Vibrace a třepání

Nápravy, řízení ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
FoFo333
Junior
Junior
Příspěvky: 236
Registrován: 29.06.2013 17:46
Bydliště: Sereď

Re: Vibrace a třepání

Příspěvek od FoFo333 » 02.11.2014 21:53

stano. píše:Tak to bude bud necistota medzi nabojom a kotucom (zostala aj po prezuvani), zvykne tam napadat hrdza. Alebo tie capy/silentbloky, pripadne ano, aj geometria. Len upozornim, ze ked mas roztrhnuty zadny silentblok predneho ramena, tak staticku geometriu mas OK, ale koleso pri zabere a pruzeni sa uz vychyluje nakrivo.
Neviem kolko do toho chces dat. Znacky sa tu riesili niekolkokrat. Febi, Delphi, Moog, TRW, Lemforder ....
A ten spodny silentblok motora som dal obycajnu Topran. Ostatne boli drahe ako slak.

Nie, capy mozu byt vybuchane aj zvisle. To su na prednych ramenach na konci, kde ide tehlica/naboj kolesa. Neviem, ktore mas volne. A mozes mat vymlatene aj klby na axialnej tycke riadenia. Na jej konci je cap riadenia a na neho ide tehlica. Takze najprv zistit, co je zle a potom riesit nakup. Znovu upozornujem na poriadnu kontrolu zadneho silentbloku predneho ramena. Na to treba pajser/pacidlo/trubku. Rukou sa to skontrolovat neda!
Koľko tam máš už ten spodný silentblok topran? Čo pozerám tak topran 20e, febi 40 a ford 75e. Cenovo to vychádza skoro 1/4 z ceny originálu. Preto ma zaujíma tá životnosť.
Obrázek
Ford Focus 1.6 16v GHIA Hatchback, r.v. 1998
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=37961

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Vibrace a třepání

Příspěvek od stano. » 02.11.2014 22:57

Ved to. Prave preto som riskol Topran. Nie je ochudobneny o material, gumy je tam rovnako ako na originale ("cinske" sunty vacsinou maju ovela menej gumy). Podobne aj hliniku je tam rovnako. Jedine, ze by usetrili na materiale gumy...
Je tam 2-3 tyzdne. Takze k zivotnosti sa ti neviem vyjadrit.

Uživatelský avatar
Johny181
Junior
Junior
Příspěvky: 415
Registrován: 07.12.2013 22:13
Bydliště: Klobouky u Brna

Re: Vibrace a třepání

Příspěvek od Johny181 » 13.11.2014 13:09

Chci se jen zeptat.Nedávnou jsem měnil napravnici spolu s tím i uložení stab,čepy řízení a silentbloky na ramenech.Nicméně od té doby pozoruji zvýšení vybraci celého auta na volnoběh při zahřátém motoru kolem těch 750 ot pokud jsou víš tak ne.Pak stačí zapnout třeba jen topení nebo šlápnout na brzdu a vibrace se ještě zvětší až se začne ozíva klepání(cvakání) z motorového prostoru.Když jsem zkoumal odkud to jde tak jsem zjistil ze to vychází od spodního silentbloku motoru na napravnici.Stačilo jen trochu zespodu na silentblok zatlačit nohou a klepání přestalo.Ta jsem si říkal že jsem to asi málo dotáhnul.Tak jsem to dorval co to šlo a ono nic.Vybrace ani klepání nepřestala spíš je to možná ještě o trochu horší.Tak se ptám.Jak moc se ten silentblok dotahuje možná sem ho naopak dotáhnul už původně moc a teď sem tomu ještě přidal.
FOFO 1.5 110kw :arrow: 134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact
Obrázek
FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold :arrow: -byl
9let sloužil bez zaváhání
:palec_nahoru:

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3913
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace a třepání

Příspěvek od djdekl » 13.11.2014 13:22

Nema se to dotahnout kdyz je auto na kolech zatizeny ?

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Vibrace a třepání

Příspěvek od stano. » 13.11.2014 13:24

Ak je tam od vyroby, rovno ho vymen. Mozno si ho natrhol pri odtahovani. Nema specialne dotahovanie. Este moze skontrolovat, ci nie je prekruteny. Povol sroby, nech je uplne volny. A potom pri dotahovani sleduj, ci sa nezacne skrucat guma okolo srobu.

Na zemi sa dotahuju silenbloky ramien. U spodneho motoroveho je to jedno. Len by teda nemuselo byt auto az prilis nosom hore, potom je motor pri dotahovani nasikmo.

Uživatelský avatar
Johny181
Junior
Junior
Příspěvky: 415
Registrován: 07.12.2013 22:13
Bydliště: Klobouky u Brna

Re: Vibrace a třepání

Příspěvek od Johny181 » 13.11.2014 14:11

Od výroby nwm mám to auto rok.No dotahoval sem na lehko ve vzduchu a pak finálně na zemi.Stejně jako ty silentbloky.Od zítra mám volno až do pondělí tak si snad udělám čas na to ještě mrknout ale nemam doma montážní jámu tak bude asi trochu složitější to sledování gumy jestli se nekroutí.
FOFO 1.5 110kw :arrow: 134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact
Obrázek
FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold :arrow: -byl
9let sloužil bez zaváhání
:palec_nahoru:

fordavid
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1097
Registrován: 25.02.2014 21:11
Bydliště: Letovice

Re: Vibrace a třepání

Příspěvek od fordavid » 17.11.2014 22:32

Chci se zeptat. Vibruje mi volant od 100 km\h a zjistil se, ze kolama to neni, delaji to i zimaky.

1) Za prvve, nenajezdim toho zase tolik, takze se pneu blbe nesjizdi. Ma cenu delat geometrii? Muze to mit za dusledek i to trepani? Jak se psalo vys

2) Kdyz pujdu na stk na kontrolu na pozadani, co mi reknou? Daji mi nejakej vystupni protokol? A co tam umi zjistit?
Je: Ford Focus III, 1.0 Ecoboost, 92 kw, r.v. září 2013, Stříbrná Moondust
Bylo: Ford Focus II, 1.6 benzín, 74 kw, r.v. 2006, Red Rango

spooon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 162
Registrován: 26.08.2014 19:31

Re: Vibrace a třepání

Příspěvek od spooon » 20.11.2014 14:57

Při zatáčení nebo při jízdě rovně? Pod plynem nebo pořád?
Focus 1999, benzín 1.8

fordavid
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1097
Registrován: 25.02.2014 21:11
Bydliště: Letovice

Re: Vibrace a třepání

Příspěvek od fordavid » 20.11.2014 15:00

Tak jsem tam byl a borec mi podvozek pečlivě prohlídnul a vychválil. Ne, dělá to nahodile. Jedíný, co říkal tak že je asi načatý ložisko u levýho předního a možná i homokineťák, ale že s jistotou to nejde říct
Je: Ford Focus III, 1.0 Ecoboost, 92 kw, r.v. září 2013, Stříbrná Moondust
Bylo: Ford Focus II, 1.6 benzín, 74 kw, r.v. 2006, Red Rango

FoFo333
Junior
Junior
Příspěvky: 236
Registrován: 29.06.2013 17:46
Bydliště: Sereď

Re: Vibrace a třepání

Příspěvek od FoFo333 » 28.11.2014 18:17

FoFo333 píše:Zdravím páni, veľmi nerád, ale tiež sa pridávam k vám do klubu vibrácií. Mám hneď 3 problémy.
1.keď idem po diaľnici tak cca od 100 kmh mi začína jemne vibrovať volant so zvyšujúcou sa rýchlosťou volant kmitá rychlejšie do strán, je jedno, či idem rovno alebo do miernej zákruty. Keď začnem pridávať plyn ako keby tie vibrácie slabli o niečo. Cítiť ich iba vo volante a robí to aj po vyradení rýchlosti, resp. vyslapnutí spojky.

2. Pri rýchlosti cca 80 kmh a pravotočivej ostrejšej zákrute cítim vibrácie myslím, že od ľavého predného kolesa. Vibruje skorej karoseria a nie volant. Pri rýchlejšom prejazde som to nemal možnosť vyskúšať. Že by sa už začínala lúčiť ľavá poloos? Alebo to môže mať súvis s 3. problemom?

3. Keď stojím na mieste alebo idem sa pohnúť začne vibrovat kryt airbagu na volante aj palubna doska a asi aj celá karoséria, vždy je to len okolo 1000 ot. +-100ot. Mám podozrenie na silentblok motora ten na spolujazdcovej strane, no nie som si istý. Tá istá situácia pri zapnutej klíme na volnobehu.

Čím by to mohlo byť prosím vás? Začal by som asi tým silentblokom no neviem, či by to nemohol robiť aj silentblok medzi napravnicou a prevodovkou. Ďakujem za návrhy.
Po prezutí na zimné 14ky problém č.1 zdá sa zmizol.
Obrázek
Ford Focus 1.6 16v GHIA Hatchback, r.v. 1998
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=37961

Uživatelský avatar
mookie
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 28.06.2009 23:39
Bydliště: Praha

Vibrace a třepání

Příspěvek od mookie » 05.04.2015 01:31

mám taky problém s vibrace a a pročtení nejen tohodle tématu mám teda dotaz:

pokud zimáky na plechách jedou naprosto v klidu a volant se ani nehne, a po přezutí na letní na alu se objevujou vibrace ve vysoký rychlosti, můžu poloosy a jiný části podvozku vyloučit?

Uživatelský avatar
petr ST200
Nováček
Nováček
Příspěvky: 140
Registrován: 24.05.2011 18:58
Bydliště: terezin

Re: Vibrace a třepání

Příspěvek od petr ST200 » 05.04.2015 07:59

Nech to převážit muže bejt i tuklej disk..
Je: Alfa Romeo 156SW 2,4JTD 200HP 500NM R5 LOKOMOTIVA
Bylo:Ford Mondeo ST200 r.v2000 nikdy nezapomenu na V6
Bylo:Ford Mondeo MK1 4X4 2,0i r.v1996
Bylo:Ford Focus 1,6i r.v2001

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace a třepání

Příspěvek od vitr73 » 05.04.2015 18:30

..jsou taky gumy co na vyvazovacce jdou vyvazit ale od urcite rychlosti odstredivou silou menej tvar a tim se rozvazej....kdo jezdi zimu na Vranikach nebo Debica tak vi o cem mluvim...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Vibrace a třepání

Příspěvek od petulak » 06.04.2015 09:24

"přefoukat"--na 2.5-2.7---pak zkusit. :lol:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

pavel cmax
Příspěvky: 1
Registrován: 27.05.2015 21:40

Re: Vibrace a třepání

Příspěvek od pavel cmax » 19.07.2015 12:06

ahoj ja mam c maxe 1.8 92kw benzin a ja vymenil obe polosy a vibrace se sice zmencili ale neprestaly stale se to chveje pri druhem rych.stupni v tahu do 2000 ot tak nevim co stim dal kdyby jste meli nejaky napad uvitam dekuji

Odpovědět

Zpět na „Podvozek“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů