Olejové filtry (Duratec 1.8 & 2.0, EcoBoost 1.0), Ford orig, MANN, Hengst aj. ...
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2989
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Olejové filtry (Duratec 1.8 & 2.0, EcoBoost 1.0), Ford orig, MANN, Hengst aj. ...
Tak a je to tu. MANN filtry a rozčarování.
Přišly mi nové na Duratecy a MANN si v klidu zmenšil výšku filtru, přestěhoval výrobu z USA do Německa a zvýšil cenu.
Navíc vypadá ten filtr fakt nevábně. No, budu doufat, že v MANNu vědí, co dělaj. Ale jsem nacatej je vrátit a vzít od Mahle.
Takže aktuální:
A detail pertlování - plech se v něm nějak bortí
Loni kupovaný vypadá takhle
Přišly mi nové na Duratecy a MANN si v klidu zmenšil výšku filtru, přestěhoval výrobu z USA do Německa a zvýšil cenu.
Navíc vypadá ten filtr fakt nevábně. No, budu doufat, že v MANNu vědí, co dělaj. Ale jsem nacatej je vrátit a vzít od Mahle.
Takže aktuální:
A detail pertlování - plech se v něm nějak bortí
Loni kupovaný vypadá takhle
Naposledy upravil(a) jenikHK dne 08.11.2022 21:00, celkem upraveno 3 x.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12876
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Jenikovo C-Max 1.8i Titanium
No. Tak nejak som pisal
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2989
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Jenikovo C-Max 1.8i Titanium
Jj, přesně jsem si na to vzpomněl - bohužel.
Bral jsem ještě jiné filtry - vzduchové a kabinové dle očekávání bez nějakých překvapení - filtry oleje všechno podobné, ačkoliv něco z Německa, něco z Bosny a Hercegoviny.
Nečekal bych, že v USA umí udělat filtry nejlíp.
Bral jsem ještě jiné filtry - vzduchové a kabinové dle očekávání bez nějakých překvapení - filtry oleje všechno podobné, ačkoliv něco z Německa, něco z Bosny a Hercegoviny.
Nečekal bych, že v USA umí udělat filtry nejlíp.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12876
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Jenikovo C-Max 1.8i Titanium
Vedia kvalitne spravit aj v Rumusku. Len ci chcu. Asi v ramci setrenia prestahovali vyrobu, optimalizovali procesy, a zaviedli novu reviziu produktov.
Ked pozres na YT porovnania filtrov, USA produktov (znacky, co u nas ani nemame), tiez sa najdu ine skvosty. Co sa rozpadaju, este su len nove.
Purflux skladane filtre su Made in France. Tie su excelentne. A obycajne lamelove Purflux su povacsine Made in China. Nezdaju sa ako cinske smejdy, prirovnal by som ich k "novym" Mann.
Ked pozres na YT porovnania filtrov, USA produktov (znacky, co u nas ani nemame), tiez sa najdu ine skvosty. Co sa rozpadaju, este su len nove.
Purflux skladane filtre su Made in France. Tie su excelentne. A obycajne lamelove Purflux su povacsine Made in China. Nezdaju sa ako cinske smejdy, prirovnal by som ich k "novym" Mann.
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9403
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jenikovo C-Max 1.8i Titanium
Já měl rozčarování z purfluxu neměl zpětnou klapku a když jsem objednal bosch, tak byl úplně stejný jako purflux a taky bez zpětný klapky. Ještě někde to mám v garáži. No chtěl jsem vzít všechny filtry od Mann, ale jak koukám, tak budu muset vyzkoušet něco jiného. Jinak Mahle jsem bral vzduchový filtr a ten byl vyrobený v Romania, takže asi tak.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2989
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Jenikovo C-Max 1.8i Titanium
No našel jsem ještě nevyhozenou krabičku od starého provedení - asi je v seznamu kompatibilních filtrů odpověď.
Prostě tím menším pokryjí víc motorizací.
Jako nechce se mi věřit, že by to i menší filtr na obvyklé nájezdy 7-12 tis nedal, ale z principu mi to vadí.
BTW, mám tu filtr i na HTP a ten vypadá jak z nějaký 125ccm motorky.
Prostě tím menším pokryjí víc motorizací.
Jako nechce se mi věřit, že by to i menší filtr na obvyklé nájezdy 7-12 tis nedal, ale z principu mi to vadí.
BTW, mám tu filtr i na HTP a ten vypadá jak z nějaký 125ccm motorky.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2989
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
filtry pokračování
zkusil jsem rešeršovat problematiku filtrů a zajimavý je, že origo filtr (aktuálně finis 2468342) je furt ten samej starej dobrej MANN jako doposud, Made in USA.
A očividně provnání MANN / Mahle / Purflux už někdo řešil, tady je pěkný shrnutí, byť pro filtry na 1.4/1.6:
https://www.drive2.ru/l/505487827560038857/
Ten Mann pro 1.4/1.6 vypadá úplně stejně zoufalej v oblastni pertlu, jako ty filtry, co mi od MANNu přišly, prej to fake filtry nemaj - něco takovýho se asi fakt napodobit nedá.
Další zajímavost je, že Mazdy s těmahle motorama v olejovém filtru nemají zpětný ventil.
A tady je srovnání obou provedení MANN W7015 vedle sebe, já už původní nepoužité nemám. Při pročítání odkazu výše mě přesně napadlo, že nový W7015 vypadá nachlup stejně jako W7008 pro 1.4/1.6.
https://www.drive2.ru/l/621146005441634846/
Dost možná jsou W7008 a W7015 shodný filtry, ale technicky se liší akorát velikostí tlaku otevírání obtokového ventilu.
Tím bych to za sebe považoval za vyřešené, těch našich max 10 tis km filtr dá i po zmenšení a víc než 400 Kč za původní provedení s logem Forda za to nestojí.
A očividně provnání MANN / Mahle / Purflux už někdo řešil, tady je pěkný shrnutí, byť pro filtry na 1.4/1.6:
https://www.drive2.ru/l/505487827560038857/
Ten Mann pro 1.4/1.6 vypadá úplně stejně zoufalej v oblastni pertlu, jako ty filtry, co mi od MANNu přišly, prej to fake filtry nemaj - něco takovýho se asi fakt napodobit nedá.
Další zajímavost je, že Mazdy s těmahle motorama v olejovém filtru nemají zpětný ventil.
A tady je srovnání obou provedení MANN W7015 vedle sebe, já už původní nepoužité nemám. Při pročítání odkazu výše mě přesně napadlo, že nový W7015 vypadá nachlup stejně jako W7008 pro 1.4/1.6.
https://www.drive2.ru/l/621146005441634846/
Dost možná jsou W7008 a W7015 shodný filtry, ale technicky se liší akorát velikostí tlaku otevírání obtokového ventilu.
Tím bych to za sebe považoval za vyřešené, těch našich max 10 tis km filtr dá i po zmenšení a víc než 400 Kč za původní provedení s logem Forda za to nestojí.
Naposledy upravil(a) jenikHK dne 09.11.2022 13:57, celkem upraveno 2 x.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9403
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jenikovo C-Max 1.8i Titanium
Škoda, že nemám fotky toho bosche a purfluxu, fakt byly úplně stejný a bez klapky
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2989
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Jenikovo C-Max 1.8i Titanium
Věřím tomu - pochybuju, že by si Bosch dělal sám filtry.
Těch značkových evropských je pár - namátkově Mann, Mahle, Purflux, Hengst... A pak je otázka, kdo od koho jak nakoupí, ostatně úplně stejně to dělá Ford. Změna finis může znamenat i jinýho dodavatele.
Třeba i u Mahle jsem zaznamenal, že za prakticky stejný peníze (pár korun rozdílu) vyrábí filtry v Číně...
Těch značkových evropských je pár - namátkově Mann, Mahle, Purflux, Hengst... A pak je otázka, kdo od koho jak nakoupí, ostatně úplně stejně to dělá Ford. Změna finis může znamenat i jinýho dodavatele.
Třeba i u Mahle jsem zaznamenal, že za prakticky stejný peníze (pár korun rozdílu) vyrábí filtry v Číně...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2989
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Filtry oleje - rozuzlení
Kauza olejový filtr pro Duratec 1.8/2.0 a ecooboost 1.0, 2.0 (a co já vím co ještě) má zajímavé rozuzlení.
1.) Původní konstrukce filtru W7015 se mi prostě líbí víc - byť dost možná při vzájemném srovnání nové a původní provedení mají podobnou výšku filtračního papíru - zásadní rozdíl je ovšem v konstrukci obtokového ventilu (rozdíl je v umístění, původní provedení jej má, dá se říci, přímo pod víčkem, vtokem/výtokem z filtru, tedy v případě otevření bypassu jde olej nejkratší cestou ven - nové provedení má obtokový ventil na dně, takže olej prochází celou výškou filtru tam i zpět a teoreticky by tak mohl vymývat v případě otevření bypassu více nečistot v případě nějakého laminárního proudění.
Na druhou stranu, konstrukce s obtokem na dně je běžná a má jí spousta jiných filtrů od MANNu a je díky celkově kompaktnějším rozměrům používanější a samozřejmě je otázka, kdy a zda za normálních okolností vůbec je na filtru tak velká tlaková ztráta, že dojde k otevření bypassu.
2.) Projitím fotek v katalozích a e-shopech jsem pojal podezření, že Hengst toto původní provedení filtru Mann předprodává pod svým jménem, tak jako to dělá Ford (původní provedení filtru).
3.) Bohužel už původní provedení filtru nepoužité nemám a zalískané od oleje sice pomůže, ale ne ve všem - takže zvítězila zvědavost a objednal jsem s ním filtr origo, resp. FoMoCo 2468342 | AA6E-6714-AB.
Závěr tedy je, že až na barvu zpětného ventilu (a samozřejmě potisk Hengst | polep FoMoCo) jsou naprosto shodné a to i co se týče hmotnosti (262g). Nové provedení W7015 má dokonce o pár gramů víc (268g).
Oba se, stejně jako původní Mann W7015, pyšní Made in USA.
Též jsem kontroloval ono podivné pertlování nového provedení - při bližším zkoumání je naprosto pravidelné a mají ho i další provedení filtrů od MANN.
Za sebe si tedy troufám tvrdit, že za běžných podmínek se zdají být původní i nové provedení filtru W7015 rovnocenná a není třeba řešit alternativní produkty - samozřejmě momentálně je cena filtru od Hengst o cca 20Kc příznivější, takže není důvod jej nevzít.
1.) Původní konstrukce filtru W7015 se mi prostě líbí víc - byť dost možná při vzájemném srovnání nové a původní provedení mají podobnou výšku filtračního papíru - zásadní rozdíl je ovšem v konstrukci obtokového ventilu (rozdíl je v umístění, původní provedení jej má, dá se říci, přímo pod víčkem, vtokem/výtokem z filtru, tedy v případě otevření bypassu jde olej nejkratší cestou ven - nové provedení má obtokový ventil na dně, takže olej prochází celou výškou filtru tam i zpět a teoreticky by tak mohl vymývat v případě otevření bypassu více nečistot v případě nějakého laminárního proudění.
Na druhou stranu, konstrukce s obtokem na dně je běžná a má jí spousta jiných filtrů od MANNu a je díky celkově kompaktnějším rozměrům používanější a samozřejmě je otázka, kdy a zda za normálních okolností vůbec je na filtru tak velká tlaková ztráta, že dojde k otevření bypassu.
2.) Projitím fotek v katalozích a e-shopech jsem pojal podezření, že Hengst toto původní provedení filtru Mann předprodává pod svým jménem, tak jako to dělá Ford (původní provedení filtru).
3.) Bohužel už původní provedení filtru nepoužité nemám a zalískané od oleje sice pomůže, ale ne ve všem - takže zvítězila zvědavost a objednal jsem s ním filtr origo, resp. FoMoCo 2468342 | AA6E-6714-AB.
Závěr tedy je, že až na barvu zpětného ventilu (a samozřejmě potisk Hengst | polep FoMoCo) jsou naprosto shodné a to i co se týče hmotnosti (262g). Nové provedení W7015 má dokonce o pár gramů víc (268g).
Oba se, stejně jako původní Mann W7015, pyšní Made in USA.
Též jsem kontroloval ono podivné pertlování nového provedení - při bližším zkoumání je naprosto pravidelné a mají ho i další provedení filtrů od MANN.
Za sebe si tedy troufám tvrdit, že za běžných podmínek se zdají být původní i nové provedení filtru W7015 rovnocenná a není třeba řešit alternativní produkty - samozřejmě momentálně je cena filtru od Hengst o cca 20Kc příznivější, takže není důvod jej nevzít.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1660
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Olejové filtry (Duratec 1.8 & 2.0, EcoBoost 1.0), Ford, MANN aj.
Na Pema nelze momentálně MANN W7015 objednat (je dokonce nedostupný). Doteď to byl filtr, který jsem běžně používal. Tak jsem se u tebe inspiroval a objednal HENGST FILTER H319W. Uvidíme
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2989
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Jenikovo C-Max 1.8i Titanium
Díky za zpětnou vazbu - aspoň vím, že si tu neplácám akorát sám pro sebe.
Je to zvláštní, proč asi najednou začal Mann valit filtry z Německa, když v USA výroba pořád jede (minimálně pro Ford).
A nebo že by tyhle filtry v USA vyráběl Hengst a Mann je předprodával a teď se jim vyplatí už dělat vlastní v Německu?
Těžko říct - to by musel někdo v centrále Fordu zjistit, od koho to nakupují.
Může to souviset i s letošní změnou finis čísla originálního filtru.
Taky jsem postřehl, že nové provedení filtru Mann, které mi přišlo minulý týden, mělo na sobě datum výroby 17. února, takže žádná horká novinka (přitom někdy na přelomu června a července jsem jej kupoval a dorazilo provedení původní).
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2989
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Olejové filtry, afterparty...
Díky phofymu mám k prozkoumání olejový filtr Bosch F 026 407 203 od Purflux (původ prozradí Made in France a typické sklady filtrační vložky).
Byť je vedený jako ekvivalent originálu (respektive W7015 v původním provedení), tak úplně stejný není.
Na první pohled má shodnou výšku jako originál, ale konstrukce filtru je podobná W7015 v novém provedení. Hmotnost (265g) se nijak výrazně neliší (originální 262g, nový Mann 268g).
Zásadní rozdíl je (bohužel) v absenci zpětného ventilu a menším otevíracím tlaku obtokového ventilu (1,15 vs 1,4bar).
Bosch nabízí ještě filtr F 026 407 225, který má jednak o 4 mm větší výšku, dále otevírací tlak obtoku 1,3 bar a konečně i zpětný ventil (což může souviset s rozdílem výšky).
Pokračování po řezu...
Byť je vedený jako ekvivalent originálu (respektive W7015 v původním provedení), tak úplně stejný není.
Na první pohled má shodnou výšku jako originál, ale konstrukce filtru je podobná W7015 v novém provedení. Hmotnost (265g) se nijak výrazně neliší (originální 262g, nový Mann 268g).
Zásadní rozdíl je (bohužel) v absenci zpětného ventilu a menším otevíracím tlaku obtokového ventilu (1,15 vs 1,4bar).
Bosch nabízí ještě filtr F 026 407 225, který má jednak o 4 mm větší výšku, dále otevírací tlak obtoku 1,3 bar a konečně i zpětný ventil (což může souviset s rozdílem výšky).
Pokračování po řezu...
Naposledy upravil(a) jenikHK dne 04.12.2022 22:53, celkem upraveno 2 x.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2989
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Olejové filtry (Duratec 1.8 & 2.0, EcoBoost 1.0), Ford orig, MANN, Hengst aj. ...
Sliíbené pokračování po rozkuchání filtru Bosch / Purlux:
Úvodem podotýkám, že tento filtr na rozdíl od originálního filtru nemá zpětný ventil, není tudíž plnohodnotnou náhradou. Rovněž se liší v otevíracím tlaku obtokového ventilu.
Je dobré si uvědomit, kde je vstup a výstup oleje:
Olej od čerpadla vstupuje napřed do vnější části filtru (červená šipka), prochází filtrační vložkou a vystupuje středovým otvorem (modře) zpět do bloku motoru, kde je olej dále rozváděn.
Ale do díla: po odříznutí plechového obalu - "hrnce" se nekoná zásadní překvapení.
Zásadní ne, ale drobné přece - vnitřní strana plechového obalu filtru nemá žádnou povrchovou úpravu - čili plech je z vnitřní strany rezatý jak liška (žádná hloubková koroze, nic s čím by si filtr v provozu neporadil - ale zamrzí).
Zleva: víčko se závitem a těsněním k bloku motoru (není viditelné, ze spodní strany), filtrační vložka (jejíž součástí je i obtokový filtr), přítlačná pružina, která drží vložku usazenou na víčku a konečně plechový obal filtru.
Těsnění mezi vložkou a víčkem se obešlo bez jakéhokoliv těsnění (elastomeru nebo tmelu) - těsní jen modře označené plochy plechových výlisků proti sobě, jen díky přítlaku pružiny. I na bloku motoru odděluje vstup a výstup filtru (resp. znečištěný a přefiltrovaný olej) jenom závit (zde 3/4").
Zvláštností filtrů Purflux (od něhož tento filtr Bosch pochází) je filtrační papír skladaný do W. Výrazně zvyšuje filtrační plochu.
Po odříznutí filtračního papíru je zřejmé, že výška filtru bez skladů při stejné ploše by byla o cca 50% větší. Jednoduchý trik pro zvětšení filtrační plochy.
Po rozříznutí filtrační vložky je vidět i obtokový ventil - talířový. Z jedné strany působí pružina, z druhé rozdíl tlaků (tlaková ztráta na filtru) oleje.
Obtokový ventil z věnjší strany, uzavřen
Obtokový ventil - otevřený. Subjektivně mne překvapila dost velká síla, nutná k otevření ventilu (otevírací tlak dle výrobce je 1,15bar). Zeleně vyznačen zdvih ventilu.
Rozborka filtru mne namlsala, rád bych nahlédl i do dalších filtrů - zkusil bych srovnat s Hengst a případně nějakým pochybné značky.
Za mne se jeví tento konkrétní filtr Bosch, resp. Purflux pro danou aplikaci jako nevhodný a to jednak kvůli menšímu otevíracímu tlaku obtokového ventilu (1,15 vs 1,4 bar), především ale v absenci zpětného ventilu. Tím, že je obtokový filtr umístěn na opačném konci, než je vstup / výstup filtru, samozřejmě existuje i riziko vymývání nečistot z filtru v případě otevření obtokového ventilu, nicméně stejné konstrukce je valná většina filtrů jiných výrobců a k otevření obtokového filtru by za normálních provozních podmínek nemělo docházet.
Úvodem podotýkám, že tento filtr na rozdíl od originálního filtru nemá zpětný ventil, není tudíž plnohodnotnou náhradou. Rovněž se liší v otevíracím tlaku obtokového ventilu.
Je dobré si uvědomit, kde je vstup a výstup oleje:
Olej od čerpadla vstupuje napřed do vnější části filtru (červená šipka), prochází filtrační vložkou a vystupuje středovým otvorem (modře) zpět do bloku motoru, kde je olej dále rozváděn.
Ale do díla: po odříznutí plechového obalu - "hrnce" se nekoná zásadní překvapení.
Zásadní ne, ale drobné přece - vnitřní strana plechového obalu filtru nemá žádnou povrchovou úpravu - čili plech je z vnitřní strany rezatý jak liška (žádná hloubková koroze, nic s čím by si filtr v provozu neporadil - ale zamrzí).
Zleva: víčko se závitem a těsněním k bloku motoru (není viditelné, ze spodní strany), filtrační vložka (jejíž součástí je i obtokový filtr), přítlačná pružina, která drží vložku usazenou na víčku a konečně plechový obal filtru.
Těsnění mezi vložkou a víčkem se obešlo bez jakéhokoliv těsnění (elastomeru nebo tmelu) - těsní jen modře označené plochy plechových výlisků proti sobě, jen díky přítlaku pružiny. I na bloku motoru odděluje vstup a výstup filtru (resp. znečištěný a přefiltrovaný olej) jenom závit (zde 3/4").
Zvláštností filtrů Purflux (od něhož tento filtr Bosch pochází) je filtrační papír skladaný do W. Výrazně zvyšuje filtrační plochu.
Po odříznutí filtračního papíru je zřejmé, že výška filtru bez skladů při stejné ploše by byla o cca 50% větší. Jednoduchý trik pro zvětšení filtrační plochy.
Po rozříznutí filtrační vložky je vidět i obtokový ventil - talířový. Z jedné strany působí pružina, z druhé rozdíl tlaků (tlaková ztráta na filtru) oleje.
Obtokový ventil z věnjší strany, uzavřen
Obtokový ventil - otevřený. Subjektivně mne překvapila dost velká síla, nutná k otevření ventilu (otevírací tlak dle výrobce je 1,15bar). Zeleně vyznačen zdvih ventilu.
Rozborka filtru mne namlsala, rád bych nahlédl i do dalších filtrů - zkusil bych srovnat s Hengst a případně nějakým pochybné značky.
Za mne se jeví tento konkrétní filtr Bosch, resp. Purflux pro danou aplikaci jako nevhodný a to jednak kvůli menšímu otevíracímu tlaku obtokového ventilu (1,15 vs 1,4 bar), především ale v absenci zpětného ventilu. Tím, že je obtokový filtr umístěn na opačném konci, než je vstup / výstup filtru, samozřejmě existuje i riziko vymývání nečistot z filtru v případě otevření obtokového ventilu, nicméně stejné konstrukce je valná většina filtrů jiných výrobců a k otevření obtokového filtru by za normálních provozních podmínek nemělo docházet.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5653
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Olejové filtry (Duratec 1.8 & 2.0, EcoBoost 1.0), Ford orig, MANN, Hengst aj. ...
https://www.youtube.com/watch?v=j_H0Ibzu-iE
https://www.youtube.com/watch?v=s0Ap-F4xals
my používáme FRAM nebo PULORÁTOR.
https://www.youtube.com/watch?v=s0Ap-F4xals
my používáme FRAM nebo PULORÁTOR.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů