Stránka 1 z 2

Ford Focus, 1,6 16V Zetec, Svítí kontrolky

Napsal: 17.06.2008 13:04
od Crullstreetfighter
Zdravím všechny,

po ostřejší jízdě se mi rozsvítí kontrolky přehřítí motoru a kontroly motoru ( 2 kontrolky úplně vlevo dole) a auto přestane skoro jet. Stane se to jen sem tam, nepravidelně. V servise po diagnostice naznali, že dochází k přehřátí motoru, výpadek výkonu je vlastně ochrana a že je potřeba vyměnit čidlo teploty a termostat. Taky řekli, že to možná nepomůže a že je pofouklá hlava. Nemáte s tím již někdo zkušenosti???

Re: Ford Focus, 1,6 16V Zetec, Svítí kontrolky

Napsal: 17.06.2008 13:11
od Spit
Crullstreetfighter píše:Zdravím všechny,

po ostřejší jízdě se mi rozsvítí kontrolky přehřítí motoru a kontroly motoru ( 2 kontrolky úplně vlevo dole) a auto přestane skoro jet. Stane se to jen sem tam, nepravidelně. V servise po diagnostice naznali, že dochází k přehřátí motoru, výpadek výkonu je vlastně ochrana a že je potřeba vyměnit čidlo teploty a termostat. Taky řekli, že to možná nepomůže a že je pofouklá hlava. Nemáte s tím již někdo zkušenosti???
Postupně: výpadek motoru je dán tím, že elektronika vypne jeden válec, kterým proudí vzduch nutný k chlazení.

Pokud máš rok výroby 1999, tak jako první zkontroluj termostat jestli není obráceně nasazený, pak stačí nasadit ho správně (ale obráceně než je zakresleno v origo servisních plánech od Fordu) a můžeš vyrazit. Předpokládám, že s tou prasklou hlavou Tě strašili ve Forďáckým servisu (a cenu Ti řekli 35.000-40.000).
Není potřeba nic měnit, pokud je špatně nasazený trermostat.

Re: Ford Focus, 1,6 16V Zetec, Svítí kontrolky

Napsal: 17.06.2008 13:24
od Crullstreetfighter
Mám listopad 1999, auto mám chvíli, je to dovoz z Itálie. Najel jsem s tím teprve 2000 km ale tohle mi to začalo dělat teprve před chvílí. Do té doby bylo vše v pořádku, i když jsem autu dával šponu a bylo pořádný vedro. Cenu hlavy mi neříkali, ale brali to jako jednu z možných příčin toho všeho. Radí mi nechat vyměnit termostat a čidlo teploty. Myslíš, že je termostat namontovaný obráceně a jezdí to takhle už 150 000 km?

Re: Ford Focus, 1,6 16V Zetec, Svítí kontrolky

Napsal: 17.06.2008 15:39
od Spit
Crullstreetfighter píše:Mám listopad 1999, auto mám chvíli, je to dovoz z Itálie. Najel jsem s tím teprve 2000 km ale tohle mi to začalo dělat teprve před chvílí. Do té doby bylo vše v pořádku, i když jsem autu dával šponu a bylo pořádný vedro. Cenu hlavy mi neříkali, ale brali to jako jednu z možných příčin toho všeho. Radí mi nechat vyměnit termostat a čidlo teploty. Myslíš, že je termostat namontovaný obráceně a jezdí to takhle už 150 000 km?
Mě to dělalo, když sem měl delší dobu nohu na plynu a pak ji zdělal tak teplota vyletěla.
Termostat a čidlo sem taky měnil a nic - vyhozený prachy.Termostat je podle mě špatně nasazený, protože ho majitel nechal měnit a v origo servisu ho nasadili dle plánů=špatně. Začni tam! Pak řeš výměnytermostatu, čidel.... Hlavu nech na konec.

Re: Ford Focus, 1,6 16V Zetec, Svítí kontrolky

Napsal: 18.06.2008 07:02
od foki
vodni pumpa ? delal jsem tu auto , kdyz to slo na volnobeh tak voda v normalu jakmile se s tim rzjel tak sla rafika nahoru az do cerveneho . byla to vodni pumpa , mela ocesane lopatky a nebrala tak jak by mela , predtim mu menily termostat a delalo to stejne .

Re: Ford Focus, 1,6 16V Zetec, Svítí kontrolky

Napsal: 18.06.2008 07:49
od Crullstreetfighter
spit píše:Mě to dělalo, když sem měl delší dobu nohu na plynu a pak ji zdělal tak teplota vyletěla.
Termostat a čidlo sem taky měnil a nic - vyhozený prachy.Termostat je podle mě špatně nasazený, protože ho majitel nechal měnit a v origo servisu ho nasadili dle plánů=špatně. Začni tam! Pak řeš výměnytermostatu, čidel.... Hlavu nech na konec.
Nejde mi ale do hlavy, proč tohle nedělá od začátku, co auto mám. Je to záležitost posledního týdne, to mi to udělalo 3x, do té doby vše OK. Na vodní pumpu to asi nevypadá, teplota je dobrá, i když jedu. Teplota takhle vyskočí, když tomu víc šlapu

Re: Ford Focus, 1,6 16V Zetec, Svítí kontrolky

Napsal: 18.06.2008 08:14
od zewl
kdyz na to vice slapes = motor se vice hreje = potreba vice chladit... Jestli ma vodni pumpa osekane lopatky, jak pise foki, tak nemusi stihat cirkulovat chladici smes = motor se prehriva. Za normalniho provozu to stiha. Proto asi foki nepsal, ze vodni pumpa je po smrti, ale funkcni s osekanyma lopatkama...

Re: Ford Focus, 1,6 16V Zetec, Svítí kontrolky

Napsal: 18.06.2008 08:50
od racetiger
Taky by mohl byt pricpany chladic nebo hadice,proste pricpany chladici okruh. Tu hlavu bych bral jako posledni moznost, proc myslet hned na nejhorsi.Taky treba tesneni pod hlavou, muze pri vetsim tlaku foukat do vody a potom by se to taky mohlo hrat.

Re: Ford Focus, 1,6 16V Zetec, Svítí kontrolky

Napsal: 18.06.2008 10:26
od Crullstreetfighter
To vše je možné, ale jedna věc se mi na tom nezdá, že ta teplota vyletí během sekundy do červeného, kdyby byla špatná vodní pumpa, tak se to bude hřát postupně, nebo ne?

Re: Ford Focus, 1,6 16V Zetec, Svítí kontrolky

Napsal: 18.06.2008 10:31
od zewl
kdyz jsem mel vadnou vodni pumpu, tak auto jelo v pohode, dokud nebyl mirny kopecek. Jakmile se motor vice zatizil kopeckem, tak teplota sla tak rychle nahoru, ze jsem skoro nestacil zastavit a uz byla v cervenem :idea:

Ale ja mel vodni pumpu nefunkcni a protikala tu voda, mel jsem z toho kropici vuz, na 20 km jsem dolival asi 5 litru vody :!: Takze to byl extrem.

Re: Ford Focus, 1,6 16V Zetec, Svítí kontrolky

Napsal: 18.06.2008 14:12
od Crullstreetfighter
Tak v tom případě to ztojí za zkoušku vyměnit vodní pumpu. Ještě že se dá vyměnit bez zásahu do rozvodů.

Re: Ford Focus, 1,6 16V Zetec, Svítí kontrolky

Napsal: 18.06.2008 14:31
od zewl
u TDDi rozhodne ano

Re: Ford Focus, 1,6 16V Zetec, Svítí kontrolky

Napsal: 18.06.2008 17:44
od foki
u benzina musis rozvody odkrytovat

Re: Ford Focus, 1,6 16V Zetec, Svítí kontrolky

Napsal: 19.06.2008 09:36
od Crullstreetfighter
Chlapi, ještě jedna věc, máte někdo scháma, jak správně patří ten termostat namontovat???

Re: Ford Focus, 1,6 16V Zetec, Svítí kontrolky

Napsal: 19.06.2008 09:48
od chmelko
ak sa na to pozrieš, tak je to logicke, mal by sa otvarat smerom od maleho okruhu-motoru do velkeho