hadice 1.8 flexi fuel

Fers
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 21.05.2013 10:44
Bydliště: Vyškov

hadice 1.8 flexi fuel

Příspěvek od Fers » 14.01.2024 19:56

Baterka i alternátor jsou v pořádku, na ty jsem měl právě podezření, ale nemůžou za to. P1246 mi tam naskočila až po vyndání pojistky, když sem si s tím hrál, předtím tam ta chyba nebyla (dělal jsem předtím schválně diagnostiku před a po, co jsem se s tím hrál). Startér bych taky vyloučil, to auto jinak startuje úplně normálně.

Hloupé je, že nevím jestli je to ta hadice odvětrávání, jen mám na to podezření podle vyšších otáček za studena, ale neslyším ji tam nijak syčet, že by byla prasklá. OEM by mělo být 1744424, originál cca 1800Kč, polská druhovýroba 600Kč. To je úplně ta spodní hadice viz obrázek? Jak se tam dá proboha dostat? :bebng:
1.8 Flexifuel Q7DA s vyznačenou hadicí
1.8 Flexifuel Q7DA s vyznačenou hadicí
Ford Mondeo Mk4 Kombi (10/2007) | 1.8 TDCi - Lynx 74 kW (MAN 5kvalt) | Trend Panther Black
Ford Focus Mk2 Kombi (02/2008) | 1.8 16V - Flexifuel 92 kW (MAN 5kvalt) | Ghia Titanium Tango

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12915
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Vyčtené chyby z diagnostiky

Příspěvek od stano. » 14.01.2024 20:32

Nie, to nie je ona. Je este viac na chuja zospodu sania.
https://www.youtube.com/watch?v=-TR4pZdXZpg
PCV valve, PCV valve hose.
Mne sa zda, ze na 1.8 som vyhadzal airbox, klapku, hadice okolo, kryt pod motorom, a nejako zboku a zospodu sa mi ju podarilo vydolovat von. Vrchnu sponku od ventilka som dal dole zboku a spodnu do sania zas zospodu. Upozornujem, ze ak ti ta origo sponka vyskoci z kombinaciek a pootoci sa, tak si v prdeli a musi ist sanie dole, lebo inak ju uz nestiahnes. Ale je to uz nejake 2 roky, tak mozno mam zlu pamat.

Pozri este toto: viewtopic.php?t=50179

Starter moze startovat 50x ok a potom zrazu netukne ani niekolkokrat po sebe. Pred pol rokom som aj dedovi takyto menil. Nahodnym sposobom ani netukol, odvtedy pokoj.

Nastartuj (studene) auto. Nechaj bezat 2-3 minuty. Potom vypni motor. Ak na alternatore neudrzis ruku, alebo je dost horuci, je prerazeny diodovy mostik a treba vymenit. Ak nie je horuci, este neznamena, ze je ok. Moze byt pokazeny regulator.

Fers
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 21.05.2013 10:44
Bydliště: Vyškov

Re: hadice 1.8 flexi fuel

Příspěvek od Fers » 14.01.2024 22:25

Díky, altík ještě takto vyzkouším.

Už jsem taky bohužel našel video, kde jsem tu hadici konečně identifikoval, to je horší, než jsem čekal a teda nemám vůbec představu, jak to realizovat před bytovkou :o Ten borec se tam celkem nadře, aby tu hadici sundal a to má motor venku z auta na stole a sání dole.
https://youtu.be/D2bcjIxM9hY?t=291

Ještě ani nevím, jestli je chyba v té hadici, protože nesyčí, ale někdo zase radil, tam za studena zkusit stříknout do těch míst v sání sprejem na startování, že když je tam díra v hadici, tak si to nasaje a zvednou se otáčky.. tak taky zkusím.. :shocked:
Ford Mondeo Mk4 Kombi (10/2007) | 1.8 TDCi - Lynx 74 kW (MAN 5kvalt) | Trend Panther Black
Ford Focus Mk2 Kombi (02/2008) | 1.8 16V - Flexifuel 92 kW (MAN 5kvalt) | Ghia Titanium Tango

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12915
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: hadice 1.8 flexi fuel

Příspěvek od stano. » 14.01.2024 22:34

Strcis tam ruku a citis, ci je prepadnuta, makka, mozno teda aj derava. Alebo teda ten sprej.
Ak to chces stiahnut dole, treba ju chytit (spicatymi) kombinackami a pootocit, aby sa odlepila, potom uz pojde lahsie. A/alebo ostrym nozom narezat po dlzke, potom kombinackami otocit, ona sa roztrhne, a tak ju stiahnut.
Na 1.4/1.6 zvykne vydrzat menej ako na 1.8/2.0. Ked uz sa s tym natahujes, urcite vymenit aj ten ventil.

Co skor odchadza na tomto motore su ventilky ovladania podtlaku. Dvojica hore nad predovovkou, za EGR ventilom, na pravej strane veka ventilov. Zvykne sa zlomit hadicka, ktora ide do podtlakoveho ovladania.... myslim dlzky sania(?) (druha ide do virivych klapiek). A kazia sa aj samotne ventilky.

Fers
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 21.05.2013 10:44
Bydliště: Vyškov

Re: hadice 1.8 flexi fuel

Příspěvek od Fers » 15.01.2024 10:55

Díky. Ten zpětný ventil u hadice odsávání klikovky, popř i ta dvojice ventilů na ovládání podtlaku tam by to byly podobné příznaky?

Díval jsem se na video, kde měl někdo problém s tou hadicí odsávání, že měl vysoké otáčky na volnoběh i při přeřazení během jízdy, což se u mě vůbec neděje - u mě otáčky padají jako kámen z 7tis (byl jsem to projet před emisemi) až na 840ot/min (zahřátý motor), takže problém je hlavně u studeného motoru, kdy jsou volnoběžné otáčky vysoké a auto na první nastartování v zimě neudrží volnoběh a chcípne, pokud se nedá plyn. Škrtící klapka se hýbe a čistil jsem ji, takže nějak nevím, kde hledat :irre:
Ford Mondeo Mk4 Kombi (10/2007) | 1.8 TDCi - Lynx 74 kW (MAN 5kvalt) | Trend Panther Black
Ford Focus Mk2 Kombi (02/2008) | 1.8 16V - Flexifuel 92 kW (MAN 5kvalt) | Ghia Titanium Tango

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1660
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: hadice 1.8 flexi fuel

Příspěvek od Jemar » 15.01.2024 11:29

Co palivové čerpadlo? Má dávat konstantní tlak, tuším 3,8 až 4,2 baru. Nevím tedy, jestli flexifuel nemá něco extra.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12915
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: hadice 1.8 flexi fuel

Příspěvek od stano. » 15.01.2024 12:50

840ot je vysoky volnobeh!

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2996
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: hadice 1.8 flexi fuel

Příspěvek od jenikHK » 16.01.2024 09:15

U našeho (ne flexi) je hodnota volnoběhu 650-850 ot/min.

Každopádně výměna té hadice je fakt zážitek, pokud je volnoběh takto v toleranci, tak bych do toho nešel.
To už bych spíš podezříval tu škrtící klapku, respektive ozubený převod v ní s vůlí.

Nicméně nejsi první, kdo si s flexi fuel motorem stěžuje, u varianty ne-flexi to řeší FW PCM, ale pro flexi taková není. Čili se obávám, že řešení ani nemusí existovat.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12915
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: hadice 1.8 flexi fuel

Příspěvek od stano. » 16.01.2024 10:13

1.8 vyrazili z EK, lebo bol zvyseny volnobeh, cez 750 otacok. Bolo vidno aj na grafe, aj na rucicke otackomera, ze drzalo okolo 740-750 a z casu na cas poskocili cez 800. Co na EK resetlo meranie ako neuspesne.
Vymena tesneni pod sanim, PCV+hadice, ani cistenie nepomohli. Ani reset adaptacii (ten len nachvilu).
Potom som menil baterku a ventilky podtlakoveho ovladania klapiek. Odvtedy je volnobeh nieco malo cez 700ot.

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2996
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: hadice 1.8 flexi fuel

Příspěvek od jenikHK » 16.01.2024 12:46

Též máme volnoběh lehce nad 700 - měřeno na emisích. A rovněž je v protokolu emisí rozsah volnoběžných otáček 650-850. Dle mého pozorování mají pozdější roky výroby větší dovolený rozsah.
Každopádně zajímavá zkušenost se solenoidy klapek - tedy předpokládám, že ventilky myslíš právě je
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12915
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: hadice 1.8 flexi fuel

Příspěvek od stano. » 16.01.2024 13:51

ano

Fers
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 21.05.2013 10:44
Bydliště: Vyškov

Re: hadice 1.8 flexi fuel

Příspěvek od Fers » 16.01.2024 19:38

Tak jsem nakonec podtlakové hadice zkoušel pro jistotu i stříkat start sprejem a otáčky se ani nehnuly, takže ty jsou ok, co naopak není ok jsou ty selenoidy - zkoušel jsem první prohodit hadičky a pak i z obou vypojit konektory a žádná změna, oproti normálně zapojenému stavu. Objednám nové a doufám, že to bude ok, určitě mi to bude milejší, než ta hadice odvětrání :beer:

Jinak na emisích teď čerstvě měli interval 650-950, takže jsem se vlezl :D

AKTUALIZACE: Než budu objednávat - jakou značku doporučujete a jde nějak zkontrolovat, zda není blbě táhlo od podtlaku ke klapce - dá se nějak jednoduše táhlo zkontrolovat, jestli tam vůbec je, nebo není jen vypadlé bez demontáže sání :?: Předpokládám, že je to toto viz obrázek
Táhlo ovládání klapek
Táhlo ovládání klapek
Ford Mondeo Mk4 Kombi (10/2007) | 1.8 TDCi - Lynx 74 kW (MAN 5kvalt) | Trend Panther Black
Ford Focus Mk2 Kombi (02/2008) | 1.8 16V - Flexifuel 92 kW (MAN 5kvalt) | Ghia Titanium Tango

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12915
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: hadice 1.8 flexi fuel

Příspěvek od stano. » 16.01.2024 21:05

Ano, to je na virive klapky - je zelene. A druhe, pod nim na obrazku, s hnedym tiahlom, je na regulaciu dlzky sania. Po nastartovani sa musia obe uplne zatiahnut az na doraz. Mozes rukou skusit potlacit, obe sa daju nahmatat bez akejkolvek demontaze (len kryt motora dole). Ak to nespravia, je niektora hadicka derava.
kupoval som Vemo V25-63-0024

Fers
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 21.05.2013 10:44
Bydliště: Vyškov

Re: hadice 1.8 flexi fuel

Příspěvek od Fers » 16.01.2024 22:13

Díky.. nevím jestli se mám radovat, ale spíš budu brečet.. zkoušel jsem první bez nastartování na ty táhla zatlačit a hezky pružily a vracely se, takže hadičky jsou ok. Pak jsem nastartoval (na poprvé bez plynu to zase chcíplo) a táhla se hezky zatáhly.. zkoušel jsem i odpojovat konektory selenoidů a ty táhla se pak vracely a po zapojení se zase zatáhly spolu s těmi měchy.. takže selenoidy taky ok (mažu objednávku).. divné, měl jsem za to, že jejich odpojení by mělo mít vliv na volnoběžné otáčky - ano/ne?.. ale ať jsou ty konektory zapojené nebo nejsou, tak otáčky jsou pořád na cca 1100ot/min u studeného motoru.. :bebng: Fakt už nevím.. že by někdo vykuchal jen klapky? Nebo je to prostě někde úplně jinde (ta aktualizace sw, co pro flexifuel nikdy nevyšla)? :wallbash:

Aktualzice: .. a nebo možnost 3.. má to táhlo vypadat takto (sorry za fotku, líp se mi tam dostat nepovedlo), nebo na tom čepu tak nějak něco chybí.. třeba to táhlo k vířivým klapkám, a je tam jen "pístnice" měchu? :dih:
podtlakové ovládání klapky
podtlakové ovládání klapky
Ford Mondeo Mk4 Kombi (10/2007) | 1.8 TDCi - Lynx 74 kW (MAN 5kvalt) | Trend Panther Black
Ford Focus Mk2 Kombi (02/2008) | 1.8 16V - Flexifuel 92 kW (MAN 5kvalt) | Ghia Titanium Tango

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12915
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: hadice 1.8 flexi fuel

Příspěvek od stano. » 16.01.2024 22:41

Zatiahli sa, ok. Takze hadicky nie su derave. Ale solenoidy nemusia byt v poriadku. Sice na starty to nema vplyv, ale ak tam mas origo, asi ich mozes rovno vymenit. Vacsinou vydrzia tak 10-12 rokov alebo 150-200tis km. Ak je lenive vo vyssich otackach, po zohriati trha, nejde za plynom, ide nepravidelne, alebo ma prepady vo vykone, rovno ich vymen.

Detail tiahla si presne nepamatam. Ale ak je ta siva cast spojena s tyckou do podtlakovej membrany a hybe sa, ako si napisal, bude to ok.

Tak mas mozno problm inde. Baterka nie je na odchode? Nema uz svoj vek? Zvyseny volnobeh po starte moze byt aj vybitou baterkou (odskusane). Pozri este adaptacnu tabulku. Ci nie je prilis ustrelena a silno neobohacuje zmes.
Naposledy upravil(a) stano. dne 16.01.2024 22:43, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů