Stránka 1 z 2

přibývá olej

Napsal: 26.07.2007 10:35
od lucik1
Dobrý den,
nesetkali jste se někdy s tím, že by Vám přibýval olej? Začalo zlobit auto a v servisu zjistili krom jiného, že mám olej 1 cm nad rysku. Dík

FF combi, 1999 TDDi

Napsal: 26.07.2007 10:38
od hide
Možná špatný těsnění pod hlavou a potom to bere vodu z chladiče. Ubývá ti voda ?

Napsal: 26.07.2007 10:40
od lucik1
Voda nikde neteče, mám podezření na pančovabou naftu, ale nevím jestli to s tím může souviset

Napsal: 26.07.2007 10:47
od StratoS
hmm v ruzny priruckach se clovek docte, ze moc oleje je celkem dost nebezpecne pro motor vznikaji tam vetsi tlaky atd...

ale me tak napda nedolivala si ty nebo nekdo olej ? treba tak ze hned po zastaveni to nekdo zkontroloval nepockal az olej stece vypadalo ze je malo tak tam dolil ??? je to nepravdepodobne ale...

jinak se priklanim k tomu co rikal HIDE chce to kontrolovat jestli neubyva voda v nadobce... pripadne pokud clovek oddela vicko od oleje (u studeneho motoru) nemel by byt na nem zadny sliz nebo mazut..pokud jo, vypada to na prosakujici vodu..to muze byt pak najaka prakla hlava nebo podobny sracky tomu ja uz nerozumim :) podavam jak sem vycet...

Napsal: 26.07.2007 16:21
od Dany
jj, bejt tam ta voda, tak ti to v tom dělá takovou kaši. Budeš tam mít prasklé nějaké gufero a nafta se ti dostává do oleje. Nemám tuchy jak to tam u dieslu je, ale na š120 jsem měl stejný problém a olej mi protékal přez kontrolní měrku. :lol: Byla to řídká černá sračka a páchla po benzínu. Auto jsem pochopitelně zadřel :oops:

Napsal: 26.07.2007 18:08
od Jiri02
Jak pisou predrecnici StratoS a Dany: Nejdriv se presvec, zda v oleji neni znamka, ze by v nem byla voda: olej prestava byt "pruhledny", ziskava takovy sedavy zakal diky vodni emulzi. Na ubytku chladici kapaliny by to bylo znat. Pokud tomu tak je, tak pozor, stary Fridex ve smesi s olejem delal docela pevne lepidlo zpusobujici dokonale zalepeni kluznych lozisek (na klice, ojnice a pod.) . Co udela fordovska kapalina nevim. Voda se muze dostat do valcu m.j. prasklym tesnenim pod hlavou, prasklou hlavou, nevim jak u Forda, ale jinde i netesnymi valci v bloku. Na Favoritu mi tekla voda do oleje prorezlymi mrazovymi pojistkami. Ta zminena slizovita emulze se dela na vicku oleje zvlaste v zime. Na vychladlem motoru by na nem nemelo byt moc kapek vody.
Dalsi test: cichem zkusit, zda neni citit palivem. To by svedcilo o nespalovani v nejakem valci nebo o jinem uniku paliva do oleje. Klasika na jinych autech: tekla palivova pumpa (tzv. AC pumpa). U modernich Fordu to je jinak, neumim posoudit, jak je to se vstrikovacimi cerpadly (nafta i benzin): Pokud jsou mazana olejem z motoru, klidne mohou netesnit a palivo jit do oleje.
Nakonec: Presvedcit se, zda olej za provozu opravdu pribyva.

Napsal: 26.07.2007 18:34
od pelen
Jako prvni bych odsal prebytecny olej, at se hladina dostane pod max. rysku a to treba po jednodennim stani na vodorovnem parkovisti. Pak bych to kontroloval 1x tydne.

Napsal: 28.07.2007 15:54
od herizn
A co takhle zkusit udělat rozbor oleje v nějaké labině,ať víš,co tam všechno máš smícháné,teda pokud máš k nějaké laboratoři přístup...třeba ani nevíš,kde kdo dělá...,když se zeptáš "kamaráda",kde pracuje jeho "kamarád,a nebo nějaká jeho známá" :wink:

Napsal: 28.07.2007 21:37
od Dany
Pokud nemáš známého, tak rozbor v laboratoři není levná záležitost. Známý mě tvrdil, že dával na rozbor vodu ze studny, páč mu do ní od jeho souseda protékala žumpa. Zaplatil za to 20 000,- :wink:

Napsal: 29.07.2007 19:27
od herizn
to Dany: :wink: proto jsem taky psal o "známým"a né o oficiální cestě :D

Napsal: 29.07.2007 19:42
od Dany
herizn píše:to Dany: :wink: proto jsem taky psal o "známým"a né o oficiální cestě :D
Však já vím kámo, jen jsem tě chtěl doplnit, jak by to bez toho známého vypadalo :wink:

Napsal: 30.07.2007 14:45
od lucik1
Tak jsem to vyřešila. Auto stojí v aaa na place. Dostala jsem nabídku, která se neodmítá. Co bylo za tím olejem nevím, ale plánovaná cena opravy čerpadla + EGR byla 45.000 + práce. Naštěstí to tam dojelo. Hlavně že už je to za mnou. Chudák ten, kterej si to koupí. Všem děkuji za odpovědi na mé otázky.



dnes už prodaný FF combi, 1999, TDDi

Napsal: 30.07.2007 16:53
od Ahmed
lucik1 píše:Tak jsem to vyřešila. Auto stojí v aaa na place. Dostala jsem nabídku, která se neodmítá. Co bylo za tím olejem nevím, ale plánovaná cena opravy čerpadla + EGR byla 45.000 + práce. Naštěstí to tam dojelo. Hlavně že už je to za mnou. Chudák ten, kterej si to koupí. Všem děkuji za odpovědi na mé otázky.



dnes už prodaný FF combi, 1999, TDDi
Kolik jsi za nej dostala??

Napsal: 11.10.2007 14:23
od lucik1
Ahoj,
dostala jsem za něho 110 tis. Byl tam s nama kamarad, ktery u nich kdysi pracoval, takze vse probihalo perfektne. Dostat 110 tis. vpodstate za nepojizny vrak mi pripada jako perfektni nabidka. Davat do neho 50 tis za opravu mi propadalo docela nevyhodne. Riskla jsem to a vyslo to.

Napsal: 11.10.2007 14:30
od chmelko
ved v AAA sa vykupuju len auta najvyššiej kvality, takže nas to určite neprekvapilo 8O :twisted: