Stránka 1 z 4
Horsepower vs. NM
Napsal: 15.08.2007 18:44
od misoka
Co je lepsie , co sa tyka "vykonu" a toho , ako to "taha"
145koni a 180NM (2.0l duratec) alebo 115koni a 280NM(1.8TDCI)?
Skoda, ze ma vcedula na zraze nezviezol , nemusel by som zakladat tento thread.
edited: Uz ale asi tusim co , pamatam sa , ako ma vcedula na dialnici obiehal s usmevom a ja som mal pedal na podlahe

Napsal: 15.08.2007 18:49
od chmelko
misoka:porovnávaš neporovnatelne...diesel versus benzin...
každý je v niečom lepší, ale ak ti ide o zvezenie, tak ti benzin poskytuje omnoho širšie spektrum využitia otáčok...
Napsal: 15.08.2007 18:56
od vcedula
hej, hej

s usmevom ....
ci vykon alebo krutiak podla toho, co chces od auta. Taky typicky priklad moze byt motorka, ktora sice ma vykon povedzme 140 koni, ale maly krutiaci moment a tvoje auto by asi neutiahla. Krutiak je dobry na tah. Cim mas vacsi krutiak, tym vacsiu vahu dokazes potiahnut (pripadne nezbadas tolko, ze mas zatazene auto). V mojom aute ked je 4-5 ludi, tak je to uz citit a v spodnych otackach (pod 4000) je uz lemrave. Ked vsak zvysim otacky (teda ako ze podradim

), tak to uz ide lepsie, povedzme. Diesel by s tymto az taky problem nemal mat, pretoze ma vacsi krutiaci moment.
Vykon neviem presne, ale zda sa mi, ze sa vysvetluje ako dosiahnutie maximalnej rychlosti. Urcite tu bude niekto mudrejsi, pockam si aj ja na vysvetlenie.
A s tymi otackami je to pravda, pri benzine (teda aspon pri tom mojom)mas k dispozicii velky rozsah, povedzme od 2000 do 6500, pri traktore (diesel) je ten rozsah omnoho mensi.
Napsal: 15.08.2007 19:35
od TripleJay
Napsal: 15.08.2007 19:39
od vcedula
Napsal: 15.08.2007 20:02
od misoo
Napsal: 15.08.2007 20:13
od stigi
Jenom jedna veta

kone prodavaji auta, kroutak vyhrava zavody
Napsal: 15.08.2007 20:29
od jamaka
no hej ale skus v 120km/h podradit z 5 na 3 na dieslaku

Teraz jazdim na ST170 a keby bol benzin za 20,-Sk tak si ju urcite necham

Tahat otacky na 7000 je pekna vec - a velmi navykova

Napsal: 15.08.2007 20:33
od chmelko
stigi:nesuhlasim, aj ked audi v LeMans nam ukazuje niečo ine
jamaka:ten pocit sakra dobre poznam

Napsal: 15.08.2007 21:10
od stigi
Jasne, ale ta veta nemusi a ani neni myslena primo na diesela... ja samozrejme nedam na benzin dopustit, ale ten kroutak u focuse nejak postradam - chtelo by to benzin s turbem
Napsal: 15.08.2007 21:12
od jamaka
stigi píše:Jasne, ale ta veta nemusi a ani neni myslena primo na diesela... ja samozrejme nedam na benzin dopustit, ale ten kroutak u focuse nejak postradam - chtelo by to benzin s turbem
Jo jo - chcelo by to RS

Napsal: 15.08.2007 21:20
od chmelko
no tak to bez debat
tiež by sa mi to turbo šiklo..
škoda, že do toho ford mimo RS nešiel..zase sme u financii..
Napsal: 15.08.2007 21:30
od pepe123
Osobne uprednosťnujem vyššie NM, je to tzv. surová sila motora meraná na klukovke, mám len 66kw, ale 200NM citiť hlavne v kopcoch, kde je maximálka na 2000 ot, max výkon myslím okolo 4000ot. V kopcoch slabšie benzíny môžu iba mrkať do výfuku. Až kopec ukáže silu motora.
Napsal: 15.08.2007 21:33
od chmelko
teraz ma zase napada možno lepšie vyvaženie hmotnosti u benzinu....
Napsal: 15.08.2007 21:33
od pepe123
... a diesel je pre hlavne pre kludnejšie jazdy, pre kludnejších jazdcov. Aj keď sa aj s dieselom da jazdiť športovo, len pri inych ot/min.