Stránka 1 z 2

Nejde nastartovat...

Napsal: 28.12.2007 00:02
od Kdosikdesi
Mám docela krátce FoFo 99´TDDI (66kW), pouze jsem stihl udělat první úkony (výměna rozvodů, olejů, palivového filtru, kontrola baterie). Bohužel jsem ještě nestihl vyměnit žhavící svíčky - jedna je horší a studený teď v mrazech hůř startuje, naštěstí baterka točí jak divá - resp. točila.
Při jízdě mi začala jen krátce problikávat kontrolka dobíjení - při vyšlápnutí a přidání plynu zhasla, ale zase se rosvítila kontrolka ABS - ukazatel paliva padl na 0. Po zastavení a vypnutí motoru při následném startování proběhlo žhavení a oživení přístrojové desky normálně (vč. naskočení správného stavu paliva), ale pak se místo točení startéru ozývá jen klapání a nic?! Zamykání centrálu také funguje normálně, takže nepředpokládám, že by byla vybitá baterka. Čím to může být a co dělat?

Napsal: 28.12.2007 00:14
od Jozkablack
To co popisuješ se mi stalo na Escortu. Kontrolka dobíjení (ale jen jednou), a problikávalo ABS a Airbagy. Auto se začalo divně chovat a nakonec jsem nedojel ani dom. Na neutrál v pohodě, ale jak jsem se chtěl rozjet konec. Centrál, a jiná elektrika byla OK. Jen to pak už nechtělo ani točit starterem. Baterka zánovní. Nakonec to byla jen taková prkotina. Po odtažení domu, jsem zavolal dvornímu mechanikovi a ten po mé přednášce o problémech vybafl, že to bude někde ulomený v drátech a ať se nejdřív juknu na alternátor, jestli jsou kabely v poho. No samozřejmě nebyli a jeden byl vypadlej z očka. Nový očko a práce cca 20min a bylo po problému. Můžeš mít naprosto jiné problémy, ale třeba Ti tohle pomůže. U tvojeho roku výroby mě napadla ještě další možnost, ale příznaky tomu nenasvědčujou. Čerpadlo je snad v poho. Přeju hodně štěstí.

Napsal: 28.12.2007 00:21
od Kdosikdesi
Při jízdě nebylo poznat změnu ve výkonu motoru a až domů jsem dojel dobře (i volnoběh běžel OK). S Escortem-benzin jsem neměl jediný problém, i proto jsem šel znovu do Forda.

Napsal: 28.12.2007 09:40
od Kdosikdesi
Tak dneska - druhý den - po vychladnutí - startér normálně točí a auto má snahu naskočit (moc jsem ho netrápil, protože jak jsem psal, mám jednu žhavící svíčku špatnou)... Přesto bych uvítal, pokud se někdo s něčím podobným setkal, aby napsal - mám obavy, abych vždy dojel.

Napsal: 28.12.2007 09:49
od pelen
To klapani se mi ozyvalo, kdyz mi odesla baterka po 8 letech a 4 mesicich. Zkontroloval bych kontakty na baterce - ocistit a znovu nasroubovat, pevne ale s citem.

Napsal: 28.12.2007 10:08
od Kdosikdesi
Možná pro upřesnění - klapání, nebo cvakání jsem přisuzoval např. spínání relé, ale jakoby dál ani nešel proud...

Napsal: 28.12.2007 10:19
od pelen
No prave, cvakani nejakeho rele. Pak jsme merili napeti a pri zapnuti parkovacek jen 7V.

Napsal: 28.12.2007 10:25
od jamaka
Nastartujes aj na jednu dobru zhviacu sviecku. A co to znamena ze ma snahu? Odpaluje, alebo len dookola toci? Ked startujes svieti, resp blika kontorlka zhavenia? A auto vlastne teda nastartujes alebo nie?

Napsal: 28.12.2007 10:42
od Kdosikdesi
Problém byl, že mi včera vůbec nešel proud do startéru (po otočení klíčku se ozvalo pouze cvakání v intervalu cca 1s) a startér vůbec nereagoval - teď , když zase točí (aniž bych s vozem cokoli dělal), tak také nastartuje...

Napsal: 28.12.2007 11:41
od pelen
Tak to jsi mel spatny elektricky kontakt pravdepodobne na baterce.

Napsal: 31.12.2007 09:56
od Kdosikdesi
Jak se vyvíjí vyhledání a oprava závady:
- provedli jsme měření proudu a bylo zjištěno, že auto po nastartování chvilku dobíjí a po cca 1 minutě přestane... bohužel při startování normálně nabíhá kontrolka dobíjení, po nastartování zhasne, ale až přestane auto dobíjet, tak už se nerosvítí a tudíž se jinak dobrá baterka vycinká a následně blázní přístrojovka, ovšem to už je pro řidiče docela pozdě :x

O dalším vývoji budu informovat, pro případ, že by někoho dalšího trápila podobná závada - nicméně příspěvky o nízkém napětí, slabé baterce, špatných kontaktech jsou správným prvotním nasměrováním v případě, že auto nestartuje a pouze v něm "cvaká"...

Napsal: 31.12.2007 11:23
od pelen
Musis merit napeti primo na kontaktech baterky (na tech olovenych cepech, ne na svorkach). Nejprve bez spotrebicu, bez svetel, bez ventilatoru, bez radia, ..., pak postupne pripojujes spotrebice a sledujes pokles napeti. Myslim, ze mi to klesalo k 14,2 V, je to popsano ve vlakne baterka. :wink:

Napsal: 31.12.2007 11:58
od Kóťa
Tohle vlákno asi taky není dobře umístěné,ne?Nemělo by být v motoru?Píšu to jen kvůli přehlednosti... :wink:

edit Tad: přesunuto :idea:

Napsal: 01.01.2008 15:55
od Kdosikdesi
Pokračování:
Je v háji regulátor i alternátor - u alternátoru jsou probroušené výrazné drážky od uhlíků na hřídeli rotoru, navíc u kladky je vychozené ložisko... takže uvidíme, kolik bude stát oprava... :?

Napsal: 01.01.2008 16:28
od pelen
Repas altiku asi 4500,-Kc.
A proc se netocil starter?