Ac to zrejme nesouvisi, tak pro uplnost uvadim, ze vse zacalo natankovanim Maxxmotion od OMV v objemu 40L, 22L co bylo v nadrzi, tak nevim historii -> pradepodobne nejaka nafta z nemec, co tam stala v nadrzi ty tri mesice (viz dale).
Auto bylo v cca 06/2021 nakoupene z bazaru v DE v aukci a az do zari s tim prakticky nikdo nejezdil, pak to jezdilo kratoucke trasy v bazaru (4km tam a 4km zpet na demo jizdy -> nevim kolik jich bylo).
Tesne pred moji koupi na to byla napojena v servisu diagnostika a neodhalila zadne chyby (je mozne ze byly smazane, nebo take ne, tezko rici, minulost nejasna)
V DE to pravdepodobne jezdilo ne uplne kratke trasy, prumerne 30tis km / rok
Ja s tim od koupi ujel 430km (mam 8dni spztky), a pak se kontrolka motoru rozsvitila.
1x 120km, 1x160km v kuse - to jsem motor urcite dost zahral, mam takovy pocit ze pri tech 160km se spustila regenerace dpf, protoze to pri 90km/hod rychlosti zralo cca po dobu 5min 9L/100km, pak to spadlo na cca 5L/100km.
Pak v den, kdy se kontrolka rozsvitila sem s tim jel 40km tam a 40km zpet,s tim ze v pulce cesty nazpet jsem dotankoval plnou a po dojeti tech zbylych 20km od tankovani se kontrolka rozsvitila. Zrejme byl motor take zahraty dost.
Vcera mi na diagnostice rekli, ze kod P2000 jeste nikdy nevideli a ze navrhuji ji smazat (coz udelali) a auto jeli projet, zdalo se jim naprosto normalni, coz mohu potvrdit, jezdi skvele. Kdyz se chyba ukaze znovu, mohlo by to ukazovat na odchazejici katalyzator, nebo cidlo NOx.
Nicmene nechci nic podcenit na to mam svoji penezenku rad dost
Na jednom z webu jsem k P2000 nasel, ze by to take mohlo udelat slabe napeti baterie, diky ktere by nektere z cidel nahlasilo nespravnou hodnotu... Treba to je blbost, ale baterii jsem asi mel trosku vybitou, protoze mi stop/start system nevypina motor. Uz jsem ji dnes dobil, zitra s tim jedu 2x 35km, tak uvidim, zda to zdechne SS na krizovatce a tim padem nabijeni pomohlo.
Ford servisy tu mame dve firmy (olfincar a autoin), zkusim pripadne tu druhou az se to znovu projevi.
Ale nez se to rozsviti znovu, tak me napadlo, jestli je blbej napad na to napojit ELM327 a s teplym nahozenym motorem (projevilo se to pri zahratem motoru) vycitat nektere dulezite hodnoty z cidel ? To by Forscan, ci jiny software mel umet, nebo ne ?
A ted prijde to spravne maso:
- na co se ve Forscan, ci jine diagnostice zamerit ohledne NOx?
- existuje nekde (ci primo ve forscanu ?) seznam meznich hodnot ruznych cidel, cimz by se dalo dopredu urcit, ze neco je uz na hrane sve zivotnosti (auto ma ted 123tis km)?
Nebo se na to rovnou vykaslat a objednat se na kontrolu ? Tedy ceho ? Katalyzatoru, EGR ? Nebo jineho ?
Uff, kdo to docetl az sem, diky.