Vibrace pri brždění
-
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 27.04.2009 03:58
Vibrace pri brždění
Ahoj,mam dneska jsem se byl projet se svym fofo a behem jizdy jsme zjistil,ze mi pri brzdeni to nekde vzadu klape,myslite,ze je neco s brzdama?Diky
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19260
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klepáni pri brždění
jak dlouho jsi nejel ?
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 27.04.2009 03:58
Re: Klepáni pri brždění
Pres zimu se moc nejezdilo,ale tedka co je pekne se jezdi uz vice,ikdyz spise jen takove couracky
- bajeluk
- Nováček
- Příspěvky: 98
- Registrován: 01.08.2013 18:23
- Bydliště: Liberec, Praha
Re: Klepáni pri brždění
Zdravím, po nasazení sesoustruženého zánovního kotouče mi něco klepe u brzdy při středně intenzivním bržďění, rány jsou ve frekvenci podle otáčení kola. Je to takový polotupý zvuk, ne úplně rány jak kladivem do disku. Pedál nekope, rozdíl v intenzitě brzdného účinku mi taky nepřijde. Se starým diskem a starými deskami to nedělá. Máte nějaké tipy, co by to mohlo být? Čepy jsou utažené, destičky nové.
Delší příběh: dal jsem se do výměny předních brzd, vzal jsem ATE disky + ATE destičky. Když pominu anabázi se strženým závitem od čepu na levé straně (opraveno), udělal jsem zřejmě školáckou chybu na pravé straně a nechal jsem asi na náboji trochu rzi. V každém případě, během ujetí 5 km se zvlnil kotouč vpravo tak, že na vnitřní straně házel o 0.2 mm (v 1/4 byl destičkama prakticky netknutý). Nazul jsem starý kotouč a desky a dal jsem ten nový pravý sesoustružit člověku, na kterého jsou kladné reference. Auto brzdilo s novou levou stranou a starou pravou stranou úplně krásně, ani stopa po vibraci (ano, vim že se to nemá...). Dnes jsem nahodil ten sesoustružený kotouč a ty nové desky (kotouč má nyní 21.5 mm, lehce se rovnala i vnitřní styčná plochu u náboje). Změřil jsem házivost nasazeného sesoustruženého kotouče úchylkoměrem -- je cca 0.02 mm (starý kotouč měl mimochodem absolutně 0.00 mm). Nekope to, ale bouchá Může se rovnaný kotouč zvlnit jenom při brždění a pak zase narovnat? Má cenu se to ještě snažit reklamovat?
Delší příběh: dal jsem se do výměny předních brzd, vzal jsem ATE disky + ATE destičky. Když pominu anabázi se strženým závitem od čepu na levé straně (opraveno), udělal jsem zřejmě školáckou chybu na pravé straně a nechal jsem asi na náboji trochu rzi. V každém případě, během ujetí 5 km se zvlnil kotouč vpravo tak, že na vnitřní straně házel o 0.2 mm (v 1/4 byl destičkama prakticky netknutý). Nazul jsem starý kotouč a desky a dal jsem ten nový pravý sesoustružit člověku, na kterého jsou kladné reference. Auto brzdilo s novou levou stranou a starou pravou stranou úplně krásně, ani stopa po vibraci (ano, vim že se to nemá...). Dnes jsem nahodil ten sesoustružený kotouč a ty nové desky (kotouč má nyní 21.5 mm, lehce se rovnala i vnitřní styčná plochu u náboje). Změřil jsem házivost nasazeného sesoustruženého kotouče úchylkoměrem -- je cca 0.02 mm (starý kotouč měl mimochodem absolutně 0.00 mm). Nekope to, ale bouchá Může se rovnaný kotouč zvlnit jenom při brždění a pak zase narovnat? Má cenu se to ještě snažit reklamovat?
FF1 1.8i 16V 2004 LPG stribrna combi
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 610
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Klepáni pri brždění
Stočený kotouč vyreklamuješ hooooodně těžko Leda tak u toho soustružníka... Po 5 km nejspíš nebyl zvlněný ale jen nakřivo. Špatná montáž...
Nejjednodušší mi přijde koupit nový kotouč. Než se s tim babrat s velkou pravděpodobností že to stejně nepomůže...
Pozor na montáž a bordel na náboji... Po montáži změřit házivost. Pozor pokud se pro měření chytí matkama, ty se po změření sundají a pak se teprve nasadí kolo, tak se může změnit (nový kotouč je volně, mezi kotouč a náboj spadne binec)
Nejjednodušší mi přijde koupit nový kotouč. Než se s tim babrat s velkou pravděpodobností že to stejně nepomůže...
Pozor na montáž a bordel na náboji... Po montáži změřit házivost. Pozor pokud se pro měření chytí matkama, ty se po změření sundají a pak se teprve nasadí kolo, tak se může změnit (nový kotouč je volně, mezi kotouč a náboj spadne binec)
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
- bajeluk
- Nováček
- Příspěvky: 98
- Registrován: 01.08.2013 18:23
- Bydliště: Liberec, Praha
Re: Klepáni pri brždění
Cau, díky za odpověď. Ještě jsem to v tu sobotu v podvečer celé jednou rozebral, všechno zkontroloval, sundal brzdič, a zkoušel všechny čtyři otočení kotouče na náboji, pokaždé změřil házivost. Jedno otočení bylo o trošku lepší (cca 0.015 mm), tak jsem použil to. Celkově jsem sice vlastně nic neudělal, ale jisté je, že ty zvuky přestaly
Ujel jsem s tím cca 300 km a vypadá to OK (brzdí to pěkně, nekope), jen se ten sesoustružený hřeje míň než ten originál -- buď je to tím, že originál má hladší brzdící plochu a tudíž i lepší přilnavost destiček, nebo to je tím, že u toho originálu je po opravě závitu čepu brzdiče ten čep trochu šikmo a brzdič se nevrací úplně 100 %. Ale po 80 km po dálnici se na obou kotoučích v pohodě dala udržet ruka, tak to nebude asi nic výrazného.
Ad historie: koutouč zřejmě opravdu po 5 km (cca 15 lehkých zabržděních?) zvlněný byl, a to dost, nové vyčištění náboje a znovunasazení kotouče vůbec nepomohlo; říkal to i ten strojař, co to soustružil, že byl nakopnutej pořádně (sebral cca 0.5 mm). Samotného mě to překvapilo, jak rychle to šlo (i když samozřejmě nemůžu 100% vyloučit, že byl křivý už z výroby, házivost jsem měřil až potom)! Takže ostatním, až to budete dělat tak jako já, doporučuju sehnat úchylkoměr a změřit házivost ještě před první jízdou, ne až po ní...
Ujel jsem s tím cca 300 km a vypadá to OK (brzdí to pěkně, nekope), jen se ten sesoustružený hřeje míň než ten originál -- buď je to tím, že originál má hladší brzdící plochu a tudíž i lepší přilnavost destiček, nebo to je tím, že u toho originálu je po opravě závitu čepu brzdiče ten čep trochu šikmo a brzdič se nevrací úplně 100 %. Ale po 80 km po dálnici se na obou kotoučích v pohodě dala udržet ruka, tak to nebude asi nic výrazného.
Ad historie: koutouč zřejmě opravdu po 5 km (cca 15 lehkých zabržděních?) zvlněný byl, a to dost, nové vyčištění náboje a znovunasazení kotouče vůbec nepomohlo; říkal to i ten strojař, co to soustružil, že byl nakopnutej pořádně (sebral cca 0.5 mm). Samotného mě to překvapilo, jak rychle to šlo (i když samozřejmě nemůžu 100% vyloučit, že byl křivý už z výroby, házivost jsem měřil až potom)! Takže ostatním, až to budete dělat tak jako já, doporučuju sehnat úchylkoměr a změřit házivost ještě před první jízdou, ne až po ní...
FF1 1.8i 16V 2004 LPG stribrna combi
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000
- nilgiri
- Nováček
- Příspěvky: 25
- Registrován: 26.02.2013 21:27
- Bydliště: Brno
zánovní kotouče - vibrace, koroze, horší brzdný účinek
Zdravím, v červenci mi měnili všechny destičky včetně kotoučů (od té doby najeto cca 5000 km), protože původní, hlavně zadní, kotouče byly dost zkorodované. Vzal jsem si k srdci radu servisáka a aby to neskončilo stejně, nenechávám auto stát déle než cca 4 dny v kuse. Přesto teď po relativně krátké době zadní kotouče vypadají zase dost bídně. Přední mi přijdou celkem OK, ale 100% hladké taky podle mě nejsou - viz fotky. Jinak nevím, jak vypadají kotouče z druhé strany. Krátce po výměně auto brzdilo výrazně líp, ale teď se mi zdá, že to zase není úplně ono. Jinak nějakou dobu po zajetí mi začalo auto při brzdění vibrovat - někdy docela výrazně, jindy to skoro není poznat. Nevím, jestli to s tím může nějak souviset. Teď otázky:
1.) Nevíte, čím to může být? Destičky i kotouče asi nebudou nějak extra kvalitní, ale toto podle mě není normální, i když zase tak moc nenajedu. Napadají mě třeba nějak zatuhlé pístky v zadních třmenech, ale moc nevím, jak to vyzkoušet. Ty vibrace jsou zvláštní tím, že se neobjeví vždycky
2.) Pokud bych s tím jel do servisu, myslíte, že mám šanci na případnou opravu v rámci záruky?
Díky
Přední kotouče:
http://imgworld.cz/ukazka/VXaqyicyou.jpg
http://imgworld.cz/ukazka/s2NRSkExvx.jpg
Zadní kotouče:
http://imgworld.cz/ukazka/KPHClXAHc4.jpg
http://imgworld.cz/ukazka/AlCXL2RIkA.jpg
1.) Nevíte, čím to může být? Destičky i kotouče asi nebudou nějak extra kvalitní, ale toto podle mě není normální, i když zase tak moc nenajedu. Napadají mě třeba nějak zatuhlé pístky v zadních třmenech, ale moc nevím, jak to vyzkoušet. Ty vibrace jsou zvláštní tím, že se neobjeví vždycky
2.) Pokud bych s tím jel do servisu, myslíte, že mám šanci na případnou opravu v rámci záruky?
Díky
Přední kotouče:
http://imgworld.cz/ukazka/VXaqyicyou.jpg
http://imgworld.cz/ukazka/s2NRSkExvx.jpg
Zadní kotouče:
http://imgworld.cz/ukazka/KPHClXAHc4.jpg
http://imgworld.cz/ukazka/AlCXL2RIkA.jpg
Focus 1.6 74kW 2000 kombi
- vitut
- Člen klubu
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 25.06.2008 13:03
- Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: zánovní kotouče - vibrace, koroze, horší brzdný účinek
Zadni brzdice si rikaji o dukladnou repasi, nebo o vymenu ...
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 3982
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
- nilgiri
- Nováček
- Příspěvky: 25
- Registrován: 26.02.2013 21:27
- Bydliště: Brno
Re: zánovní kotouče - vibrace, koroze, horší brzdný účinek
vitut: Díky za info, repase by snad byla ještě ok, výměna, doufám, nebude potřeba
djdekl: Je pravda, že jsem zvyklý jezdit dost plynule - to znamená, že když vidím, že budu muset brzdit, tak dám prostě nohu z plynu. Asi brzdy používám spíš podprůměrně, ale na to, aby se setřela vrstvička rzi na povrchu, snad stačí párkrát přibrzdit nebo dobrzdit na semaforu, což se stane každou jízdu. Nebo se pletu?
Přijde mi, že když brzdím prudce, tak je to docela ok. Ty vibrace se projeví spíš při mírném brzdění, ale jak říkám, někdy (hlavně po delší jízdě) ani to ne. Jinak jsem si ještě vzpomněl:
když byly kotouče nové, tak na předních se ta povrchová vrstva sjela mnohem dřív než na zadních. Jednou po jízdě jsem zkoušel i jejich teplotu a zatímco přední byly docela horké, oba zadní maximálně trochu vlažné. Je to asi logické, ale ten rozdíl se mi zdál až moc velký.
djdekl: Je pravda, že jsem zvyklý jezdit dost plynule - to znamená, že když vidím, že budu muset brzdit, tak dám prostě nohu z plynu. Asi brzdy používám spíš podprůměrně, ale na to, aby se setřela vrstvička rzi na povrchu, snad stačí párkrát přibrzdit nebo dobrzdit na semaforu, což se stane každou jízdu. Nebo se pletu?
Přijde mi, že když brzdím prudce, tak je to docela ok. Ty vibrace se projeví spíš při mírném brzdění, ale jak říkám, někdy (hlavně po delší jízdě) ani to ne. Jinak jsem si ještě vzpomněl:
když byly kotouče nové, tak na předních se ta povrchová vrstva sjela mnohem dřív než na zadních. Jednou po jízdě jsem zkoušel i jejich teplotu a zatímco přední byly docela horké, oba zadní maximálně trochu vlažné. Je to asi logické, ale ten rozdíl se mi zdál až moc velký.
Focus 1.6 74kW 2000 kombi
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8442
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: zánovní kotouče - vibrace, koroze, horší brzdný účinek
K tomuhle jen jediné. Jezdit a hlavně brzdit. S reklamací nemůžeš uspět. Alespoň u mě by si nepochodil. Evidentně málo ježděný kotouče .
- nilgiri
- Nováček
- Příspěvky: 25
- Registrován: 26.02.2013 21:27
- Bydliště: Brno
Re: zánovní kotouče - vibrace, koroze, horší brzdný účinek
Díky za odpovědi. Jenom se mi pořád nezdá, že by konstruktéři brzd nepočítali s tím, že někdo najede "jenom" 10000 km/rok a bude auto používat "jenom" dvakrát týdně. Myslíte jinak, že se podle fotek ty zadní kotouče dají ještě zachránit?
Focus 1.6 74kW 2000 kombi
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5655
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrace pri brždění
Kam dáváte ty kotouče stáčet? Nějakej tip v okolí Pardubic?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host