrně velké procento problémů při startu má na svědomí palivové čerpadlo. Motory 1.8 a 2.0 Duratec nemají vratné palivové potrubí, jako ostatní Durateky, ale mají stálý tlak paliva na liště (3,6 - 4 bary). Pokud je tlak nižší, motor funguje s chudou směsí a hrozí problémy s podpalováním ventilů a zároveň, čím nižší teplota vzduchu, tím je potřeba pro start více paliva a při nižším tlaku se ho tam dostane méně než je potřeba a tím může docházet k samovolnému zhasnutí motoru.
První věc, kterou bych udělal je, změřit tlak paliva na vstřikovací liště. Jak na tom palivový systém je, napoví i tabulka palivových adaptací motoru (umí ji vyčíst třeba ForDiag).
Re: Chcìpani motoru v zimě
Napsal: 22.09.2019 13:46
od Zeiseth
:/ no snad ne

každopádně díky, musím někoho sehnat s diagnostikou a nechat skontrolovat. Jinak co mě ještě napadlo tak jít po škrtící klapce že by byla zanesená ale při jízdě mi auto nějak nepocukava tak nevím :/
Re: Chcìpani motoru v zimě
Napsal: 22.09.2019 14:39
od jenikHK
Já bych jako první věc zase vyčistil škrtící klapku a Ev. I Přesadil ozubené kolečko jejího pohonu. Klapka se u těchto motorů dost zanáší karbonem z vyústění EGR ventilu, které je hned za ní.
Usazeniny potom dost změní průtok vzduchu při malém otevření klapky (malá změna natočení klapky způsobí velkou změnu průtoku) a ta není dost rychlá, aby to dokorigovala...
Re: Chcìpani motoru v zimě
Napsal: 22.09.2019 16:07
od Zeiseth
Jj na škrtící klapku se hodlám v nejbližší době vrhnout akorat mi moc nejde dohromady to že by to dělalo jenom za studena ( na to by škrtící klapka neměla mít vliv , nebo se mýlím? )
Edit: pravděpodobně to bude to palivové čerpadlo

při plné nádrži mi to nedělá

díky za odpovědi
Re: Chcìpani motoru v zimě
Napsal: 27.09.2019 15:17
od jarous350
U mě pomáhá při startu sešlápnutí plynu. Pokud by to bylo palivovým čerpadlem, tak by to přece chcíplo i s plynem, ne? Respektive tím spíš by to chcíplo, protože by se ještě víc ochudila směs. Nebo uvažuju blbě?

Re: Chcìpani motoru v zimě
Napsal: 29.09.2019 08:20
od Zeiseth
Mno mě to na podruhé brnkne i bez plynu a normálně to funguje jen prostě první start mi to chcípne

budu dávat opravovat zadní nápravu a zadní brzdy tak to rovnou nechám skontrolovat

Re: Chcìpani motoru v zimě
Napsal: 29.09.2019 10:56
od petulak
zkus než začneš startovat, natlakovat benzín, tzn. 2 -3 krát jen otoč klíčkem bez startu.
Re: Chcìpani motoru v zimě
Napsal: 07.02.2021 21:24
od badcraft
To já ten problém mám ještě o něco horší.
Od teplot -3°C a méně nastartuji a otáčky vyletí, pak spadnou pod 800 až to má tendenci skoro chcípnout, pak zase vyletí a takhle pořád dokola až se rožně kontrolka motorku a objeví se hláška Speed limit, což předpokládám je nouzový režim, protože to vůbec nechce jet.
Jinak při normálních "nezimních" teplotách to valí normálně.
Klapka vyčištěná před pár měsíci ultrazvukem.
Nějaké čidlo teploty, volnoběhu,..?
Díky za každé tipy. Focus II 1.6, r.2005
Re: Chcìpani motoru v zimě
Napsal: 08.02.2021 10:40
od vladka1
Bych tipnul volnoběžný ventil... Pro start má být naplno otevřený, může jít ztuha ("lepidlo" z mastnot) nebo být přimrzlý, slabá pružina apod.
Re: Chcìpani motoru v zimě
Napsal: 08.02.2021 12:01
od fofok
Focus 2 nemá volnoběžný ventil.Nejspíš to bude studeňák v budíkách nebo trojboj svíčky,kabely a cívka.Svíčky dávat jedině origo.Zkus dát ťavku zezhora na palubku nad budíkama jestli to nezmizí,takhle se diagnostikují ty budíky

Re: Chcìpani motoru v zimě
Napsal: 08.02.2021 13:41
od vladka1
Jak tam je řízený vzduch pro volnoběh, jen klapkou?
Bych asi šel cestou diagnostiky a live dat z čidel...
Re: Chcìpani motoru v zimě
Napsal: 08.02.2021 18:47
od badcraft
Nejspíš ano, a ŘJ si ji nastaví dle potřeby.
Snad s tím nemá nic společného to, že jsem do benzínu začal přidávat VIF. Mám tam již druhou plnou nádrž s aditivem.
Dneska ráno bylo nějakých -4 a samozřejmě jsem musel jet autobusem. Po šichtě dojdu, na teploměru v autě -3, nakopnu to a jelo to normálně

Re: Chcìpani motoru v zimě
Napsal: 08.02.2021 19:05
od vladka1
Auto tě má rádo a nechce abys chodil do práce
VIF jako takový vadit nemůže, ale teoreticky pokud předtim byl někde čurbes velikej, tak ho může rychle uvolnit a něco ucpat (= vstřiky) Ale to by dělalo furt a ne jen občas... Spíš nějaký studeňák a vodivost se mění s teplotou.. -4 mohlo být na čidle a studeňák může být jinde s jinou teplotou (promrzlé po větším mrazu v noci a naopak..)
Re: Chcìpani motoru v zimě
Napsal: 10.02.2021 23:18
od oscaar
Kolega z práce má úplně stejný problém na mondeu Mk4 2007, 2.0, 107 kW. Přesazení ozubeného kolečka v škrtící klapce a vyčištění klapky mu nepomohlo. Hadice s podtlakem jsou OK. Svíčky má origo Ford.