Zdravím všechny kdo pomůže,
můj Focus 1.6 74 kW, poslední dobou nejde nastartovat, točím , chytne se a hned spadnou otáčky a zhasne. Někdy chytne normálně , ale většinou ne. Když startují se spojkou a plynem tak chytne, ale musím hodně šlápnout na plyn.
Než pojedu někam na počítač, máte někdo nápad ?
Měnil jsem kabely a cívku .
Všem díky za postřehy.
Nastartuje a hned zhasne
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 15.07.2023 16:32
- Bydliště: Lipno
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23546
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Nastartuje a hned zhasne
neco k tomu: viewtopic.php?p=1221741#p1221741
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 599
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Nastartuje a hned zhasne
Začni volnoběžným ventilem, klasika je že je zasviněný, nechodí lehce a pak nesedí množství vzduchu k palivu a chcípne to, mně taky někdy při startu bez plynu naskočilo a zdechlo, při sešláplým plynu to jelo (klapku mám ještě s lankem), protůrovalo se to a volnoběhuž drželo.., tip že byl přilepenej a neotevřel nebo málo/ pomalu reagoval = málo vzduchu do motoru. Otevření klapky = vzduch tam jde...
U mně stačilo prostříkat WD čkem rozhýbat utřít hadrem.. Konektor a dva šrouby, volnoběžný ventil je ochoz klapky.
Pokud teda MK2 ventil má a volnoběh tam neni regulovanej pootevřením elektrický klapky.. (?)
U mně stačilo prostříkat WD čkem rozhýbat utřít hadrem.. Konektor a dva šrouby, volnoběžný ventil je ochoz klapky.
Pokud teda MK2 ventil má a volnoběh tam neni regulovanej pootevřením elektrický klapky.. (?)
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 15.07.2023 16:32
- Bydliště: Lipno
Re: Nastartuje a hned zhasne
Ten bude podle mě elektrický , ale zkusím ho vyměnit.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 599
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Nastartuje a hned zhasne
Jasně že volnoběžný ventil je elektrický. Otvírá ho elektromagnet a zpátky zavírá pružina. Pokud jde ztuha nebo je přilepený na sedlo tak neotvírá tolik kolik má a nesedí poměr vzduchu a paliva, ŘJ to nemá jak zjistit, korigovat to může až když najede lambda a pokud ventil neotvírá vůbec tak to chcípne vždycky.
Hned měnit je zbytečný, většinou stačí vyčistit.. Pokud na MK2 teda VV je a neni tam místo něj volnoběh řízený přímo klapkou
Hned měnit je zbytečný, většinou stačí vyčistit.. Pokud na MK2 teda VV je a neni tam místo něj volnoběh řízený přímo klapkou
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 29.03.2023 09:01
Re: Nastartuje a hned zhasne
U mě (Focus mk2, 2010, 1,6l, 74 kW) to dělalo palivové čerpadlo, volnoběžný ventil to nemá.
Chovalo se to takto:
Chovalo se to takto:
- 1. pokus: nastartoval, za malou chvíli začaly kolísat otáčky, zhasnul, bezprostředně potom nešel nahodit.
- Když se nechal chvíli odležet, zase nastartoval a krátce na to zhasl.
- Když se "napumpovalo" palivo několikerým otočením klíčků do polohy těsně před nastartováním, zase chvíli běžel.
- Ze začátku pomohlo startovat s plynem, po nějaké době už ani to.
Focus 2010 hatchback, 1.6L / 74 kW, benzin
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů