Baterie 100Ah Galaxy 2006 - 20015 /S-MAX/ mozna Modeo
Napsal: 07.01.2024 21:15
Napíšu do to třech příspěvků, zatím spíše spam, nechte čas.
ALE RÁD SI PŘEČTU VAŠE ŘEŠENÍ , nápady a pod.
Hlavně mě zajímá, má smysl EFB baterie bez BMS senzoru ?
Ahoj,
řeším po cca 5ti letech baterku.
Původní EFB FORD auto 11/2014 tedy 4 roky 3 měsíce najeto v DE 110.000KM. V CZ bazaru to moc dlouho nestálo a DE registrace zrušena 12/2018.
tato ta nová bez BMS vydržela více. Auto nemá START/STOP divné, ale toto kurvítko zde není.
Měl jsme EXIDE EA 852 85Ah/800A
obyč kupovaná koncem 02/19 pár týdnů po pořízení auta. Po nabití zatím a 3dnech dopojení (hrál jsem si , měřil a měl na to 100Ah) drží, ale načatá nejspíše bude. I když před vánocema anitbiotika, jen krátké a občasné popojíždění a 27.12 jsem již nenastartoval. Pak po dobití v autě a 4dnech stání zase GPS ukazovalo jen 11.2V. Tedy 4roky 10 měsíců najeto 70.000 km
První dny dostávala čočku, než jsem vypnum kurvítko BMS. Bohužel auto 4x ve vetším servisu (fólie, čelní sklo, výměna blatníku, čepadlo bufiku) a známe, jak oni je nechají vybít
Protože jako pražák jezím dost sockou, auto má bufika, přidaný ALARM nepovažuji skoro 5let za špatný výsledek. Ale v létě s kompresorovou ledničkou (také jednou do vybití) je prostě těch 85Ah málo. EPB prý netrpí tam moc na ty vybití, ale ve velikosti 315 x 175 x 175 je max 75Ah /630 A.
Co se vybije se bude pk muse toda, ale to ty časté víkedové jízdy nad 150km dotahnou. Ale těch skoro 20% navíc a ještě silnější na vybíjení EPB láká.
Ale pro testy jsem si od známého pujčíl 100Ah a hle , EXIDE dělá jak obyč tak EFB ve 100Ah v rozměru 353 x 175 x 195 a ono se to skoro vejde.
Myslel jsem úplně, ale po FL je blbě dělaný kratší zemnící kabel a s vrhcním krytem nevejde.
Návod přidávám pro ostatní jako inspiraci a doufám, že dořešíme. Poprosím ZAQIKA, zda by nemohl a pak dodám, jak vše dopadlo Držák začu vyrábět.
BUDE POTŘEBA
vyměnit kostřící kabel a málo upravit zadní kryt
nebo hodně upravit zadní kryt. Ale to by se pak asi nevešel.
posnout doraz baterie. Ta se sice vejde , ale doraz je hned na konci a není kam chytit.
K tomu se musí posunout i do strany, protože by nově byl v místě umístění AIRboxu.
Pak popřemýšlet, zda se babrat s přením krytem. Když nemám AGM uvidíme. Ale asi bych EFB bral.
ALE RÁD SI PŘEČTU VAŠE ŘEŠENÍ , nápady a pod.
Hlavně mě zajímá, má smysl EFB baterie bez BMS senzoru ?
Ahoj,
řeším po cca 5ti letech baterku.
Původní EFB FORD auto 11/2014 tedy 4 roky 3 měsíce najeto v DE 110.000KM. V CZ bazaru to moc dlouho nestálo a DE registrace zrušena 12/2018.
tato ta nová bez BMS vydržela více. Auto nemá START/STOP divné, ale toto kurvítko zde není.
Měl jsme EXIDE EA 852 85Ah/800A
obyč kupovaná koncem 02/19 pár týdnů po pořízení auta. Po nabití zatím a 3dnech dopojení (hrál jsem si , měřil a měl na to 100Ah) drží, ale načatá nejspíše bude. I když před vánocema anitbiotika, jen krátké a občasné popojíždění a 27.12 jsem již nenastartoval. Pak po dobití v autě a 4dnech stání zase GPS ukazovalo jen 11.2V. Tedy 4roky 10 měsíců najeto 70.000 km
První dny dostávala čočku, než jsem vypnum kurvítko BMS. Bohužel auto 4x ve vetším servisu (fólie, čelní sklo, výměna blatníku, čepadlo bufiku) a známe, jak oni je nechají vybít
Protože jako pražák jezím dost sockou, auto má bufika, přidaný ALARM nepovažuji skoro 5let za špatný výsledek. Ale v létě s kompresorovou ledničkou (také jednou do vybití) je prostě těch 85Ah málo. EPB prý netrpí tam moc na ty vybití, ale ve velikosti 315 x 175 x 175 je max 75Ah /630 A.
Co se vybije se bude pk muse toda, ale to ty časté víkedové jízdy nad 150km dotahnou. Ale těch skoro 20% navíc a ještě silnější na vybíjení EPB láká.
Ale pro testy jsem si od známého pujčíl 100Ah a hle , EXIDE dělá jak obyč tak EFB ve 100Ah v rozměru 353 x 175 x 195 a ono se to skoro vejde.
Myslel jsem úplně, ale po FL je blbě dělaný kratší zemnící kabel a s vrhcním krytem nevejde.
Návod přidávám pro ostatní jako inspiraci a doufám, že dořešíme. Poprosím ZAQIKA, zda by nemohl a pak dodám, jak vše dopadlo Držák začu vyrábět.
BUDE POTŘEBA
vyměnit kostřící kabel a málo upravit zadní kryt
nebo hodně upravit zadní kryt. Ale to by se pak asi nevešel.
posnout doraz baterie. Ta se sice vejde , ale doraz je hned na konci a není kam chytit.
K tomu se musí posunout i do strany, protože by nově byl v místě umístění AIRboxu.
Pak popřemýšlet, zda se babrat s přením krytem. Když nemám AGM uvidíme. Ale asi bych EFB bral.